کتاب

مجموعه شعر دیوارها که سایه های آینده اند در بوشهر رونمایی می شود

به گزارش خبرنگاران در بوشهر، این آیین رونمایی دوشنبه 25 اردیبهشت ساعت 19:30 درسالن نیمای کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد. در این برنامه، بشیر علوی، استاد دانشگاه و پژوهشگر ادبی؛ عبدالله رئیس، استاد دانشگاه و منتقد ادبی و غلامرضا ابراهیمی،...

24 اردیبهشت 1402

تخصیص یک میلیارد ریال برای خرید کتاب کودک و نوجوان به وسیله شهرداری یزد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، محمد رضایی صبح سه شنبه در نشست شورای اداری نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان یزد از حمایت شهرداری یزد در مورد تهیه و توزیع کتاب های ویژه بچه ها و نوجوانان در کتابخانه های استان اطلاع داد.

29 فروردین 1402

عجایب هفتگانه اصلی دنیا را بشناسید

در مطلب زیر قصد داریم داستان های پشت عجایب هفت گانه دنیا را آنالیز کنیم.

27 فروردین 1402

نویسنده و تصویرگر کتاب کودک درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از کرکاس ریویو، امی شوارتز، نویسنده و تصویرگر آمریکایی، تحصیل نموده هنرهای زیبا بود و کار خود را به عنوان نویسنده و تصویرگر کتاب کودک، در 28 سالگی شروع کرد. وی با انتشارات مطرحی از جمله سیمون اند شوستر کار می کرد.

23 اسفند 1401

کتابخانه ای با معماری بی نظیر در زیر یک مزرعه در ژاپن

استودیوی معماری هیروشی ناکامورا و NAP در توکیو به تازگی یک کتابخانه زیرزمینی زیبا را تکمیل نموده اند. این فضای مطالعه نو که کتابخانه زیرزمینی نامیده می گردد، در زیر یک چمنزار واقع در مزرعه کورکو فیلدز در چیبا در ژاپن واقع است. این پروژه نوآورانه برای ارائه...

10 اسفند 1401

کوله گردی یا بک پکینگ، زمینه ساز سفر مقرون به صرفه و پر چالش

شاید در این عصر و دوره ای که درونش قرار داریم، اصطلاح کوله گردی ، کوله پشتی گردی یا بک پکینگ به گوشتان خورده باشد، سفری که تنها با یک کوله پشتی آغاز می گردد و تمام آنچه که مورد احتیاج ما در طول یک سفر است دورن یک کوله پشتی قرار می گیرد، تمام طول سفر در کنار...

19 دی 1401

10 عضو بدن که اصلاً نمی شناسید

عضو هایی از بدن انسان، علی رغم تاثیرات مهم در بدن شناخته شده نیستند مثلا جالب است بدانید که قبل از این که به دنیا بیایید، دم داشتید، البته فقط برای چند هفته.

4 شهریور 1401

تفاهم نامه همکاری مشترک علمی فرهنگی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم

تفاهم نامه همکاری مشترک علمی فرهنگی بین معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزادو معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منعقد شد.

8 خرداد 1401

چالش های تاریخ ورزی در ایران امروز روی میز نقد

به گزارش خبرنگاران، کتاب چالش های تاریخ ورزی در ایران امروز نوشته دکتر علیرضا ملائی توانی با حضور دکتر حسن حضرتی، استاد تاریخ دانشگاه تهران چهارشنبه 25 اسفند مورد نقد و آنالیز قرار می گیرد.

11 اردیبهشت 1401

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی؛ همراه با ایده های مجذوب کننده

نورپردازی در تمامی فضاهای داخلی به عنوان یکی از محوری ترین و مهم ترین عناصر طراحی داخلی به شمار می رود. نورپردازی پدیده ای است که به وسیله آن دیدن اشیا امکان پذیر می شود. بافت، رنگ و فرم به وسیله نورپردازی تعریف شده و هویت پیدا می کنند. نورپردازی باعث تغییر...

8 اردیبهشت 1401

ساختمان های عجیب که استاندارها را شکانده اند

مطمئنا این ساختمان ها نسبت به قوطی کبریت های مستطیلی حومه شهر، تنوع خوبی محسوب می شوند، اما باز با این حال حتما دلمان می خواهد بدانیم موقع طراحی این ساختمان های عجیب و غریب، چی توی سر معماران سازنده شان می گذشت و از چه چیزهایی الهام گرفته اند؟

21 فروردین 1401

سازمان جهانی WIPO نظامی برای ثبت اختراعات

سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO ، یکی از نظامهای اطلاعات علوم و تکنولوژی است که در توسعه دستیابی به اطلاعات تکنولوژی (اطلاعات تکنولوژی موجود در پروانه های نوآوری -پتنتها) و آموزشهای لازم در خصوص شیوه های بازیابی و اشاعه اطلاعات تکنولوژیکی به کشورهای در...

14 اسفند 1400

همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان توسعه یابد

همزمان با هفتصد و هیجدهمین سالگرد عارف نامی خواجه نظام الدین اولیاء، وبیناری با حضور جمعی از اندیشمندان و علمای ایران و هند از سوی مرکز پژوهش های معاصر کشمیر برگزار شد.

21 بهمن 1400

بازرگانی رها، معتبرترین شرکت ترخیص کالا

واژگان تحریم، صادرات، واردات و ترخیص کالا ادبیاتی است که در چندین سال گذشته در صدر اخبار کشور ماست و نشان از اهمیت این موضوع دارد. ورود یا خروج به موقع کالاها نقش بسیار مهمی در حیات کسب و کارها و در نتیجه تأمین نیازهای مردم دارد.

6 بهمن 1400

آخرین شب یلدا در قرن 14 خورشیدی ، این شب یلدا چه کنیم؟

خبرنگاران : شب یلدا از سنت های مهم در بین ایرانیان است.

23 دی 1400

زارع پور: علت کندی اینترنت ثابت، عدم توسعه زیرساخت هاست، پیگیری ویژه اینترنت پرسرعت از طریق دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال درباره سرعت اینترنت گفت: ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم زیرا زیرساخت های ارتباطات ثابت در گذشته به میزان مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است.

10 دی 1400

حفاظت محیط زیست در اسلام

مشخص حمی و منطقه ها ممنوعه برای مراتع، به پیامبر اختصاص دارد و پس از آن حضرت به ائمه علیهم السلام انتقال می یابد و در صلاحیت آنان است که طبق صلاح دید و برنامه حکومتی، منطقه ها خاص را محدود و ممنوعه اعلام کرده و در اختیار دولت و صلاحدید آن قرار دهند ...

14 آبان 1400

حامد بهداد در قصر شیرین، ماندن یا خارج شدن از جلد نقش های تکراری؟!

بازی متفاوتی که این روزها بر روی پرده سینما نه در حامد بهداد و نه بازیگر دیگری می توان سراغ گرفت. حامد بهداد در این فیلم سینمایی به خوبی توانست از کلیشه فاصله بگیرد و برای همین به نوعی می توان گفت تولدی دوباره در دنیای سینمایی بهداد شکل گرفت. چون او به...

16 مهر 1400

سیگنال منفی کرونا، گردشگری ایران را دچار مشکل نموده است

صدای بلندی که از کشور ما به بیرون مخابره می گردد آمار مبتلایان و جانباختگان #کرونا و بعلاوه فرایند #واکسیناسیون است. کوشش های صنعت #گردشگری با وجود این صدای بلند راه به جایی نمی برد.

6 شهریور 1400

عکس، پرتره مفقوده چارلز دیکنز پس از 133 سال به خانه بازگشت

گاردین نوشت: مسئولان موزه دیکنز در لندن اعلام کردند که با برگزاری یک کمپین، مبلغ 180 هزار پوند برای خرید پرتره نقاشی شده به وسیله مارگارت گیلیس جمع آوری شده است.

24 مرداد 1400
تعداد: (47)