سن انتظار خانه دار شدن حقوق بگیران بیش از 90 سال است

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، عضو هیات رییسه مجلس گفت: حقوق بگیر و کارمند اگر تمام عایدی خود را پس انداز کند می تواند پس از 40 سال خانه دار گردد، اما با توجه به اینکه یک سوم عایدی خود را می توانند برای خرید مسکن پس انداز نمایند، مدت زمان انتظار خرید خانه برای آن ها به بیش از 90 سال می رسد.

سن انتظار خانه دار شدن حقوق بگیران بیش از 90 سال است

مجتبی یوسفی در تبادل نظر با ایلنا درباره بعضی از ادعا ها درباره کاهش انتظار مردم برای خرید خانه گفت: هر چند شاهد کاهش التهابات بازار مسکن در بعضی از شهر ها و منطقه ها هستیم، اما به این زودی سن انتظار و مدت زمان سن انتظار برای خرید مسکن کاهش پیدا نمی کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مدت زمان انتظار خانه دار شدن کارمند چقدر است؟ ادامه داد: گفته می گردد یک حقوق بگیر و کارمند اگر تمام عایدی خود را پس انداز کند می تواند پس از 40 سال خانه دار گردد، اما با توجه به اینکه یک سوم عایدی خود را می توانند برای خرید مسکن پس انداز نمایند، مدت زمان انتظار خرید خانه برای آن ها به بیش از 90 سال می رسد و از این لحاظ شرایط ایران نسبت به سایر کشور ها بدتر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش التهاب بازار مسکن در بعضی از منطقه ها از جمله شهر های تازه اطراف مرکز گفت: یکی از عوامل موثر در ساماندهی بازار مسکن جدی بودن مجلس برای اجرای قوانین مالیاتی در این حوزه است. تصمیماتی که در طرح دو فوریتی برای گرفتن مالیات از خانه های خالی و سوادگران این بازار اخذ شده بسیار اثرگذار بوده و مجلس به طور جدی بر روی این موضوع ایستاده است.

یوسفی تاکید نمود: در سایر بازار ها هم این گونه بوده و همین قانون اجازه واردات خودرو های دست دوم، توانست التهابات این بازار را کاهش دهد با اینکه هنوز اتفاقی هم نیفتاده، اما تصویب این قانون در بازار اثر گذار بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار التهابات بازار مسکن در کوتاه مدت کاهش پیدا کرد و این نشان می دهد که می توان اقداماتی هم در این حوزه را در مدت زمان کوتاه به انتها رساند، گفت: باید توجه داشت در بازار هر کالایی یک طرف عرضه و یک طرف تقاضا است و وقتی تعادل بین این دو طرف، بهم می خورد التهاب و تکانه شدیدی در بازار های مستقیم و غیر مستقیم به وجود می آید و با توجه به انباشت مسائل و انباشت احتیاج و عدم تحرک در 6 سال دولت گذشته، دو طرف عرضه و تقاضا از تعادل خارج شدند.

منبع: فرارو

به "سن انتظار خانه دار شدن حقوق بگیران بیش از 90 سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن انتظار خانه دار شدن حقوق بگیران بیش از 90 سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید