عبور شمار مبتلایان از 55 میلیون نفر، اعمال قرنطینه سخت در اتریش، برگزاری اعتراضات کرونایی در آلمان

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار دنیای تا به امروز 55 میلیون و 329 هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا-کووید19- مبتلا شده اند.

عبور شمار مبتلایان از 55 میلیون نفر، اعمال قرنطینه سخت در اتریش، برگزاری اعتراضات کرونایی در آلمان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ افراگرافیک، بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 55 میلیون و 329 هزار و 104 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، یک میلیون و 318 هزار و 286 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 37 میلیون و 871 هزار و 375 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 157 هزار و 253 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 226 هزار و 218 نفر رسیده است؛ تا به امروز 251 هزار و 256 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا قرار گرفته است که با افزایش 41 هزار و 659 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 8 میلیون و 814 هزار و 902 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 129 هزار و 674 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 29 هزار و 463 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5میلیون و 848 هزار و 959 نفر رسیده است؛ تا به امروز 165 هزار و 673 برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند

کشورهای فرانسه، روسیه، اسپانیا، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با یک میلیون و 954 هزار و959, یک میلیون و 903 هزار و 253, یک میلیون و 492 هزار و 608, یک میلیون و 344 هزار و 356 و یک میلیون و 304 هزار و 846 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با یک میلیون و 191 هزار و 4 مبتلا و ایتالیا نیز با یک میلیون و 144 هزار و 552 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

شمار قربانیان کرونا در روسیه به 33 هزار نفر رسید

با ثبت بیش از 22 هزار و 500 مورد آلودگی که یک رکورد جدید است، تعداد مبتلایان به کووید-19 در روسیه از 1 میلیون و 925 هزار فراتر رفته و تعداد افرادی که جانشان را در اثر این بیماری از دست داده اند هم از 33 هزار نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (یکشنبه) گزارش داد که تعداد موارد تایید شده عفونت ویروس کرونا در این کشور با شنایایی 22 هزار و 572 مورد جدید طی یک روز گذشته، به یک میلیون و 925 هزار و 825 (1925825) نفر افزایش یافته است.

یک روز قبل هم 22 هزار و 702 مورد جدید از آلودگی گزارش شده بود که بیشترین میزان آن برای کل دوره شیوع بیماری بود.

طبق این اطلاعات، بیشترین موارد آلودگی به ویروس کرونا طی روز گذشته، 6 هزار و 271 مورد در شهر مسکو، یک هزار و 944 مورد در سن پترزبورگ، 812 نفر در منطقه مسکو و 412 مورد در منطقه نیژنی نووگوراد ثبت شده است

در مجموع، 452 هزار و 654 نفر در حال حاضر در سراسر فدراسیون روسیه بیمار بوده و تحت درمان قرار دارند.

تعداد شهفرایندان روس بهبود یافته از عفونت کرونا طی 24 ساعت اخیر، 14 هزار و 456 افزایش یافت و در مجموع به یک میلیون و 439 هزار و 985 نفر رسید. در عین حال، نسبت بیماران درمان شده از 74.9 درصد به 74.8 درصد کاهش یافته است.

بطور خاص، در طول یک روز گذشته، 4 هزار و 266 بیمار در شهر مسکو، 937 بیمار در سن پترزبورگ، 451 نفردر منطقه مسکو، 336 نفر در منطقه سه وردولوفسک و 323 بیمار هم در منطقه کراسنویارسک، پس از بهبودی از بیمارستان ها مرخص شدند.

این ستاد یادآور شد، تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه در روز گذشته 352 مورد افزایش یافت. این در حالی است که این شاخص یک روز قبل 391 مورد ثبت شده بود.

بدین ترتیب؛ تا به امروز 33 هزار و 186 بیمار به دلیل این عفونت جان خود را از دست دادند. میزان مرگ و میر تقریبی بیماری به 1.72 درصد کاهش یافته است.

در طول 24 ساعت اخیر، 75 بیمار در شهر مسکو، 41 بیمار در سن پترزبورگ، 14 نفر در منطقه راستوف، 13 نفر در منطقه نیژنی نووگوراد و 12 بیمار هم در منطقه مسکو درگذشتند

کاهش محدودیت ها علی رغم رکورد موارد ابتلا

تارنمای شبکه خبری س ان بی سی در گزارشی با اشاره به رکورد تازه موارد ابتلا به کووید-19در آمریکا نوشت: هرچند هرهفته شاهد رکورد تازه ای در موارد ابتلا به ویروس کرونا هستیم اما محدودیت های وضع شده به دلیل نزدیک شدن به زمان عید شکرگزاری در حال کاهش است.

به گزارش شبکه خبری آمریکایی، در حالیکه محدودیت های برقرار شده در آمریکا ناشی از گسترش ویروس کرونا به دلیل نزدیک شدن به روز عید شکرگزاری (6 آذر) برداشته می گردد، مقامات در آمریکا از رکورد تازه ای از موارد بستری ناشی از ابتلا به کووید-19 تنها در روز آدینه اطلاع دادند.

براساس گزارش های رسیده بیش از 68 هزار و 500 نفر تنها در روز آدینه به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این بیشترین میزان ابتلا به کووید-19 از زمان شروع همه گیری است. براساس داده های رسیده، اکنون بیش از 13 هزار و 100 نفر در ایالات متحده به دلیل ابتلا به کووید-19 در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. در این میان نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا نیز فرایند افزایشی به خود گرفته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در گزارشی پیش بینی نموده است که نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری ویروسی در ماه آینده بیشتر هم می گردد. این مرکز در هفته جاری پیش بینی کرد که مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از پنج هزار و 500 مورد در حال حاضر به 13 هزار و 400 نفر تا اوایل دسامبر (نیمه آذر) برسد.

براساس تجزیه و تحلیل سی ان بی سی از داده های بدست آمده از دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا تنها در روز آدینه شاهد رکورد ابتلای 177 هزار و 200 نفر به کووید-19 بود. این در حالی است که میانگین ابتلای روزانه در هفته گذشته 139 هزار و 900 نفر بوده است که نشانگر افزایش 35 درصدی شمار مبتلایان در مقایسه با یک هفته قبل است.

این افزایش باعث شده است که بیمارستان ها در بعضی از مناطق کشور، به ویژه غرب میانه و غرب ایالات متحده با محدودیت تخت روبرو شوند.

از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز بیش از 11میلیون و 226 هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 251 هزار و 256 نفر جان خود ار از دست داده اند.

هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره فرایند مبارزه با ویروس کرونا

هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره فرایند مبارزه با ویروس کروناوزیر اقتصاد آلمان بر ضرورت تداوم محدودیت های سخت برای مهار کرونا در ماه های آینده تاکید نموده و درباره شکست در مبارزه با این ویروس در صورت کاهش این محدودیت ها هشدار داد.

به گزارش جهت، به نقل از هفته نامه اشپیگل، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان انتظار دارد که محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا همچنان بعد از ماه دسامبر هم در این کشور ادامه داشته باشد.

وی درباره کاهش سریع محدودیت های کرونایی هشدار داده و با اشاره به بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در آلمان و افزایش روزافزون آن گفت: با وجود همه کوشش ها اما هنوز تغییری به سمت اوضاع بهتر به دست نیامده است. ما باید اقدام کنیم در غیر این صورت در مبارزه با این ویروس شکست خواهیم خورد.

آلتمایر که در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت باز شدن رستوران ها و سینماها در این شرایط را رد نموده و گفت: ما هنوز از بدترین شرایط خارج نشده ایم. هد ف ما باید این باشد که موج سرایت این بیماری را به طرز پایداری بشکنیم. وی از یاری به آسیب دیدگان مشاغل در اثر این محدودیت ها از طرف دولت آلمان اطمینان داده و گفت: این یاری ها صرف نظر از اینکه این محدودیت ها چه مدت طول بکشد و هفته ها و ماه های آینده چه چیزی را به ارمغان آورد ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد آلمان تاکید نمود که محدودیت های سخت در آلمان فراتر از ماه دسامبر ادامه خواهد داشت و ما باید حداقل 4 تا 5 ماه آینده با احتیاط و محدودیت های قابل توجه زندگی کنیم.

وی اضافه نمود: اگر ما نمی خواهیم به آمار 50 هزار مبتلای روزانه مانند روزهای اخیر در فرانسه برسیم باید استقامت کنیم و دائما درباره کاهش محدودیت ها و اینکه این چه زمانی رخ می دهد سخن نگوییم.

مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان هم درباره عواقب کاهش محدودیت ها در این شرایط هشدار داده و خواهان تمدید آن شده است.

صدر اعظم آلمان هم با تاکید بر اینکه کرونا همچنان تا مدتها زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد برای چندمین بار از در پیش رو بودن ماه های سخت کرونایی اطلاع داده است.

مرکل قراراست روز دوشنبه با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان نشستی را درباره تاثیرات قرنطینه ای که از اوایل نوامبر برای مهار کرونا در این کشور اعمال شده است برگزار کند. دولت آلمان اعلام نموده که در حال حاضر امکان کاهش این محدودیت ها وجود ندارد.

اخیر آمار مبتلایان جدید به کرونا به شدت در آلمان در حال افزایش است و انستیتو رابرت کخ آلمان روز (آدینه) از ابتلای 23542 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که رکورد تازه ای در آمار مبتلایان روزانه در این کشور محسوب می گردد.

در این اوضاع ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم شهفرایندان را برای کنار آمدن با محدودیت های طولانی مدت در دوران کریسمس آماده می نماید.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 788899 نفر به کرونا مبتلا شده و 12619 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماریجان خود را از دست داده اند.

انگلیس خود را برای مقابله با واکسن های تقلبیِ کرونا آماده می نماید

مقامات انگلیس می کوشند که از فروش واکسن های تقلبی کووید 19 توسط کلاهبرداران در این کشور جلوگیری نمایند.

یک مقام آژانس ملی جرایمِ انگلیس گفت که در مراحل شروعین همه گیری کرونا، ماسک و دیگر تجهیزات حفاظت شخصی مورد توجه کلاهبرداران بود و اکنون تهدید نوظهور، ورود آنها به عرصه ارائه واکسن تقلبی است.

گرامی بیگر، مدیرکل آژانس ملی جرایم انگلیس می گوید: ما هنوز نشانه زیادی از آن ندیده ایم اما کاملاً انتظار داریم که وقتی واکسن ها به بازار عرضه شوند، کلاهبرداران به عرضه واکسن تقلبی روی آورند و از هم اکنون در کوشش هستیم تا از این تخلفات جلوگیری کنیم.

بیگر می گوید که مجرمان از ویروس کرونا برای انواع مختلف کلاهبرداری بهره برداری می نمایند.

علاوه بر فروش جعبه های جعلی تست کرونا و تجهیزات غیراستانداردِ حفاظت شخصی، خرید آنلاین، سرمایه گذاری و بازارهای غیرقانونی مرتبط با این بحران، بخشی از این کلاهبرداری ها بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، در حال حاضر دو آزمایش برای فراوری واکسن کرونا در انگلیس در حال اجرا است.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در شهرهای مختلف آلمان

روز گذشته در بعضی شهرهای آلمان اعتراضات گسترده ضد محدودیت های کرونایی برگزار گردید که این اعتراضات در بعضی شهرها به خشونت کشیده شد.

به گزارش روزنامه پاسایر نویه پرسه، روز گذشته اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی در بسیاری از شهرهای آلمان برگزار گردید.

منتقدان اقدامات ضد کرونایی اعمال شده برای مهار کرونا از طرف دولت روز گذشته در بسیاری شهرهای آلمان به خیابان ها آمدند.

یک تجمع اعتراضی در فرانکفورت که به دعوت انجمن موسوم به دگراندیشان به خیابان ها آمده بودند به خشونت کشیده شد و پلیس علیه معترضان از ماشین آب پاش و باتوم استفاده کرد. یک هفته پیش نیز همین انجمن بیش از 20هزار نفر را در شهر لایپزیگ به خیابان کشاند و مرکز شهر را به آشوب کشید.

بعضی معترضان در جریان این اعتراضات به پلیس حمله کردند. تظاهرات نمایندگان قواعد ضد کرونایی را رعایت نمی کردند.

برنهارد ویتهاوت، رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی ایالت نیدرزاکسن آلمان در خصوص افراط گرایی مخالفان سیاست های کرونایی دولت هشدار داد. ویتهاوت به روزنامه نویه اوسنابروکر تسایتونگ گفت که این اعتراضات دیگر کمتر در مخالفت با بعضی مقررات محدودنماینده صورت می گیرد، بلکه بیشتر یک به اصطلاح آنها دیکتاتوری کرونا را هدف قرار داده اند. وی تاکید نمود که در این اعتراضات به طور علنی یک توهم سرنگونی علیه دولت آلمان تبلیغ می گردد.

این مسئول ایالتی سازمان امنیت آلمان می گوید، بعضی از این معترضان از دست زدن به سوءقصد دیگر ابایی ندارند. یک نمونه آن سوءقصد ایجاد حریق در انستیتوی روبرت کخ و انفجار مواد منفجره در منطقه مرکزی برلین بود که پس از آن نامه ای منتشر شد که مسئولیت آن را برعهده گرفته بودند.

ویتهاوت می گوید: من این مسئله را منتفی نمی دانم که سوءقصدهای دیگری پیش بیاید، که البته امیدوارم چنین نگردد. او اضافه نمود که شرایط را باید دقیقا زیر نظر داشت.

پیش از آن نیز فوس تورستن، رئیس سازمان امنیت در هامبورگ گفته بود این شرایط دقیقا تحت نظر است که یک جنبش افراطی در حال شکل گیری نباشد.

در ایالت های دیگر آلمان نیز وزیران کشور، نخست وزیران و مسئولان امنیتی نسبت به جنبش دگراندیشان هشدار داده اند تا مبادا این محفل تبدیل به یک جنبش سراسری راست افراطی با گرایش به خشونت تبدیل گردد.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی همچنین در بعضی شهرهای ایالات بایرن آلمان برگزار گردید. معترضان قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت ننموده و به نیروهای پلیس توهین می کردند.

صدها نفر در شهر بن آلمان هم در اعتراض به محدودیت های ضد کرونایی به خیابان ها آمدند.

این اعتراضات در کارلسروهه آلمان و بعضی شهرهای دیگر هم برگزار گردید.

اعمال قرنطینه سخت در اتریش

صدر اعظم اتریش با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا از اعمال قرنطینه سخت در کشورش از روز سه شنبه اطلاع داده و از شهفرایندان خواست در هفته های آینده با هیچ کس ملاقات ننمایند.

به گزارش روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، از آنجایی که قرنطینه ضعیفی که از اوایل نوامبر در اتریش برای مهار کرونا اعمال شده به اندازه کافی موثر واقع نشده است از روز سه شنبه قرنطینه سختی در این کشور برقرار می گردد.

این خبر را سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش روز شنبه در وین اعلام نموده و گفت: کسب و کارها تا حد زیادی تعطیل می گردد و در مدارس دیگر کلاس های منظمی وجود نخواهد داشت. معاون صدر اعظم اتریش هم خطاب به شهفرایندان گفت: لطفا تا جایی که می توانید در خانه بمانید.

از روز سه شنبه ترک محل زندگی برای اتریشی ها تنها به دلایل قانع نماینده ای مانند تامین نیازهای اساسی، کار، یاری به اقوام و یا استراحتی کوتاه در فضای آزاد امکان پذیر است.

صدر اعظم اتریش در سخنان امروز خود تاکید نمود: حتی وقتی هیچ کس قرنطینه دوم را نخواهد این تنها ابزاری است که ما به تاثیر آن اطمینان داریم. قواعد تردد در اتریش هر دو روز توسط مجلس تصویب می گردد و محدودیت های جدید فعلا تا 6 دسامبر (16 آذر) اعمال می گردد.

در این محدودیت ها جلسات خصوصی تنها محدود به اقوام نزدیک و یا مراقبان شخصی می گردد.

کورتس خطاب به شهفرایندان گفت :درخواست فوری من برای چند هفته آینده این است که با هیچ کس ملاقات نکنید. هر ارتباط اجتماعی هم زیاد است. هدف ما این است که در 7 دسامبر بتوانیم دوباره کسب و کارها و مدارس را باز کنیم.

اتریش از 3 نوامبر محدودیتها برای مهار کرونا در این کشور را تشدید نموده و قواعد خاص از جمله برای اماکن فرهنگی، تفریحی و توریسم را مد نظر قرار داده بود. همچنین منع ترددهای شبانه از ساعت 20 تا 6 صبح در ای

تاخیر در فرایند احیای اقتصادی

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که موج دوم کرونا در فرایند احیای اقتصادی اروپا اختلال ایجاد نموده و دولت اسپانیا هم جریمه تا 6 هزار یورویی را برای مسافران نقض نماینده قواعد کرونایی ورودی به این کشور مد نظر قرار داده است.

موج دوم کرونا به سرعت در بسیاری کشورهای اروپایی گسترش یافته و تشدید محدودیت های سختگیرانه ای را به دنبال دارد.

بیش از 22 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 22461 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور اطلاع داد و 178 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

درخواست جامعه پزشکی آلمان برای تعویق اعمال جراحی بیمارستان ها

جامعه پزشکی آلمان با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از بیمارستان ها در ایالات مختلف آلمان خواستند تمرکز خود را بر درمان بیماران کرونایی بگذارند و بعضی عمل های جراحی را به تاخیر بیاندازند.

در بیانیه ای که سازمان پزشکان و انجمن های مراقبت های ویژه در آلمان در اختیار خبرگزاری آلمان قرار داده این انتقاد به بعضی بیمارستان ها وارد شده که به دلایل گردش اقتصادی ظرفیت خود را بر بیماران کرونایی متمرکز نمی نمایند.

در این بیانیه آمده است که اگر این فرایند تغییر نکند بسیاری واحدهای مراقبت های ویژه به زودی از مرزهای ظرفیت های مجاز خود عبور می نمایند و تحت فشار بالایی قرار می گیرند.

اشپیگل این خبر را با استناد به پاسخ وزارت دفاع آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور منتشر نموده است. در حال حاضر هدف این است که این قرارداد در اوایل سال 2021 به مجلس آلمان ارسال گردد. در مجلس کمیسیون بودجه باید با این قرارداد خرید موافقت کند.

وزارت دفاع آلمان در ماه آگوست بر اساس یک لیست محرمانه برای پروژه های تسلیحاتی، پیش بینی کرد که این قرارداد اوایل اکتبر امسال نهایی می گردد. حالا این وزارتخانه اعلام نموده که بحران کرونا هماهنگی با دیگر کشورها برای نهایی کردن این قرارداد را به تاخیر انداخته است.

این وزارتخانه در عین حال اظهار داشت که این قرارداد تا حد زیادی به مراحل پایانی رسیده و در معرض خطر قرار ندارد.

هواپیماهای بدون سرنشین یورو حداکثر تا ارتفاع 13700 متر پرواز نموده و برای نظارت و شناسایی و محافظت از نیروهای زمینی با سلاح های دقیق کاربرد دارد. اولین پرواز این هواپیماها برای سال 2025 و تحویل آن به نیروها برای سال 2028 برنامه ریزی شده است.

انتقاد اپوزیسیون آلمان از هزینه های نظامی بالای دولت در بحبوحه بحران کرونا

حزب چپ آلمان هم انتقاد شدیدی به هزینه های تسلیحاتی بالای دولت آلمان در بحبوحه بحران کرونا وارد نموده است.

رئیس فراکسیون حزب چپ مجلس آلمان در این باره گفته است که هزینه های تسلیحاتی آلمان از سال 2018 حدود 71 درصد افزایش پیدا نموده و این نشان می دهد که اولویت های دولت کاملا اشتباه بوده است.

به گفته وی بودجه نظامی و دفاعی آلمان تحت دولت ائتلافی فعلی 10 میلیارد یورو افزایش داشته است که این بالاترین افزایش بودجه نظامی از زمان اتحاد دوباره آلمان محسوب می گردد و این اتفاق در بحبوحه بحران کرونا افتاده است.

اقتصاد منطقه حوزه یورو خیلی بهتر از برآوردها در راستا بهبود حرکت می کرد که موج دوم شیوع کرونا آن را متوقف کرد. در حالی که اقتصاد کشورهای حوزه یورو در تابستان بیش از 12 درصد رشد کرد چشم انداز سه ماه آخر سال تاریک است.

تاخیر در فرایند احیای اقتصاد اروپا به دلیل موج دوم کرونا

موج اول پاندمی کرونا در بهار امسال اقتصاد همه کشورهای حوزه یورو را با تفاوت هایی به رکود کشاند و انتظار می رود این شرایط، اگر نه با آن شدت، در سه ماه پایانی سال 2020 تکرار گردد

خبرگزاری رویترز آدینه 13 نوامبر (23 آبان) با اشاره به اعمال دوباره محدودیت های شدید در بسیاری از کشورهای اروپایی برآورد نموده که این مسئله مانع ادامه رشد و احیای اقتصادی در پائیز گردد.

بر پایه اعلام اداره آمار کشورهای اروپایی، فراوری ناخالص داخلی در منطقه یورو، در فاصله ماه های ژوئیه و سپتامبر به طور میانگین 12 و شش دهم درصد رشد نموده و این میزان فقط یک دهم درصد کمتر از برآوردها بوده است.

در پی اعمال محدودیت های بی سابقه در موج اول بحران کرونا در بهار، فراوری ناخالص داخلی منطقه یورو به طور متوسط 12 و هشت دهم درصد کاهش یافته بود و بر این اساس در تابستان فرایند احیای اقتصاد به خوبی پیش رفته است.

با این حال پیش بینی می گردد که با اوج دریافت موج دوم پاندمی و افزایش شدید موارد جدید ابتلا به بیماری کووید19 که اعمال محدودیت های تازه ای را اجتناب ناپذیر نموده، جلوی ادامه رشد فراوری ناخالص داخلی گرفته گردد.

پابلو هرناندز، رئیس بانک مرکزی اسپانیا و عضو شورای بانک مرکزی اروپا گفته است که احتمالا این بانک در ماه دسامبر پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو را کاهش دهد.

در موج اول شیوع کرونا، میزان کاهش فراوری ناخالص داخلی در کشورهای مختلف حوزه یورو متفاوت بود و بر همین اساس افزایش آن در تابستان نیز یکسان نبود.

در تابستان فراوری ناخالص داخلی در آلمان اندکی بیش از هشت درصد و در فرانسه کمی بیشتر از 18 درصد رشد کرد. این میزان در ایتالیا حدود 16 درصد و در اسپانیا 16 و هفت دهم درصد بوده است.

از ابتدای ماه اکتبر در همه این کشورها و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی موج دوم پاندمی با افزایش شدید موارد ابتلا شروع شده و محدودیت ها بار دیگر اعمال شده اند.

این شرایط فعالان اقتصادی و مصرف نمایندگان منطقه یورو را ناامن نموده و فراوری ناخالص داخلی را با خطر رکود مجدد روبرو می نماید.

تشدید قواعد سفر برای مسافران در اسلواکی

اسلواکی هم برای مقابله با بحران کرونا قواعد سفر برای مسافران از مناطق بحرانی را تشدید می نماید. آلمان هم شامل این کشورها می گردد و از روز دوشنبه کسانی که می خواهند از این کشورها به اسلواکی سفر نمایند باید یک تست منفی کرونا که حداکثر 72 ساعت از آن گذشته است به همراه داشته باشند.

جریمه 6 هزار یورویی در انتظار مسافران ورودی از مناطق بحرانی به اسپانیا

اسپانیا هم اعلام نموده کسی که از 23 نوامبر از آلمان و یک منطقه خطر کرونایی دیگر به اسپانیا سفر کند و تست منفی کرونا به همراه نداشته باشد باید جریمه بالایی را پرداخت کند. وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام نموده که نقض این قانون تا 6 هزار یورو برای این افراد جریمه به همراه خواهد داشت.

جمهوری چک هم کشور آلمان را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در شهر هانوفر آلمان

پلیس آلمان هم اظهار داشت که صدها نفر در شهر هانوفر آلمان علیه محدودیت های ضد کرونایی اعمال شده از طرف دولت اعتراض کردند. بسیاری معترضان ماسک نداشته و فاصله قانونی را رعایت نمی کردند.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت اتریش

کشور اتریش هم برای مهار کرونا محدودیت های بسیار سختگیرانه از جمله تعطیلی بعضی کسب و کارها و مدارس را در دستور کار قرار داده است. این محدودیت ها ابتدا به مدت 2 تا 3 هفته اعمال می گردد.

طولانی شدن لیست مناطق خطر کرونایی دولت آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم لیست مناطق کرونایی خود را افزایش داده و از روز آدینه تمام سوئد و کانادا را به عنوان مناطق خطر کرونایی اعلام نموده است. بعضی مناطق انگلیس، استونی، یونان، لتونی و نروژ هم به این لیست اضافه شدند.

آلمان همچنان بر لزوم باز ماندن مدارس تاکید دارد

سخنگوی دولت آلمان با وجود شیوع گسترده کرونا در این کشور اما اعلام نموده که مدارس باید همچنان باز بمانند.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات رسانه ها تا به حال بیش از 300 هزار دانش آموز و 30 هزار معلم در این کشور در ارتباط با کرونا قرنطینه شده اند.

مرکل: ماه های سخت کرونایی را در پیش رو داریم

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم ماه های سخت کرونایی را در انتظار شهفرایندان آلمانی دانست.

دولت ایتالیا هم محدودیت های جدیدی را برای مهار کرونا برای بعضی مناطق اعمال نموده است.

41 هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

ایتالیا مجددا رکورد مبتلایان روزانه جدیدی را ثبت نموده و بر اساس اعلام نهادهای بهداشتی این کشور در عرض 24 ساعت حدود 41 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 550 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیش از 23 هزار مبتلای روزانه در فرانسه

در فرانسه هم درعرض 24 ساعت 23794 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 1922504 نفر به کرونا مبتلا شده و 43892 مورد هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1492608 نفر به کرونا مبتلا شده و 40769 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1317496 نفر به کرونا مبتلا شده و 51304 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 1107303 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 44139 نفر هم اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 772822 نفر به کرونا مبتلا شده و 12503 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "عبور شمار مبتلایان از 55 میلیون نفر، اعمال قرنطینه سخت در اتریش، برگزاری اعتراضات کرونایی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور شمار مبتلایان از 55 میلیون نفر، اعمال قرنطینه سخت در اتریش، برگزاری اعتراضات کرونایی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید