پیش بینی بورس یکشنبه 2 خرداد ، نماد مثبتی در بازار داریم؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، بازار سرمایه این روزها با وجود تزریق 50 میلیارد دلار پول از سمت بانک مرکزی و تغییرات ساختاری ایجاد شده در آن اما همچنان روندی منفی و ناامید کننده ای را می گذراند در ابتدای معاملات امروز تنها 20 نماد مثبت در بازار وجود داشت و 422 نماد دیگر در صف فروش قفل بودند.

پیش بینی بورس یکشنبه 2 خرداد ، نماد مثبتی در بازار داریم؟

مهدی ساسانی،کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با وبلاگ افراگرافیک گفت: مشکل اصلی بازار نه دامنه نوسان است و نه عوامل ساختاری دیگر که با تغییر در آنها فرایند بازار متفاوت گردد؛ نبود هماهنگی در سیاست هایی که سیاست گذار در بازار می گیرد اصلی ترین مساله و معضل بازار سرمایه است و تا زمانی که این موضوع حل نگردد فرایند بازار تغییری نخواهد کرد.

این کارشناس بازار درباره مسائلی که در بازار در نتیجه نبود نقدینگی ایجاد شده است گفت: نبود نقدینگی در بازار منجر به ایجاد صف های فروش طولانی شده است و به نوعی سهامدار به محض آنکه به بازار ورود می نماید به دلیل ترس فراگیر و هیجانات مبنی بر از دست دادن سرمایه از بازار خروج می نماید. وی در این باره اضافه کرد: تا زمانی که حجم نقدینگی تزریقی با بازار متناسب با حجم صف های فروش نباشد بازار به تعادل نمی رسد.

این کارشناس بازار همچنین درخصوص مصوبات اجرایی نشده سران قوا گفت: جلساتی هفته های گذشته در جهت حمایت از بازار برگزار گردید اما مصوبات گرفته شده در این جلسات به مرحله اجرایی نرسید و در حد وعده باقی ماند. باید توجه داشت که عدم هماهنگی و به نتیجه نرسیدن سیاست های سیاست گذار به هدر رفت منابع منجر می گردد.

ساسانی در توصیف شرایط بازار نسبت به سال گذشته گفت: در آبان سال گذشته کف حمایتی شاخص کل به یک میلیون و 300 هزار واحد رسید اما همین کف امروز نسبت به سال گذشته شکسته شده است و شاخص کل از این محدوده هم پایین تر آمده. اگر حمایت ها در بازار منوط به چند نماد محدود باشد شرایط شاخص و فرایند کلی بازار تغییری نمی نماید.

وی درباره پیش بینی فرایند بازار دوم خرداد 1400 گفت: برای کوتاه مدت و در هفته جاری شرایط بازار را منفی پیش بینی می کنم و گروه یا نماد خاصی در حال حاضر در بازار پیش رو نیست.

اخبار مرتبط با پیش بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس وبلاگ افراگرافیک بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "پیش بینی بورس یکشنبه 2 خرداد ، نماد مثبتی در بازار داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس یکشنبه 2 خرداد ، نماد مثبتی در بازار داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید