فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارشات بدست رسیده، فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد.

فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد

حمید وحیدزاده، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فهرج در شرق استان کرمان با بیان اینکه 70 درصد مردم این شهرستان به چیلوک بافی (سیس یا برگ درخت خرمابافی) مشغول هستند، گفت: فراوری چیلوک در این شهرستان به صورت خانوادگی و از اول دی شروع و تا اتمام خوشه بندی نخلستان ها انجام می گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به شروع چیلوک ریسی در این شهرستان پیش بینی می گردد بیش از 20 میلیون رشته چیلوک به وسیله هنرمندان صنایع دستی فهرج فراوری گردد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج ادامه داد: فراوری چیلوک در شهرستان دارای ارزش ریالی 20 میلیارد تومان در طول یک سال است و فراوری این نوع صنایع دستی در فهرج بصورت گسترده انجام می گردد و عایدی مردم این شهرستان بعد از خرما و مشاغل خرد از محل فراوری چیلوک است.

وی تاکید نمود: فهرج تنها شهرستانی است که در آن فراوری انبوه چیلوک انجام می گردد و انتظار می رود فهرج بعنوان شهرملی چیلوک ریسی کشور ثبت و معرفی گردد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج گفت: شهرستانهای نرماشیر، ریگان و بم هم به فراوری این صنعت می پردازند اما در شهرستان فهرج چیلوک ریسی به شغلی پایدار تبدیل شده است.

وی اعلام کرد: چیلوک های فراوری شده به وسیله مردم شهرستان های شرقی و استانهای همجوار شهرستان فهرج خریداری می گردد.

منبع: همگردی

به "فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل چیلوک ریسی در فهرج کرمان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید