بلیط هواپیما به هانوی شهر جشنواره ها

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، هانوی شهر مسافرانی است که بلیط هواپیما می خرند تا به مناطق بکر سرک بشکند و صفحه اینستاگرامشان را از تصاویر کاربر پسند پر کنند، هانوی شهر مسافرانی است که می خواهند با خرید بلیط هواپیما از شهرهای کم تر دیده و شنیده شده سر در بیاورند و خاطرات دست اولی از سفر برای دوستانشان بازگو کنند، برای مسافر ایرانی که بلیط هواپیما تهران هانوی را می خرد، هانوی یکی از مقاصدی است که خیابان به خیابان و کوچه به کوچه اش به دلیل تفاوت های فرهنگی که میان دو کشور ویتنام و ایران وجود دارد از شگفتی ها و عجایبی تجربه نشده، سرشار و لبریز است.

بلیط هواپیما به هانوی شهر جشنواره ها

مسافری که بلیط هواپیما برای ویتنام می خرد و در هانوی فرود می آید، درست در قلب تاریخ معاصر ویتنام به زمین می نشیند. مزایای خرید بلیط هواپیما به مقاصد نوریستی را از زبان ما بخوانید.

جشنواره قایقرانی در چین

بلیط هواپیما برای بازدید از کارناوال ونیزی ایتالیا

ویتنام کشوری است با هزاران سال تاریخ با شکوه و با پیروزیهای درخشانی که مردم ویتنام در مبارزاتشان بر علیه استعمارگران داشتند شاخص شده اند. انقلاب ویتنام در سال 1945 به پیروزی رسید و این کشور توانست در 2 سپتامبر همان سال استقلال خود را بدست آورد که بعدها این تاریخ روز ملی این کشور نام گرفت. از آثار میراث فرهنگی این کشور می توان از شهر قدیمی و تاریخی هوآ نام برد که قدمتی بیش از 200 سال دارد و توسط تاجران چینی و ژاپنی ساخته شده و آداب و رسوم و فرهنگ آنان همچنان در این شهر در کنار بناها و آثار معماری دیدنی که همچون گذشته نگاهداری شده، برجای مانده است. این شهر در مرکز کشور واقع است .ویتنام یک شهر ممنوعه هم دارد که از ویژگیهای جالب توجه و بی نظیر این شهر این است که موسیقی و پایکوبی های سنتی متعلق به هر سلسله که تنها ویژه پادشاهان برگزار می شد نیز در این شهر اجرا می گردد. پارک های ملی نیز از جمله دیدنی های کشور ویتنام به شمار می آید.

معابد هانوی

معابد و غذاهای این سرزمین یادآور دنیا شرق است، در حالی که سبک بسیاری از خیابان ها و ساختمان های آن، انسان را به یاد فرانسه می اندازد. وجود چندین دریاچه و عبور رود سرخ از این سرزمین، طبیعت سبز آن را سیرآب کرده ومأمنی مناسب برای روح خسته انسان قرن بیست و یک ایجاد می کند. هانوی شهری است که وجود توسعه زیاد در سال های اخیر، هنوز فرهنگ اصیل ویتنامی در آن حفظ شده است، شهری که مردم آن هنوز با غرور از جنگ ویتنام و پیروزی در آن صحبت می کنند.

غذاها و نوشیدنی ها

ویتنام سرزمین غذاهای خوشمزه نیز هست که با طعم های خاص این منطقه آماده می شوند. نوشیدنی متداول نیز دراین سرزمین معمولا از آب جوش با برگ چای، شکوفه، گل یا دانه گیاهان دارویی تهیه می گردد.بومی های برخی از مناطق نیزنوشیدنی شان را با پختن برنج با آب تهیه می کند.

تاریخ هانوی

شهر هانوی، پایتخت ویتنام و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر حدود هزار سال پیش توسط چینی ها بنا نهاده شد اما در سال 1831 نام امروزی آن، بر روی این شهر گذاشته شد. بسیاری از مناطق امروزی شهر در دوران سلطنت فرانسوی ها در این شهر ساخته شده که این خود زیبایی های آن را دو چندان کرده است. در شهر هانوی، بیشتر مناطق دیدنی اصلی در نزدیکی هم نهاده شده اند و به راحتی می توان با پای پیاده این دیدنی ها را یکی پس از دیگری، مشاهده کرد. هانوی از زمان بنا شدن همواره یکی از قطب های سیاسی ویتنام بوده است و این امر، تاریخی ژرف را به این شهر اهدا کرده است تا در کنار طبیعت زیبایش جذابیت های تاریخی بی شماری نیز به همراه داشته باشد.

هانوی که توسط چینی ها بنا نهاده شده بود و برای مدت زیادی نیز تحت سلطه فرانسویان بود، شهری با آمیزه ای از معماری شرغی و غربی است. شهر هانوی پایتخت ویتنام در شمال کشور و در کنار روخانه سرخ واقع شده است . مقامات ویتنامی مدعی هستند هانوی شهری قدیمی و بر خوردار از سابقه 1000 ساله است. هانوی مرکز اداری ویتنام بوده وزارتخانه ها و مرکزیت سایر نهادهای حکومتی در این شهر استقرار یافته اند اما از حیث اقتصادی و تجاری در رده دوم بعد از شهر هوچی مین نهاده شده است جمعیت هانوی در سال 2009 حدود 3145300 میلیون نفر بر آورد شده است . دومین شهر مهم ویتنام هوشی مین در جنوب این کشور واقع است . تا پیش از سال 1975 میلادی و سقوط حکومت جنوب ، سایگون پایتخت حکومت جمهوری ویتنام بوده که با وحدت دو ویتنام و حاکمیت کمونیستی بر سراسر کشور ، سایگون به احترام هوشی مین رهبر فقید ویتانم تغییر نام یافت اما مردم ساکن در جنوب هنوز از این شهر با نام سایگون یاد می کنند ضمن آنکه بخش مرکزی شهر هوشی مین نیز کماکان سایگون نامیده می گردد سایگون مرکز فعالیت های تجاری و اقتصادی ویتنام است و از دیر زمان بخش اعظم فعالیت های تجاری را معطوف بخود ساخته بوده است.

بهترین فصل برای سفر به هانوی حدفاصل ماه های سپتامبر تا نوامبر است که از گرمای تابستان کاسته شده و سرمای زمستان نیز هنوز شهر را دربرنگرفته است. شهر هانوی در ماه های مارس و آوریل نیز دمایی مشابه را دارد و هوا برای سفر به این شهر مناسب و مطبوع است. تابستان های هانوی گرم است و گشت و گذار در فضای باز شهری خیلی مناسب نیست. اما شهر هانوی دارای زمستان های سردی است که از اوایل ماه دسامبر آغاز شده و تا ماه فوریه ادامه دارد.

فستیوال ها و رنگ ها

ویتنام سرزمین فستیوال های رنگارنگ است و کم تر پیش می آید که هر چند روز یک مرتبه در گوشه و کنار این کشور، فستیوال و پایکوبی شادی آوری برپا نباشد. از بزرگترین فستیوال های این سرزمین می توان به تعطیلات تِت در آغاز سال نوی قمری شمسی، جشن پانزدهمین روز ماه جولای و فستیوال نیمه پائیز اشاره کرد. موضوع اصلی این فستیوال ها مذهبی است و شامل اجرای مراسم دعا و نیایش، اهدای نذورات ، روشن کردن عودهای خوشبو و شرکت در بازیهای گروهی است. مردم در نیمه شب پیش از روز فستیوال به نظافت و شست و شوی مجسمه های مقدس و مکان های برگزاری مراسم مقدس می پردازند آنگاه برنامه فردارا مشخص کرده و به تزئین محل می پردازند.

شهر هانوی نیز برای خود فستیوال ها و جشنواره های معروفی دارد که به صورت منظم و همه ساله در این شهر برگزار می شوند که از جمله معروف ترین آن ها می توان به فستیوال های زیر اشاره کرد:

جشنواره روز آزادی

این جشن در 30 آوریل به مناسب فتح شهر سایگون و پایان جنگ ویتنام برگزار می گردد، در این روز رژه های خیابانی، آتش بازی و اجراهای فرهنگی و هنری، روزی شاد و به یاد ماندنی را برای مردم ویتنام و گردشگران رقم می زند.

جشنواره ماه

این جشنواره که در ما سپتامبر برگزار می گردد، پایان فصل کشاورزی را نشان می دهد که توسط مردم جشن گرفته می گردد. در این جشنواره آئین های کهن ویتنامی، مانند نمایش اژدها و آتش بازی، فضای شهر را پر از شور و شادی می کند.

فرودگاه بین المللی نوی بای در شهر هانوی ویتنام از حیث ظرفبت جاب جایی مسافر بزرگ ترین فرودگاه ویتنام محسوب می گردد که با استفاده از دو ترمینال به جابه جایی مسافران می پردازد. ترمینال شماره 1 این فرودگاه وظیفه خدمت رسانی به پروازهای داخلی را بر عهده دارد و ترمینال شماره 2 نیز مسافرانی را که از کشورهای دیگر بلیط هواپیما برای ویتنام و هانوی خریده اند را جا به جا می کند.

فرودگاه بین المللی نوی بای پس از بازسازی هایی که در سال 2014 میلادی در ساختمان ترمینال های آن صورت گرفت این قابلیت را بدست آورده است تا هر ساله در حدد 25 میلیون مسافر را جابه جا کند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به ویتنام به وبسایت وبلاگ افراگرافیک مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما وبلاگ افراگرافیک

منابع:

en.wikipedia.org

beytoote.com

eneshat.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به ویتنام ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به هانوی شهر جشنواره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به هانوی شهر جشنواره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید