معرفی معروف ترین دیدنی های پیزا در ایتالیا

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، در این راهنما به معرفی دیدنی ترین جاذبه های پیزا (Pisa) پرداخته ایم. از نقاط معروف شهر مانند برج پیزا گرفته تا کلیسای جامع و جاذبه های کمتر شناخته شده ای مانند باغ گیاه شناسی و برج گوئلفا (Torre Guelfa)، این شهر گوهرهای زیادی را در خود جا داده که انتظار کشف شدن توسط گردشگران ماجراجو را می کشند.

معرفی معروف ترین دیدنی های پیزا در ایتالیا

برج کج پیزا

برج کج پیزا (Leaning Tower) یکی از اولین جاذبه هایی است که باید طی سفر به پیزا ببینید. بازدید از این برج قدیمی سفید و مرمری برای هر نفر 18 یورو هزینه دارد و بالا رفتن از آن سخت اما بسیار ارزشمند است زیرا بلیط ورودی شامل گردش در کلیسای جامع نیز می گردد و می توانید بهترین مناظر پیزا را از آن بالا تماشا کنید.

دیوارهای شهر

دو کیلومتر دیوار شهر اخیراً به روی عموم باز شده و اکنون یکی از دیدنی ترین جاذبه های پیزا به شمار می رود. گردش در این محوطه در اولین آخر هفته هر ماه، از ساعت 10 صبح تا 18 رایگان است و به شما موقعیت تماشای مناظر شگفت انگیزی از شهر را می دهد.

دوئومو

شما بدون بازدید از دوئومو یا کلیسای جامع سانتا ماریا دلاسونتا (Santa Maria dellAssunta) نمی توانید ادعا کنید که پیزا را می شناسید. این کلیسای شگفت انگیز در میدان معجزات (Square of Miracles) در نزدیکی برج پیزا واقع شده است. اینجا یکی از مهم ترین کلیساهای ایتالیایی بوده و به خاطر سر در ورودی مرمری سفیدی که با ستون ها و مجسمه ها تزئین شده شهرت زیادی دارد.

تعمیدگاه پیزا

یکی از ساختمان های دست کم گرفته شده در نزدیکی برج پیزا، تعمیدگاه است. این بنا یکی از عظیم ترین های نوع خود در ایتالیا به شمار رفته و از شاهکارهای سبک معماری گوتیک پیزایی محسوب می گردد. اکنون از این ساختمان به خاطر آکوستیک باورنکردنی اش، برای اجراهای کنسرت بهره می گیرند.

کامپوزانتو

کامپوزانتو (Camposanto) یا زمین متبرک، یک راهروی مسقف عظیم مستطیلی است که طاق هایش با تزئینات گوتیکی پوشیده شده و رو به یک حیاط مرکزی مشرف است. ساخت این بنای خیره کننده در سال 1278 شروع شد و تا چند قرن بعد ادامه داشت. می توانید کامپوزانتو را در نزدیکی پیاتزای میراکولی (Piazza dei Miracoli) پیدا کنید. اگر بخواهید بدون صف و شلوغی از یک مکان گردشگری دیدن کنید، اینجا برایتان ایده آل خواهد بود.

موزه اپرای دوئومو

موزه اپرای دوئومو (Opera del Duomo) یکی از بهترین موزه های طراحی شده در توسکانی بوده و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری دست کم گرفته شده پیزا به شمار می رود. دلیل این کم لطفی بسیار واضح است: موزه در نزدیکی برج و کلیسای جامع معروف واقع شده و به راحتی نادیده گرفته می گردد؛ اما با این حال کسانی که به کاوش در آن مشغول می شوند، بهترین مناظر برج پیزا را از پنجره های طبقه دوم خواهند دید.

میدان وتووالیه

میدان وتووالیه (Piazza delle Vettovaglie) که به معنای میدان آذوقه است، یکی از قدیمی ترین میادین پیزا بوده و قلب زندگی شبانه شهر نیز به شمار می رود. این میدان با ردیفی از گذرگاه های طاقی شکل گرفته که اکنون به مغازه ها، کافه ها و رستوران های مختلف تبدیل شده اند. هر روز صبح نزدیک میدان، بازار وتووالیه هم برپا می گردد.

نقاشی دیواری کیت هرینگ

گرافیتی معروف کیت هرینگ (Keith Haring) در سرتاسر دنیا شهرت داشته و هنوز هم می تواند بعضی از گردشگران را با ابعاد خود غافلگیر کند. این هنرمند آمریکایی در طی بازدیدی که در سال 1989 از پیزا داشت، به آن علاقه پیدا کرد و این اثر هنری عمومی را روی دیوار سنت آنتونیو (SantAntonio) در نزدیکی ایستگاه مرکزی از خود به یادگار گذاشت.

کلیسای سانتا ماریا دلا اسپینا

این کلیسای گوتیکی کوچک به قرن سیزدهم تعلق داشته و یکی از نقاط معروف پیزا است. سانتا ماریا دلا اسپینا (Santa Maria della Spina) جمعیت زیادی را میزبانی می نماید ولی با این وجود سر در مرمری سفیدش ارزش این صبوری را دارد.

موزه ملی پالاتزو رئاله

موزه ملی پالاتزو رئاله (Palazzo Reale) در پالاتزو مدیچئو (Palazzo Mediceo) قرار داشته و توسط معماری به نام برناردو بونتالنتی (Bernardo Buontalenti) برای فرانسیس اول از خاندان مدیچی طراحی شده است. این موزه اکنون آثار هنری مجموعه های مهم ترین خاندان های اروپایی را به نمایش می گذارد. اینجا زمانی محل سکونت خانواده های لورن (Lorraine) و ساووی (Savoy) بوده و هنرمندان و دانشمندان برجسته ای مانند گالیله و فرانچسکو ردی (Francesco Redi) هم در آن اقامت داشته اند.

پالاتزو بلو

پالاتزو بلو (Palazzo Blu) بدون شک هیجان انگیزترین گالری پیزا است. در نمایشگاه های اخیر اینجا آثار هنرمندانی چون سالوادور دالی ، آمادئو مودیلیانی و تولوز لوترک (Toulouse-Lautrec) به نمایش درآمده اند. این مجموعه یک کافه جذاب و یک کتاب فروشی هم دارد.

موزه سن متئو

برای کسانی که به سرامیک، مجسمه های چوبی و نقاشی های باستانی علاقه دارند، موزه ملی سن مَتئو (San Matteo) می تواند یک جاذبه عالی باشد. مجموعه این موزه از اوایل قرون وسطی تا قرن شانزدهم وسعت داشته و شامل مجسمه ها و نقاشی های دوناتِلو (Donatello)، بئاتو آنجلیکو (Beato Angelico) و گیرلاندایو (Ghirlandaio) می گردد.

برج گوئلفا

این برج سرخ در سال 1406 به منظور کنترل راستا رودخانه به سمت شهر ساخته شد. اکنون این بنا میزبان مجموعه ای از سلاح های خانواده های برجسته پیزا است که می تواند برایتان جالب توجه واقع گردد. بهترین دلیل برای سر زدن به برج گوئلفا (Torre Guelfa) تماشای مناظر خیره کننده ساحل و پارک ملی سن روسوره (San Rossore) از بالای آن است.

لوجیا دی بیانکی

لوجیا دی بیانکی (Loggia dei Bianchi) ساختمانی است که توسط برناردو بونتالنتی ساخته شد و اکنون برای برپایی بازار و به ویژه بازار کریسمس مورد استفاده قرار می گیرد. لوجیا در انتهای کورسو ایتالیا (Corso Italia) واقع شده که جزو نقاط اصلی خرید پیزا به حساب می آید؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم کیف پولتان را برای خرید آماده کنید.

اسکولا نرماله سوپریوره

بعد از کمی پیاده روی در بورگو استرِتو (Borgo Stretto)، خیابانی با مغازه های بی شمار و عبور از رودخانه آرنو، می توانید به میدان کاوالیری (Cavalieri) یکی از مهم ترین میادین پیزا بروید. اسکولا نرماله سوپریوره (Scuola Normale Superiore) در همین میدان واقع شده و همچنین می توانید برج مودا (Muda) که به خاطر دوزخ دانته شهرت پیدا نموده است را نیز ببینید.

کلیسای سانتو استفانو

این کلیسا در میدان کاوالیری واقع شده و جورجیو وازاری (Giorgio Vasari) یکی از عظیم ترین معمارهای ایتالیایی آن را طراحی نموده است. این بنا در بین سال های 1565 تا 69 ساخته شد و بعضی از عناصر آن را در سال های بعد اضافه کردند. وقتی به این کلیسا رفتید حتماً محراب عظیم و تخت پاپ مقدس استفان اول را ببینید. همچنین ارگ باروکی آن از دیگر چیزهایی است که باید تماشا کنید.

کلیسای سن پائولو

پیزا مانند بسیاری از شهرهای کوچک ایتالیایی، پر از کلیساهای زیبا است که ارزش دیدن دارند. کلیسای سن پائولو (San Paolo) یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر بوده و در سال 805 ساخته شده است. در بین قرون یازدهم و دوازدهم این بنا را توسعه دادند و تابوت های رومی هم در آن نگهداری می گردد. از همه مهم تر سر در ورودی پیزایی-رومانسکی آن است که باید حتماً ببینید.

میدان دانته

میدان دانته یکی از زیباترین میادین پیزا و از جاذبه های کمتر شناخته شده آن است. این میدان در نزدیکی دانشکده حقوق در مرکز پیزا واقع شده است. تنها تعداد اندکی از گردشگران برای نوشیدن قهوه به اینجا سر می زنند و بیشتر دانشجوها هستند که بین کلاس هایشان برای ریلکس کردن در کافه ها در آن رفت و آمد دارند.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی پیزا قدیمی ترینِ نوع خود در ایتالیا بوده و در پایین خیابان اصلی در نزدیکی برج پیزا واقع شده است. این باغ توسط دانشگاه پیزا نگهداری شده و گونه های نادری از گل ها و گیاهان را به نمایش می گذارد که دانشجویان برای تحقیقات خود مورد استفاده قرار می دهند. اگر از خود سؤال می کنید که آیا باید این باغ را در فهرست دیدنی هایتان قرار دهید یا خیر، جواب کوتاه شما مثبت خواهد بود. نکته ارزشمند این جاذبه برای گردشگران مالی این است که هزینه ورودی ندارد.

کاخ آگوستینی

زیباترین کاخ شهری پیزا کاخ آگوستینی (Palazzo Agostini) است که در قرن چهاردهم ساخته شده و به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته است. به خاطر سر در آجر قرمزی این بنا، آن را یکی از تماشایی ترین کا خ های شهر می دانند. دلیل اصلی شهرت این ساختمان به خاطر کافه دلوسِرو (Caffè dellUssero) است. این کافه در سال 1794 تأسیس شده و در بین وطن پرستان و روشن فکران ایتالیایی محبوبیت زیادی دارد.

منبع: گردشبان

به "معرفی معروف ترین دیدنی های پیزا در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی معروف ترین دیدنی های پیزا در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید