راهنمای سفر به لارناکا در قبرس

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، راهنمای مسافرتی به لارناکا | Travel Guide To Larnaca

لارناکا یکی از قدیمی ترین شهرها در کشور قبرس است و بعلاوه عنوان سومین شهر بزرگ این کشور را هم نیز دارا هست. دریای آرام و زیبا با سواحل نرم شنی و آفتاب گرم، غروب های زیبا، مردم مهمان نواز، بازی های مفرح آبی و آثارهای باستانی متعدد محیطی مناسب برای تعطیلات گردشگران فراهم آورده است، همین خود دلیلی شده تا این شهر یکی از پربازدیدتری شهرهای کشور قبرس باشد. اما با تمام این تفاسیر قبل از سفر به نقاط مختلف جهان که یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارد در طول زندگیشان انجام دهند، داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار مسافران نیز قرار بگیرد. خبرنگاران در راهنمای سفر به لارناکا سعی نموده تا چنین اطلاعاتی را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور قبرس همراهی کنید.

راهنمای سفر به لارناکا در قبرس

موقعیت جغرافیایی لارناکا

شهر لارناکا در جنوب جزیره قبرس واقع شده است و سومین شهر بزرگ این کشور بعد از نیکوزیا و لیماسول به شمار می رود. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2015 اجرا شده حدود 51 هزار نفر در این شهر ساحلی پرگردشگر زندگی می نموده اند. صنعت توریسم در این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است بطوریکه سه چهارم نیروی انسانی در بخش خدمات در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

اطلاعات کلی شهر لارناکا

زبان: یونانی، ترکی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری در لارناکا: برق شهری 240 ولت و 50 هرتز است.

شماره اضطراری: 112

کد تلفن کشور: 357 +

کد تلفن ناحیه: 22+

اختلاف ساعت با تهران: قبرس 1.5 ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه: فرودگاه لارناکا

آب و هوای شهر لارناکا

با توجه به این که شهر لارناکا در جزیره قبرس واقع شده و این جزیره دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و مدیترانه ای می باشد بنابراین این شهر ساحلی هم از این قاعده خارج نیست و این شرایط بر آن هم نیز حکم فرماست. شهر پرطرفدار لارناکا در تابستان ها دارای آب و هوای گرم و خشک و در فصل سرد هوای این شهر بسیار سرد می شود. برترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی بهار و پاییز است. اما به طور کلی نگران آب و هوا نباشید هر فصلی که به لارناکا سفر کنید با برنامه های مهیج و فراموش نشدنی روبه رو خواهید شد.

هزینه اقامت در شهر لارناکا

به منظور اقامت در شهر ساحلی لارناکا با توجه به به بودجه و سلیقه ای که دارا هستید، می توانید هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای انتخاب هتل در این شهر باید در ابتدا هدفتان از سفر تعیین باشد، به طور مثال اگر کار اداری دارید در این شهر ساحلی باید هتل هایی که به مرکز شهر نزدیک هستند را انتخاب کنید و اگر هم برای سرگرمی به این شهر سفر نموده اید هتل های ساحلی برای اقامت مناسب هستند. گفتنی است که آژانس مسافرتی وبلاگ افراگرافیک در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به لارناکا به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در لارناکا

  • هتل کاپوبای | Capo Bay Hotel

هتل 5 ستاره ای که در راهنمای سفر به لارناکا می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل کاپویای است. این هتل دارای امکانات عالی و ساحلی فوق العاده است که می توانید از موقعیت بی نظیری که دارد نهایت لذت را ببرید و اگر برای ماه عسل می خواهید به این هتل بروید این هتل میتواند برترین انتخاب برایتان باشد.

شماره تلفن: 0035723831101

وب سایت: www.capobay.com

آدرس: 2 Iasonos St | P.O.Box 33115، Protaras، Paralimni 5311

  • هتل ساحلی آلیون | Alion Beach Hotel

دیگر هتل ساحلی که در شهر لارناکا، واقع شده است هتل آلیون است. این هتل دارای امکانات عالی و نمایی فوق العاده ای است که می تواند خاطره بسیار به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان بیاورد. باغ این هتل دسترسی مستقیمی به ساحل گریسین دارد که به زیبایی های این هتل نیز افزوده است.

آدرس: Kryou nerou Ave 38 | P.O Box 30450، Ayia Napa 5343

  • دهکده ساحلی مالاما | Malama Beach Holiday Village

اگر می خواهید در اندازه هزینه هایتان در سفر به شهر لارناکا صرفه جویی کنید، هتل 4 ستاره ساحلی مالاما هم می تواند گزینه بسیار خوبی برایتان در این شهر باشد.

آدرس: Kennedy Ave، Protaras، Paralimni 5312

هزینه خورد و خوراک در شهر لارناکا

در کشور قبرس آشپزی یکی از مهمترین فعالیت های روزانه افراد این کشور است و از همین رو به علت غذاهای خوشمزه ای که دارا هستند برای گردشگرانی که به این کشور می فرایند جذابیت ویژه به وجود می آید. فرهنگ غذایی این کشور تحت تاثیر آشپزی ترکیه، یونان و خاورمیانه بوده است و با ذائقه ایرانی ها بسیار تناسب دارد. کباب ها، نان ها و دسرهایی که نمی توانید در مقابل آنها مقاومت کنید. باقلوای لذیذ و پودینگ های برنج خامه ای که با گلاب و پسته، عطر و طعم دیگری می گیرند که قابل وصف نیست.

هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 10 دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 40 دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر لارناکا به نسبت ارزان تر است و مبلغ 6 دلار می باشد.

برای تهیه آب معدنی 0.70 دلار و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 3.14 دلار بپردازید.

اگر هم می خواهید در سفرتان اندازه هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و بعلاوه زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید. در ادامه راهنمای سفر به لارناکا می خواهیم چند رستوران در شهر لارناکا و بعلاوه بعضی از غذاهای محبوب در این کشور را به اختصار معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در لارناکا

  • رستوران شماره 14 | No 14

رستورانی آرام با یک استخر زیبا و قشنگ که می توانید غذایتان را در فضای داخلی آن در کمال آرامش و لذت میل کنید.

آدرس: 14، Yazicizade Sokak، Kyrenia

  • رستوران امبینس | The Ambiance

رستورانی فوق العاده که می توانید در فضای رو به دریای آن غذایتان را میل کنید. غذاهای این رستوران بسیار عالی هستند و اگر فکر می کنید که کم اشتها هستید در این رستوران اشتهایتان چندین برابر می شود. در این رستوران علاوه بر غذا خوردن هم می توانید حمام آفتاب بگیرید و نیز شنا هم بکنید.

آدرس: Ucurtma Sokak No. 20 | Karaoglanoglu، Kyrenia 99300

چند غذای محبوب در کشور قبرس

کالاماری: این جزیره هم مثل خیلی از جزایر دیگر به غذاهای دریایی اش معروف است. کالاماری در واقع نوعی ماهی سرخ شده است که آن را با آب لیموی تازه طعم دار نموده اند.

کلفتیکو: از غذاهای سنتی است که برای تهیه آن از گوشت بره استفاده می شود. برای تهیه کردن آن، گوشت را در آبلیمو و دارچین مزه دار می نمایند و می گذارند به مدت 24 ساعت خوب در تنور پخته شود.

موساکا: این غذا از غذاهای پرطرفدار این ناحیه به شمار میرود و از لایه های گوشت و بادمجان درست می شود و رویش سس زده می شود. مواد لازم برای درست کردن سس مخصوص این غذا کره، آرد و شیر است.

هزینه حمل و نقل در شهر لارناکا

شهر لارناکا به منظور فراهم آوردن شرایط مناسب برای حمل و نقل مسافران در این شهر نیز زیرساخت های حمل و نقل عمومی در این را شهر مجهز به اتوبوس و تاکسی های مجهز نموده است. باتوجه به اینکه فرودگاه در فاصله 5-6کیلومتری شرقی لارناکا است لذا حدبیشتر زمان رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس زمانی حدودا 15 دقیقه با اتوبوس و یا تاکسی است.

گفتنی است که در این شهر سیستم اتوبوس رانی در ساعات بعد از نیمه شب هیچ گونه خدمت رسانی نیز انجام نمی دهد، از همین رو بایستی که تاکسی کرایه نمایید. در صورت نداشتن سرویس رفت و برگشت رایگان از فرودگاه به هتل و بالعکس در خدمات تورتان، حتما مبلغی را برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر در نظر بگیرید.

هزینه بلیط تک سفره 1.50 دلار

هزینه بلیط ماهانه 40 دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3.42 دلار و به ازای هر یک کیلومتر 0.71 دلار به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 1.22 دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.22 دلار

جاذبه های گردشگری در شهر لارناکا

  • آرامگاه هلاسلطان لارناکا | Hala Sultan Tekke

یکی از مشهورترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری که در شهر لارناکا وجود دارد، آرامگاه هلاسلطان است. این آرامگاه متعلق به همسر اوداس بن بوده و سالانه هزاران بازتماشاماینده برای زیارت و تماشای این آرامگاه به این شهر سفر می نمایند. البته ناگفته نماند که این مکان در سال 649 پیش از میلاد نیز نابود شد.

آدرس: Tekke Road، Dromolaxia، Cyprus

  • موزه باستان شناسی پیریدز لارناکا | Pierides Museum

برای این که بتوانید به تاریخ و سرگذشت این شهر را متوجه شوید، می توانید به موزه باستان شناسی پیریدز در شهر لارناکا بروید و با تاریخ این کشور آشنا شوید. در این موزه 2500 اثر از دوران نوسنگی تا قرون وسطی به نمایش در آمده است که این مجموعه زیبا به وسیله دمتریوس پیریدز جمع آوری شده و برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: Vasileos Pavlou Square، Larnaca، Cyprus

  • صومعه استاورونی لارناکا | Stavrovouni Monastery

صومعه استاورونی در شهر لارناکا بر فراز صخره ای مشرف به شهر ساخته شده است و نمای زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد. این صخره در بین ادیان مذهبی بسیار پر اهمیت است. این صومعه در حدود 40 کیلومتری شهر لارناکا واقع است و سازه ای زیبا برای شهر به شمار می رود.

آدرس: Stavrovouni Entrance، Pyrga، Cyprus

  • روستای لفکارا لارناکا | Lefkara

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لارناکا روستای لفکارا در 38 کیلومتری جنوب غربی این شهر است. در این روستا عمارت های زیبایی، کافه و رستوران های دلنشین و معماری منحصر به فردی دارد که هر گردشگری رو مجذوب می نماید. در سال 1481 لئوناردو داوینچی تکه توری از این از روستا به خود به میلان می برد که بعد ها از این تکه تور در محراب کلیسای میلان استفاده می نمایند.

آدرس: Unnamed Road، Yukarı Lefkara، Cyprus

ساحل مکنزی لارناکا | Mckenzie Beach

ساحل مکنزی در 2 کیلومتری قبرس جنوبی می باشد که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های سرگرمیی این شهر می باشد که از ماه می تا سپتامبر بسیار شلوغ است. سواحل کارنا از برترین جاهای تماشای قبرس می باشد که گردشگران زیادی را هرساله به خود جذب می نماید.

آدرس: Piyale Paşa، Larnaka، Cyprus

  • خلیج قنات کامارس لارناکا | Kamares Aqueduct

یکی از جاذبه های گردشگری لارناکا که از روزگاران قدیم برای این شهر به جای مانده است. این منطقه در زمان های گذشته مرکزی برای تامین و ذخیره منابع آب این شهر به شمار می رفته است. این کانال سیستم مهندسی پیچیده و جالبی دارد که از تونل های برای آب رسانی به شهرهای دیگر استفاده می کردند.

آدرس: Filonois، Larnaca، Cyprus

  • دریاچه نمک لارناکا | Larnaka Salt Lake

دریاچه نمک لارناکا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این شهر است که در فصل بهار فلامینگو و اردک ها در آنجا زیبایی خاصی به دریاچه می بخشند. اما در فصل تابستان آب دریاچه تبخیر شده و فقط لایه ای ضخیم از نمک پیداست و زیبایی آن گردشگران زیادی را مجذوب می نماید.

آدرس: Tekke Road، Dromolaxia، Cyprus

مراکز خرید لارناکا

  • مرکز خرید Ristretto Shop

آدرس: Ermou 186 | Shop 5, Larnaca 6022, Cyprus

  • مرکز خرید Indian Treasures

آدرس: Mantovani Build, Shop 1+2, Stassinou Str. 6023 Larnaca, Cyprus

  • خیابان Zenon Kitieos Street

آدرس: Kitiefs Street, Larnaca 6023, Cyprus

در این شهر فروشگاه ها از اواسط مرداد تا اواسط شهریور از تخفیف های 50 تا 80 درصدی برخوردار هستند.

آدرس سفارت قبرس

  • سفارت قبرس در تهران:

آدرس: دزاشیب، خیابان بوعلی، شماره 194

تلفن: 22219842

  • سفارت ایران در قبرس:

آدرس: Armenias 42, Strovolos, Cyprus

تلفن : 0035722314459

بایدها و نبایدها در شهر لارناما

  • قبرس به داشتن برترین سواحل معروف است، 57 ساحل این جزیره پرچم آبی دارند و اعتبارشان را نه فقط از زیبایی های خدادادی که از کیفیت آب و امکانات و ایمنی گرفته اند.
  • اگر ماشین کرایه کردید حواستان باشد قانون رانندگی شبیه کشور انگلستان است و از سمت چپ برانید.
  • در هنگام قدم زدن در ساحل حتما از کفش های مخصوص ساحل بهره ببرید تا از گزند حشرات در امان باشید.
  • در اینجا آثار باستانی متنوعی را می بینید که از فرهنگ های مختلف به جای مانده اند و واقعا ارزش بازدید دارند پس تحت هیچ شرایطی تماشا از آن ها را از دست ندهید.
  • بهتر است که برای رفت و آمد از اتوبوس بهره ببرید چون از بقیه وسایل ارزان تر است.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به لارناکا در قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به لارناکا در قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید