صنایع دستی

شرح شهرداری شیراز درباره جمع شدن فاضلاب در آب انبار مسجد وکیل

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، شرح شهرداری شیراز درباره جمع شدن فاضلاب در آب انبار مسجد وکیل ارائه گشت.

15 آبان 1402

رونق ایرانگردی با تبلیغات زنده!

خبرنگاران: نمایشگاه ها به نوعی تبلیغ زنده هستند، زیرا در نمایشگاه ها، عواملی چون تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده و کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند. نمایشگاه مکانی برای به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های یک منطقه یا یک کشور...

10 خرداد 1402

گردشگری با شارستان و راسته های بازار، راسته های زندگی

علیرضا مساح و با بیان اینکه تپه اشرف واقع در محله شهرستان یکی از جاذبه های دیدنیِ گردشگری در اصفهان است که می تواند به قطب گردشگری باستانی در این منطقه تبدیل گردد، اظهار کرد: امکان بازدید از تپه اشرف با برگزاری طرح گردشگریِ شارستان فراهم شده و شهروندان...

2 اردیبهشت 1402

توزیع زمانی و مکانی سفر در نوروز انجام شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دو رویکرد توزیع زمانی و مکانی سفر را در نوروز سال جاری در دستور کار داشتیم که گزارش ها نشان می دهد این رویکرد به خوبی انجام شد.

15 فروردین 1402

ضرغامی: پول نداریم خانه های بافت تاریخی شیراز را بازسازی کنیم

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در صفحه مجازی ویدئویی از اولین سفرش به شیراز و بازدیدش از بافت تاریخی منتشر کرد وبا انعکاس تصاویری از مردمی که در بافت زندگی می نمایند نوشت: این روز ها موضوع بافت تاریخی شیراز مورد بحث کارشناسان...

5 اسفند 1401

انتشار آگهی مزایده کاخ ناصرالدین میرزا پاکدشت

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، انتشار آگهی مزایده کاخ ناصرالدین میرزا پاکدشت صورت گرفت.

25 دی 1401

برگزاری دومین جشنواره انار میخوش در شهرستان میبد

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، برگزاری دومین جشنواره انار میخوش در شهرستان میبد صورت می گیرد.

30 آبان 1401

فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارشات بدست رسیده، فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد.

24 بهمن 1400

چرا بعضی از مسافران نسبت به ادامه سفر و انجام برنامه های گردشگری تردید دارند؟

یک فعال گردشگری گفت: با اینکه سفر باید انرژی و حس مثبت را با خود همراه داشته باشد اما گاهی سفر کردن آنطور که باید خاطره ای ماندگار در فکر مسافر بر جای نمی گذارد و بعضی از مسافران را نسبت به ادامه سفر دچار تردید می نماید.

24 دی 1400

سیگنال منفی کرونا، گردشگری ایران را دچار مشکل نموده است

صدای بلندی که از کشور ما به بیرون مخابره می گردد آمار مبتلایان و جانباختگان #کرونا و بعلاوه فرایند #واکسیناسیون است. کوشش های صنعت #گردشگری با وجود این صدای بلند راه به جایی نمی برد.

6 شهریور 1400

برنامه های مهندس ضرغامی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بررسی شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه این کمیسیون حضور یافت و ضمن تشریح برنامه های خود به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

30 مرداد 1400

درآمدزایی؛ رویکرد واگذاری بناهای تاریخی نیست

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه کمیته نفایس ملی و تصویب کاربری هم شان اثر، با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از آثار و بناهای تاریخی، گفت: تغییر کاربری بناهای واگذار شده به بخش خصوصی می تواند به صیانت هرچه بیشتر از این بناها...

24 تیر 1400

راهنمای سفر به هیروشیما؛ قربانی بمب اتم

برای اغلب مردم، هیروشیما به خاطر بمب اتمی که توسط ایالات متحده در این شهر منفجر و منجر به فاجعه ای انسانی شد، شناخته شده است، اما جدای از این مسئله، این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و تفریحات زیادی برای انجام دادن در آن پیدا می گردد. در ادامه...

20 آبان 1399

توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای سمنان به نام میراث فرهنگی اجرا شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به پیگیری های نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، استاندار و شهردار سمنان، توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای شاه عباسی به نام میراث فرهنگی انجام شده است.

17 مهر 1399

فرایند احداث مجتمع گردشگری عمومی در سنندج آنالیز شد

با حضور معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان کردستان و کارشناس این معاونت، فرایند احداث مجتمع گردشگری عمومی واقع در کمربندی بهشت محمدی سنندج آنالیز شد.

31 شهریور 1399

بازآموزی آن لاین مدیران اقامتگاه های بوم گردی و راهنمایان تورها در همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: اولین دوره آموزش آ ن لاین فعالان تاسیسات گردشگری همدان برگزار شد.

15 شهریور 1399

اختصاص بخشی از مستمری شاعر فقید پاوه ای به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرنگاران در کرمانشاه، مربوط شفیعی فرزند زنده یاد باقی شفیعی، شاعر و محقق پاوه ای و از فعالان فرهنگی منطقه اورامانات، ضمن اعلام این خبر در متنی نوشت:

16 تیر 1399

پرداخت 605میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به 5 مرکز آموزش، اشتغال و فراوری صنایع دستی هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از پرداخت 605میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به پنج مرکز آموزش، اشتغال و فراوری صنایع دستی استان اطلاع داد.

5 تیر 1399

بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا

ایرنا/ براساس گفته های معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، بیکاری 15 هزار شاغل حوزه گردشگری مازندران بخاطر کرونا صورت گرفت.

9 خرداد 1399

خبرنگاران بازگشت سومین گروه از زائران بحرینی به وطنشان

مشهد-خبرنگاران- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا و اعلام شرایط قرمز و شرایط اضطراری در استان خراسان رضوی زائران بحرینی به کشورشان بازگشتند که امروز سومین گروه از این زائران راهی بحرین شدند....

2 خرداد 1399