الهیان: بعضی دستگاه ها از مصوبات ستاد کرونا تبعیت لازم را ندارند ، اولین گام برای جهش فراوری لغو قوانین مزاحم است

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: برای تحقق شعار سال، در اولین گام باید قوانین دست و پاگیر و مزاحم را لغو کرد. ما با بعضی از آیین نامه ها و دستورالعمل های دولت که خود باعث به وجود آمدن مسائل جدی براى تولیدکنندگان است مواجهیم.

الهیان: بعضی دستگاه ها از مصوبات ستاد کرونا تبعیت لازم را ندارند ، اولین گام برای جهش فراوری لغو قوانین مزاحم است

زهره الهیان نماینده سابق مجلس و منتخب مردم تهران در انتخابات یازدهمین دوره آن در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ افراگرافیک، با اشاره به وضع نامناسب مالی و معیشتی، گفت: مجلس یازدهم در شرایطی شکل می گیرد که معضلات معیشتی، رکود مالی و چالش ملی و جهانی کرونا را در پیش دارد؛ مجلس آینده احتیاجمند کوشش مضاعف و اولویت سنجی نمایندگان برای حل مسائل اساسی کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شعار جهش فراوری سال است، باید کوشش جدی برای حل مسائل اساسی کشور صورت گیرد و موانع فراوری برطرف شود. حل مشکل بیکاری و چرخیدن چرخ های مالی در دوران پسا کرونا از جمله اقدامات ضروری در مجلس آینده است و حرکت در این جهت باعث می شود که صنعت فراوری در کشور تقویت شود.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: برای تحقق شعار سال، در اولین گام باید قوانین دست و پاگیر و مزاحم را براى بهبود شرایط فراوری در کشور لغو کرد و ما با بعضی از آیین نامه ها و دستورالعمل های دولت که خود باعث به وجود آمدن مسائل جدی براى فراورینمایندگان است، روبرو هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: ساختار بودجه نیز باید اصلاح شود و مسائل جدی که در جهت بودجه واقع شده است، برطرف شود. اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه سیاست گذاری مالی در کشور قرار بگیرد و وابستگی به نفت کاهش پیدا کند.

الهیان درباره ارائه تسهیلات به فراورینمایندگان، گفت: باید از فراوری حمایت کرد و تسهیلات مؤثر و مکفى برای فراورینمایندگان در نظر گرفته شود. باید به نخبگان جوانی در زمینه شرکت های دانش بنیان فعالیت می نمایند، امکاناتی داده شود و مسئله اسکان، اجاره بها و همچنین عدم توان خرید اقلام مورداحتیاج برای آن ها برطرف شود.

وی در خاتمه پیرامون عملکرد دولت در مهار بحران کرونا، تأکید کرد: وزارت بهداشت عملکرد قابل قبولی داشته است و نظام سلامت کشورمان توانسته در زمینه مهار بحران کرونا توفیقاتی به دست بیاورد ولی بخشی از ناکارآمدی و مسائل جدی موجود به عدم هماهنگی سایر دستگاه های دولتی مربوط می شود. بعضی دستگاه ها از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت لازم را ندارند و برای حل این مشکل، احتیاج به حضور شخص رئیس جمهور برای مدیریت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "الهیان: بعضی دستگاه ها از مصوبات ستاد کرونا تبعیت لازم را ندارند ، اولین گام برای جهش فراوری لغو قوانین مزاحم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهیان: بعضی دستگاه ها از مصوبات ستاد کرونا تبعیت لازم را ندارند ، اولین گام برای جهش فراوری لغو قوانین مزاحم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید