2 جاذبه تاریخی در قلب وارنا

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، معرفی 2 سایت تاریخی وارنا

بسیاری از افراد وارنا را به عنوان تفرجگاهی ارزان در بلغارستان می شناسند و درواقع ساحل و دریای این شهر بلغاری است که باعث محبوبیت آن شده است اما وارنا فقط به اینها خلاصه نمی شود و جدای از اینها، بناهای تاریخی زیادی در وارنا وجود دارند که در اینجا می خواهیم به 2 تا از مهم ترین آنها بپردازیم. با خبرنگاران همراه باشید:

2 جاذبه تاریخی در قلب وارنا

1- مسجد عزیزیه

مسجد عزیزیه مسجدی تاریخی است و آنقدر کهن است که اطلاعات زیاد و دقیقی درباره تاریخ ساخت آن وجود ندارد. این مسجد زیبا در خیابان Angel Georgiev Street واقع شده است و نام خود را از سلطان عبدل عزیز امپراطور عثمانی گرفته است که در سال 1861، حکمرانی می کرد. طبق منابعی که وجود دارد، بعضی از افراد تاریخ آن را به سال 1795 ربط می دهند. مسجد عزیزیه برای مسلمانان این شهر بسیار مقدس است و اصلی ترین محل عبادت مسلمانان وارنا محسوب می شود. مسجد معماری جالبی دارد و به طور کلی ساختمانی کم ارتفاع است که حیاطی کوچک هم در خود دارد. با توجه به قدمتی که این مسجد دارد، تا بحال یکبار بازسازی شده است و قسمت هایی از آن که در حال تخریب بودند، ترمیم شده است و همچنان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری وارنا است. به محض ورود به مسجد، با وضوخانه ای روبرو می شویم که در کنار آن طاقچه ای وجود دارد و در واقع به سبک عبادتگاه های مسیحیان است.

2- گنجینه طلایی وارنا، گنجینه ای بدست آمده از قبرهای مرموز

گنجینه طلایی وارنا در واقع گورستانی تاریخی در 4 کیلومتری شهر وارنا و محوطه ای وسیع به بزرگی 7 هزار و 500 متر مربع است که در آن تعداد بسیار زیادی اشیا باستانی گرانقیمت و کهن کشف شده است. این گورستان تاریخی خیلی اتفاقی در سال 1972 کشف شد و در آن بیشتر از 3 هزار اشیا طلا با قدمتی حدود 6000 سال کشف شد. جالب است بدانید این 3 هزار شی در قبرهای متفاوت و به گفته باستان شناسان در 294 قبر مرموز جدا از هم قرار داشته اند اما امروزه این اشیا در موزه ای در شهر وارنا نگهداری می شوند. با ورود به مجموعه، با چند مقبره که روی صفحه های طلایی قرار گرفته اند روبرو می شوید. در یکی از قبرها، 2 ظرف بسیار خاص که روی آن ها بطور سمبلیک نقاشی هایی شده بود، کشف شد. این نقاشیها همگی با طلا روی ظرف حک شده اند. در یکی از قبرها هم بیشتر از 850 شی طلایی کشف کرده اند، که از روی ظاهر آنها تایید کرده اند که این شی ها را در ان زمان به افراد بزرگشان اهدا می کرده اند.

وارنا شهر زیباییست و علاوه بر مکانهای تاریخی، جاذبه های طبیعی هم کم ندارد اما به طور کلی یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب شهر وارنا از طریق گردشگران، دریا و سواحل آن است. اقامت هم یکی از مهم ترین مسایل در هر سفری است و رزرو هتل مناسب می تواند به آرامش افراد در مقصد سفر کمک زیادی کند. یکی از بهترین هتلهای این شهر، Grand hotel London نام دارد که هتلی 5 ستاره، کوچک و البته لوکس در قلب وارنا است. این هتل دسترسی بسیار مناسبی دارد و تا سیستم های حمل و نقل شهر با پای پیاده، چند متری فاصله دارد. در تمام اتاق های هتل اممکناتی مانند سشوار، حمام، یخچال، تلفن، تلویزیون کابلی، سالن استراحت، سیستم تهویه، وسایل گرمایشی سرمایشی به چشم می خورد. Grand hotel London در سال 1912 ساخته شده است و در سال 2004 هم بازسازی شده است و همچنان یکی از لوکس ترین هتلهای شهر است.

منبع: gpsmycity.com

منبع: الی گشت

به "2 جاذبه تاریخی در قلب وارنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 جاذبه تاریخی در قلب وارنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید