خبر خوش؛ فاصله تهران ، تبریز با این خط ریلی 5 ساعت کاهش می یابد
به گزارش وبلاگ افراگرافیک، معاون وزیر راه و شهرسازی خط ریلی بستان آباد - تبریز را یکی از 5 پروژه اولویت دار کشور دانست و گفت: این خط آهن که طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد به طول 44 کیلومتر، میان بر است و می تواند زمان سفر از تبریز به تهران را 4 تا 5 ساعت کاهش دهد.
به گزارش وبلاگ افراگرافیک، معاون وزیر راه و شهرسازی خط ریلی بستان آباد-تبریز را یکی از 5 پروژه اولویت دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره شرایط پیشرفت و زمان بهره برداری پروژه های اولویت دار ریلی کشور اظهار کرد: در حال حاضر 5 پروژه ریلی با پیشرت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل و بهره برداری قرار دارند که با بهره برداری از این پروژه ها، میانگین ساخت سالانه خط آهن در کشور 2.5 برابر می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه های ریلی دارای پیشرفت فیزیکی حدود 75 درصد در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفتند که شامل 5 خط ریلی خاش-زاهدان، رشت-کاسپین، همدان-سنندج، بستان آباد-تبریز و اردبیل-میانه می شود.
خادمی خط ریلی خاش- زاهدان را اولین پروژه اولویت دار کشوردر حوزه حمل ونقل ریلی دانست و گفت: ریل گذاری محدوده خاش- زاهدان به طول 162 کیلومتری که بخشی از راه آهن چابهار- زاهدان است به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
وی افزود: خط ریلی رشت- کاسپین، دیگر پروژه اولویت دار بخش ریلی است که تکمیل کننده کریدور ریلی شمال- جنوب و اتصال دهنده دریا به دریا است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این پروژه خلیج فارس را با ریل به دریای خزر متصل می کند که در حال حاضر حدود70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار مورد نیاز امسال به اتمام می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پروژه اولویت دار بعدی خط آهن همدان- سنندج به طول 151 کیلومتر است که حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این پروژه استان کردستان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.
خادمی خط ریلی بستان آباد- تبریز را از دیگر پروژه های اولویت دار و با اهمیت دانست و افزود: این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: این خط آهن به طول 44 کیلومتر، میان بر است و می تواند زمان سفر از تبریز به تهران را 4 تا 5 ساعت کاهش دهد، بنابراین تاثیر زیادی در حمل ونقل ریلی آذربایجان شرقی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خط آهن میانه-اردبیل را جزو پروژه های اولویت دار امسال گفت و گفت: این پروژه اردبیل را به شبکه ریلی متصل می کند و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
خادمی با بیان اینکه پیش از این رکورد سالانه احداث خط آهن 200 کیلومتر بوده است، گفت: با بهره برداری از 5 پروژه ریلی اولویت دار میانگین ساخت سالانه خط آهن در کشور 2.5 برابر می شود.
منبع: همشهری آنلاین