درباره فیلم نامه های ویلیام فالکنر که هیچ وقت ساخته نشد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک به نقل از لیت هاب، ویلیام کاتبرت فالکنر نویسنده آمریکایی و برند جایزه نوبل ادبیات یکی از نویسندگان ماندگار در ادبیات کلاسیک جهان به تعداد می رود. حکایت و رمان آخر او چپاولگران برنده جایزه پولیتزر داستان شدند. در سال 1998، موسسه کتابخانه نوین رمان خشم و هیاهوی او را ششمین کتاب در فهرست صد رمان برتر انگلیسی قرن بیستم قرار داد که رمان گوربه گور و روشنایی در ماه اوت هم در این فهرست قرار دارند.

درباره فیلم نامه های ویلیام فالکنر که هیچ وقت ساخته نشد

بیشتر مردم جهان او را به نوشتن رمان می شناسند ولی فالکنر تبحر خاصی در نوشتن نمایش نامه داشت ولی به دلایلی بیشتر آنها شناخته نشد و روی صحنه نرفت. او در طول عمر خود بیش از پنجاه نمایش نامه و فیلمنامه نوشت که بعضی از آنها را در زیر معرفی کردیم.

پرندگان جنگ/1933

این اثر با الهام از واقعیت جنگ جهانی اول در سال 1926 ماجرای رابطه عاشقانه سه نفر را روایت می کند که هفت سال بعد از نوشتن این نمایشنامه فالکنر سعی کرد آن را تبدیل به فیلم کند که در این کار پیروز نبود.

افتخار/ 1933

بر اساس داستان واقعی و نوشته شده برای یک شرکت فیلم سازی به سرپرستی هری بن بود که بعدا اشخاصی به نام ای بن و جولز فارتمن آن را تبدیل به فیلم نامه کردند.

داستان پادشاهی آمریکای لاتین/ 1933

این نمایشنامه هم در 110 صفحه برای شرکت فیلم سازی MGM نوشته شد ولی به خاطر مسائل ایجاد شده برای شرکت هیچ وقت ساخته نشد.

داستان دوگول / 1942

این اثر در واقع یک نمایشنامه سفارشی از سوی فرانکلین روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا برای به تصویر کشیدن زندگی ژنرال دوگول فرانسوی و نیروهایش نوشته شد که قرار بود شرکت برادران وارنر در هالیوود تبدیل به فیلم سینمایی شود. به تشخیص مشاوران هالیوودی این اثر بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم فرانسوی مناسب تشخیص داده نشد.

شورش در زمین / 1942

این فیلمنامه و نمایشنامه بر اساس رمان آبشالوم، آبشالوم نوشته شده است که قرار بود با کارگردانی دالی مورفی ساخته شود. فالکنر در این رمان داستان زندگی سه خانواده از استان های جنوبی آمریکا را قبل، در هنگام و پس از جنگ داخلی آمریکا روایت می کند و در این میان بیشتر بر شخصیت توماس ساتپن متمرکز است.

وکیل کشور / 1943

این داستان 55صفحه ای در واقع سرگذشت وکیل شخصی خود فالکنر به نام پدر ساموئل است که نویسنده آن را برای شرکت برادران وارنر نوشت ولی در حقیقت او ششمین نویسنده ای بود که این فیلمنامه را برای شرکت هالیوودی می نوشت و ظاهراً اثر او برای تبدیل شدن به فیلم انتخاب نشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "درباره فیلم نامه های ویلیام فالکنر که هیچ وقت ساخته نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره فیلم نامه های ویلیام فالکنر که هیچ وقت ساخته نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید