کتابخانه ای با معماری بی نظیر در زیر یک مزرعه در ژاپن

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، استودیوی معماری هیروشی ناکامورا و NAP در توکیو به تازگی یک کتابخانه زیرزمینی زیبا را تکمیل نموده اند. این فضای مطالعه نو که کتابخانه زیرزمینی نامیده می گردد، در زیر یک چمنزار واقع در مزرعه کورکو فیلدز در چیبا در ژاپن واقع است. این پروژه نوآورانه برای ارائه تجربه ادبیات انعکاسی به مشتریان، طراحی شده است.

کتابخانه ای با معماری بی نظیر در زیر یک مزرعه در ژاپن

کورکو فیلدز می گوید: کتابخانه زیرزمینی مانند یک غار است که به آرامی در زیر خاک پوشیده از درختان و گل ها پنهان می گردد. درست همانطور که گیاهان و سبزیجات در همزیستی با میکروارگانیسم های موجود در خاک رشد می نمایند، ما در زمین نقب می زنیم، با کتاب ها روبرو می شویم، دانش خود را جمع می کنیم و قدرت تخیل را پرورش می دهیم. برای اینکه دوباره روی زمین قدم بگذارم و به سوی آینده پیش برویم.

کتابخانه زیرزمینی به گونه ای ایجاد شده است که بازدیدنمایندگان هنگام گردش در اطراف مزرعه به سادگی به ورودی آن برخورد نمایند. ورودی از زمین بیرون می آید و مهمانان را دعوت می نماید تا بی سر و صدا وارد راهروهای آن شوند و کاوش نمایند.

با عبور از یک سری مسیرهای پرپیچ و خم، خوره های کتاب می توانند در فضای داخلی گرم، پر از قفسه های کتاب بلند از کف تا سقف، مکان های دنج و پراکنده برای نشستن، و گوشه های مطالعه پنهان، کاملاً غوطه ور شوند.

مطابق با زیبایی شناسی ساختمان های سنتی ژاپنی، فضای داخلی دارای مبلمان چوبی گرم، رنگ های خنثی و کف های بتونی خام است و به وسیله یک دیوار شیشه ای منحنی مشرف به حیاط مرکزی چمن پوشیده شده و نور طبیعی خورشید را وارد فضای زیرزمینی می نماید و در عین حال بازدیدنمایندگان را با طبیعت مرتبط می نماید.

در قلب کتابخانه یک اتاق دایره ای قرار گرفته است، با سقف چوبی باشکوهی که مجموعه ای از تیرهای باریک درهم پیچنده در آن به سمت بالا به سمت نورگیر دایره ای مرکزی، می روند.

معماری منظره امکان نظارت آسان بر آبیاری و حفظ آب را با نگهداری ساده و منظم در فصول مختلف فراهم می نماید.

کتابخانه زیرزمینی در 16 فوریه به روی عموم باز شد و بیش از 3000 کتاب در بیش از 50 دسته بندی را در خود جای داده است، با هدف الهام بخشیدن به مردم نسبت به آینده خود، در عین حال فراگرفتن درس هایی از طبیعت بر روی مردم باز شده.

کورکو فیلدز می گوید: ما کتاب هایی در موضوع های شعر، فلسفه، تاریخ، دین، علم و اقتصاد، گرد آورده ایم که درعین انطباق با طبیعت و شیوه های زندگی کشاورزی، ارتباط منحصربه فردی با شعر، فلسفه و تاریخ دارند.

منبع: یک پزشک

به "کتابخانه ای با معماری بی نظیر در زیر یک مزرعه در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه ای با معماری بی نظیر در زیر یک مزرعه در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید