چطور سفری سازگار با محیط زیست داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، سفر سازگار با محیط زیست

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که افراد هوادار محیط زیست امروزه با آن روبرو هستند، سفر به طبیعت و طبیعت گردی است. از یک طرف دوست دارند تا کوچکترین ردپایی از خود در طبیعت جا نگذارند و از طرف دیگر، شوق تماشا منظره ها و چشم اندازهای طبیعی از بزرگترین آرزوهای آنها است. پس چطور می توان یک سفر راحت و آسان و یک سفر سازگار با محیط زیست داشت؟ با خبرنگاران همراه باشید:

چطور سفری سازگار با محیط زیست داشته باشیم؟

بارتان را سبک ببندید

سفر سبک کردن اصلا آسان نیست. همه ما دوست داریم لباس ها و کفش های اضافه را همراهمان به سفر ببریم تا درشرایط مناسب از آنها استفاده کنیم. اما سبک کردن چمدان نه تنها باعث می گردد تا دستتان از بارهای اضافه خلاص گردد، بلکه به زمین هم یاری می نماید تا اثر کمتری از شما در خود ببیند.

اگر بلیط هواپیما خریده اید، پروازهای بدون توقف را رزرو کنید

سفر با هواپیما خوبی ها و شاید بتوان گفت عیب خودش را دارد، که به دید هر فرد بستگی دارد. در یک نگاه کلی می توان گفت سفر با هواپیما مقرون به صرفه، سریع و کم دردسر است اما اگر از دید محیط زیستی به آن فکر کنیم، سوخت حاصل از آن، کربن دی اکسید بیشتری به نسبت ماشین ها و یا قطارها فراوری می نماید که البته بستگی به مسافت دارد. رزرو پروازهای بدون توقف باعث می گردد هواپیماها 50 درصد سهم خود را در فراوری دی اکسید کربن، کاهش بدهند.

در اقامتگاه های سازگار با محیط زیست بمانید

اقامت در خانه های محیط زیستی، چند سالی است به یک فرایند جهانی تبدیل شده است. برای مثال افراد خوش ذوقی که به آفریقای جنوبی سفر می نمایند و می خواهند در دل طبیعت آن باشند، ترجیح می دهند در یکی از کلبه های جنگلی اقامت نمایند تا یک هتل لوکس که در هر جایی پیدا می گردد! در ساخت این کلبه ها از المان های طبیعی مانند چوب درختان، کاهگل و مواد قابل بازیافت استفاده می گردد و به همین علت بیشتر با محیط زیست سازگار است.

اگر در طبیعت زباله ای پیدا کردید، بی توجه از آن عبور نکنید

یک راه پرارزش و کم دردسر یاری به محیط زیست این است که آلوده اش نکنیم. اگر دوست دارید یک سفر سازگار با محیط زیست داشته باشید و مثلا قرار است تا برای پیاده روی چند ساعته به دل کوه و دشت بروید، اولین کار این است که در مسیرهای معین شده راه بروید تا به گیاهان و گل ها آسیب نرسانید. از اینکه از طبیعت، یادگاری مثل گل، سبزه یا… با خودتان بیاورید، خودداری کنید و بالاخره اینکه زباله هایتان را در محیط نریزید و اگر زباله ای دیدید، آن را از روی زمین بردارید و برای اینکار از دستکش بهره ببرید.

از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید

اگر بخواهید به جایی سفر کنید و یا حتی در شهر خودتان جابه جا شوید، احتمالا گزینه ماشین شخصی را انتخاب می کنید. اما یک راه سازگارتر با محیط زیست این است که از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تا حد بسیار زیادی به کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین یاری می نماید.

منبع: الی گشت

به "چطور سفری سازگار با محیط زیست داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفری سازگار با محیط زیست داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید