رونق ایرانگردی با تبلیغات زنده!

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، خبرنگاران: نمایشگاه ها به نوعی تبلیغ زنده هستند، زیرا در نمایشگاه ها، عواملی چون تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده و کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند. نمایشگاه مکانی برای به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های یک منطقه یا یک کشور در زمینه های گوناگون است.

رونق ایرانگردی با تبلیغات زنده!

سهند توکلی ایرانگرد و کوهنورد جوان کشورمان طی سال های گذشته بیشتر از آنکه در خانه و محله خود زندگی کرده باشد به روستاها و منطقه ها بکر و دورافتاده گوشه و کنار کشور سفر کرده است. می گوید آنقدر که وجب به وجب سواحل خلیج فارس را می شناسد، محله و کوچه ای را که در آن زندگی می کند نمی شناسد. توکلی در پی زندگی در سفر است و معتقد است رویای گردشگری پایدار در ایران باید محقق شود . سهند توکلی از سال 97 گردشگری را به شکل حرفه ای شروع کرده و اکنون بیش از 5 سال از شروع ایرانگردی و بکرگردی او می گذرد . سهند در تلاش است تا در فضای شبکه های اجتماعی مختلف سفرهایش را با ایرانیان به اشتراک بگذارد .

این ایرانگرد برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها را یکی از راه های موثر در تبادلات مالی کشور و در نهایت رونق کسب و کارهای گردشگری دانست .

وی در مصاحبه با وبلاگ افراگرافیک ، اذعان کرد: نمایشگاه های گردشگری رویداد های بزرگی هستند که در آن فروشندگان در یک مکان گرد هم می آیند و محصولات و خدمات خود را در معرض دید خریداران و مشتریان قرار می دهند. نمایشگاه ها معمولاً به صورت دوره ای و برای معامله کالا و خدمات برگزار می شوند و شامل آموزش، سرگرمی ها، مسابقه ها و جشن نیز هستند .

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

توکلی افزود: نمایشگاه ها نوعی تبلیغ زنده هستند، زیرا در نمایشگاه ها، عواملی چون تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده و کالا یا خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند. نمایشگاه مکانی برای به نمایش گذاردن توانمندی ها و پیشرفت های یک منطقه یا یک کشور در زمینه های گوناگون است.

این ایرانگرد گفت : در ایران نیز فضا های نمایشگاهی بسیاری داریم که سالانه صد ها نمایشگاه مختلف در سطوح استانی، ملی و بین المللی با موضوعات مختلف که بسیاری از آن ها از جایگاه بین المللی برخوردار است همانند طلا و جواهر، لوازم خانگی، نفت، صنایع دستی، محصولات باغی، خودرو و تجهیزات پزشکی برگزار می شود. برخی از نمایشگاه هایی که با موضوعات، فرش و صنایع دستی در شهر هایی با قابلیت های جذب گردشگر از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و استان مرکزی برگزار می شود، توانسته جایگاه خوبی را در منطقه ایجاد کند. اما متأسفانه در کشور ما کمتر به نمایشگاه ها به عنوان عاملی برای جذب گردشگر توجه شده است.

این ایرانگرد جوان کشورمان تاکید کرد : توسعه مالی جوامع محلی یکی از مهم ترین اهداف صنعت گردشگری ست و این صنعت یکی از مهم ترین عوامل توسعه مالی جوامع شهری و روستایی است. جاذبه های منحصربه فرد هر منطقه در کشور از مهم ترین عوامل جذب گردشگر، هزینه کرد های گردشگران و فراخور آن، توسعه مالی جامعه میزبان هستند و جاذبه های مرتبط با میراث فرهنگی در کنار جاذبه های طبیعی، این موقعیت را به بهترین شکل ایجاد می کنند و من معتقدم رونق بخشیدن به نمایشگاه ها در مقصد های گردشگری دو هدف عمده را محقق می کند:نخست، معرفی فرهنگ سرزمین مقصد به جامعه مهمان،دوم، درآمدزایی و توسعه مالی جامعه محلی.

وی با اشاره به اینکه امروزه گردشگری تجربه گرا یکی از منابع مهم در توسعه جوامع انسانی محسوب می شود گفت: گردشگری روستایی یا عشایری یکی از نوین ترین زیر شاخه های گردشگری است و با توجه به سبک زندگی امروز و پیشرفت صنعت و تکنولوژی زندگی در دامان طبیعت می تواند برای بسیاری از مردم جالب و دیدنی باشد. از آن جا که زندگی عشایر در بسیاری از کشور ها از بین رفته، خود این موضوع کنجکاوی بسیاری از گردشگران را جلب می کند تا با این نوع زندگی آشنا شوند و این امر یک فرصت مهم برای گردشگری کشور ماست که میتواند از ظرفیت این همه تنوع قومیتی و عشایر استفاده مفید کند .

توکلی تاکید کرد: معتقدم جشنواره ها میتوانند راهگشای باب مصاحبه و آشنایی فعالان و علاقه متدان گردشگری باشد که از دل همین آشنایی ها فرصت های زیاد مالی ایجاد میشود . جشنواره ها در کشور ما همیشه در تاریخ و زمان مشخصی از سال برگزار می شوند تا طرفداران گردشگری جشنواره ها بتوانند از قبل برای حضور در این جشنوار ها برنامه ریزی کنند؛ علاوه بر این، برخی از این جشنواره های فصلی هستند همانند جشنواره گلاب گیری کاشان یا جشنواره گل نرگس بهبهان امکان برگزاری در فصل دیگری را ندارند؛ به این دلیل که رویداد جشنواره به فصل مورد نظر وابسته است و این خودش برای برنامه ریزی دقیق تر ما یک فرصت خوب است .

سهند توکلی در سرانجام گفت : در دنیای امروزی و در جامعه جهانی همیشه جشنواره ها یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی محصول بوده اند. وقتی یک کسب و کار حوزه گردشگری در جشنواره شرکت می کند، بدون شک از بهترین محصولات خود رونمایی می کند و بنابراین بازدیدکنندگان نیز به این موضوع توجه می کنند. می توان در جشنواره ها بازار هدف را شناخت و آن را جذب کرد و همچنین با مخاطبان نو آشنا شد و مشاغل مختلف در صنعت گردشگری ایجاد کرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "رونق ایرانگردی با تبلیغات زنده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق ایرانگردی با تبلیغات زنده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید