باقری: نصف تیراژ فراوری سایپا به پراید اختصاص دارد، پرونده پراید تا خاتمه تیر بسته می گردد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: پرونده فراوری پراید تا انتها تیرماه سال جاری بسته می گردد.

باقری: نصف تیراژ فراوری سایپا به پراید اختصاص دارد، پرونده پراید تا خاتمه تیر بسته می گردد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ افراگرافیک، مجید باقری امروز در نشست خبری با بیان اینکه التهاب کنونی بازار خودرو محصول تقاضای کاذب است گفت سایپا امروز با دو چالش جدی در برنامه ریزی روبرو شد که تعهدات معوق از جمله این چالش ها است، گفت: براساس طرح اتوخدمت سایپا، 120 هزار متقاضی خودرو ایجاد شد که البته این طرح در مقطع زمانی خاص با هدف رفع مشکل اقتصادی سایپا اجرایی شد، اما با تغییر قیمت ها دارندگان این قرارداد ها به دنبال کسب سود بیشتر بوده و برای دریافت خودرو تأکید داشتند که این امر در کنار تحریم ها و سایر تعهدات، فشاری را به شرکت وارد کرد که با ساماندهی انجام شده 90 درصد متقاضیان پیروز به دریافت خودروی خود شدند.

وی افزود: 49 هزار تعهد معوق با تکیه بر مدل جایگزین و تبدیل آن ها انجام و 50 هزار خودرو نیز به 150 هزار تعهد جدید تبدیل شد که در کنار 120 هزار تعهد اتوخدمت فشار زیادی به سایپا تحمیل کرد که در نهایت ساماندهی شد.

باقری توضیح داد: در همین حال 60 درصد تعهدات از جنس تعهدات رنو و برلیانس معین تکلیف شدند و تعداد زیادی پیروز به تحویل خودرو های خود شدند که در کنار این موارد جراحی عظیم، توقف پراید، تحریم و ساماندهی تعهدات باعث شد تا مدتی از ایفای تعهدات منحرف شده و با پدیده تعهدات معوق روبرو باشیم.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان این که این چالش ها امروز پشت سر گذاشته شده است، گفت: با فرض تکمیل خودرو های ناقص جمع تعهدات معوق کمتر از 50 هزار دستگاه خواهد بود که تا خاتمه شهریورماه از 20 محصول تنها دو محصول تعهد معوق خواهد داشت، بر این اساس نظام برنامه ریزی سایپا به گونه ای برنامه ریزی شده که هر زمان تعهد پیش فروشی وجود داشته باشد، خودرو در موعد مقرر تحویل داده شده و از این پس هیچ گاه خودرو معوقی نخواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان این که 50 درصد تیراژ فراوری سایپا به پراید اختصاص دارد، افزود: مدیریت سایپا اعتقاد به بروزرسانی سبد فراوری دارد که نمونه آن خودروی شاهین است که در پیش فروش ها با وجود سهمیه اندک، 60 هزار نفر برای ثبت نام این خودرو اظهار علاقه نموده بودند که این امر نشان می دهد مردم به برند سایپا اطمینان پیدا نموده اند.

باقری با تأکید بر این که پراید قادر به پاس کردن استاندارد فراوری نیست و باید متوقف گردد، توضیح داد:

از اول سال تا به امروز 30 هزار دستگاه پراید 131 با قیمت 38 میلیون تومان عرضه کردیم و 20 هزار دستگاه دیگر نیز با قیمت 38 میلیون تومان به فراوری خواهد رسید و پس از آن پفراینده پراید بسته شده و تمرکز بر تنوع محصول خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با تأکید بر این که خودروی پراید جایگزین ندارد، اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت سایر خطوط در کوشش برای تأمین احتیاج بازار هستیم و با کوشش کارکنان سایپا به پشتوانه فراوری مناسب در این مدت و با وجود تحریم و شیوع کرونا شاهد رشد 55 درصدی صدور فاکتور نسبت به سال گذشته بوده ایم.

وی با بیان اینکه امیدواریم فراوری خودرو را بدون کاهش استمرار دهیم، افزود: خوشبختانه بخش قابل توجهی از مسائل صنعت خودرو حل شده است و با تکیه بر متخصصان و مرکز تحقیقات سایپا می توان احتیاج جامعه را رفع کرد.

* عرضه کوئیک اتومات به بازار

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیس لیفت تیبا وارد بازار خواهد شد، گفت: سایپا روی فیس لیفت تیبا کار نخواهد نمود و تمرکز ما بر روی فراوری خودرو های کوئیک، ساینا و شاهین است، بدین جهت سایپا روی فیس لیفت خودرو های یاد شده کار خواهد نمود.

باقری درباره فراوری خودرو با گیربکس اتومات گفت: از سال جاری عرضه خودرو های گیربکس اتومات شروع می گردد؛ البته کوئیک اتومات هم فراوری می شد که اکنون به خاطر مسائل زیست محیطی فراوری اتومات آن متوقف شد، از این رو با حل مشکل یاد شده که به زودی اتفاق می افتد، کوئیک اتومات وارد بازار خواهد شد.

وی درباره طرح فروش فوق العاده و ثبت نام انجام شده، گفت: در طرح فروش فوق العاده خودرو که تحویل آن سه ماهه است بیش از یک میلیون نفر ثبت نمایند که طبق مجوز داده شده 10 هزار نفر در قرعه کشی منتخب شدند، اما تنها 80 درصد نسبت به تکمیل وجه اقدام کردند که در این میان 10 درصد لیست رزرو را جایگزین کردیم.

*تکذیب فروش امتیاز خودرو های پیش فروش شده در نمایندگی های سایپا

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در فروش و خدمات پس از فروش درباره اینکه امتیاز خودرو های پیش فروش شده در نمایندگی ها و نمایشگاه به صورت قولنامه ای به فروش می رسد، توضیح داد: فروش امتیاز خودرو های پیش فروش شده را در نمایندگی های سایپا را تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: حتی نمایندگی ها در برابر درخواست های مردمی نسبت به ثبت نام پرهیز کردند و ما با رصد و بازرسی گرفته به عدم تخلف نمایندگی ها اطمینان داریم.

*فروش حواله خودرو به هر شکل و قالب ممنوع است

باقری گفت: فروش حواله با هر شکل و قالب ممنوع است؛ هر فردی که چنین اقدامی را انجام دهد با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد؛ دفتر حقوقی سایپا نسبت به این موضوع اطلاعیه رسمی هم صادر کرد.

وی افزود:وجه خودرو های پیش فروش شده کامل پرداخت نشده است لذا خرید و فروش با چالش جدی روبرو می گردد، در این میان پلیس هدایت و رانندگی هم عنوان نموده است خودرو ها بعد از تحویل به مشتری رصد می گردد تا این اطمینان حاصل گردد که خودرو به مشتری واقعی رسیده است.

باقری تأکید کرد: هدف از رهن بودن خودرو های طرح پیش فروش خودرو در مدت یکسال و جلوگیری از فروش قولنامه ای آن با هدف حذف دلال بازی در بازار خودرو است.

* قابلیت فروش شاهین در بازار های اروپایی/ عرضه اولین سری شاهین در زمستان سال جاری

وی در مورد خودروی شاهین و تاریخ عرضه آن به بازار، افزود: شاهین گرید 3 استاندارد های اروپا را کسب نموده و امکان فروش را در بازار های اروپایی هم دارد. علاوه بر این آپشن های روز جهان در این محصول نصب شده است.

وی با بیان اینکه با وجود مسائل یقیقا در نیمه دوم سال عرضه شاهین به بازار انجام خواهد شد، گفت: زمستان سال جاری اولین سری شاهین راهی بازار می گردد. علاوه بر این در آینده نزدیک کراس اور این محصول به همراه گیریبکس اتوماتیک شاهین هم فراوری خواهد شد.

به گفته معاونت فروش شرکت سایپا، این شرکت خودروی ساینا اس و کوییک اس را هم در اینده به بازار عرضه می نماید.

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا سایپا برنامه ای برای اصلاح فرایند فراوری پراید ندارد، توضیح داد: مدیرعامل گروه سایپا خیال همه را راحت نموده و اعلام شده فراوری پراید در این شرکت متوقف خواهد شد. ما بیشتر تمرکز خود را به ارائه محصولات جدید به بازار قرار داده ایم.

وی افزود: البته یک طرح برای استفاده پراید به عنوان یک خودروی کم مصرف در تاکسیرانی مطرح شده که در حال آنالیز این موضوع هستیم.

*30 هزار خودرو ناقص کف کارخانه سایپا

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در فروش و خدمات پس از فروش در ادامه اظهارداشت:در حال حاضر 30 هزار خودرو به دلیل نقص دو قطعه تجاری سازی نشده است؛ در حال پیگیری هستیم تا قطعات تامین گردد تا بتوان خودرو ها را به دست مردم برسانیم.

وی درباره همکاری دوباره با شرکای تجاری که از ایران رفتند، گفت: به هیچ عنوان گروه خودروسازی سایپا با بد عهدان و مجموعه های که ایران را ترک کردند، همکاری نخواهد نمود.

باقری ادامه داد: برخلاف صحبت بعضی ها، خودروی شاهین فراوری داخل است و با همت مهندسان ایرانی ساخته شده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در فروش و خدمات پس از فروش درباره فرایند قرعه کشی طرح فروش فوق العاده، توضیح داد: با وجود نقدها مطرح شده، فروش خودرو به صورت قرعه کشی، کارشناسی و در قالب سیاست کمیته خودرو بوده است، قبول داریم این طرح با اشکالاتی روبرو بوده است، اما درصدد هستیم تا مسائل را رفع کنیم و از این پس خودرو ها را با مکانیزم های جدید به مصرف نمایندگان واقعی عرضه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "باقری: نصف تیراژ فراوری سایپا به پراید اختصاص دارد، پرونده پراید تا خاتمه تیر بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقری: نصف تیراژ فراوری سایپا به پراید اختصاص دارد، پرونده پراید تا خاتمه تیر بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید