وقتی که باران روی خشک ترین بیابان جهان می بارد&amphellip

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، بارش باران در بیابان آتاکاما

بیابان آتاکاما، بیابانی در کشور شیلی در آمریکای جنوبی است که وسعتی معادل 1000 کیلومتر دارد. معمولا تعریفی که از بیابان ها می گردد این است که بیابان ها جاهای گرم و خشک هستند که میانگین بارش سالانه باران در آنها، کمتر از 250 میلی متر باشد. بنابراین شاید بیابان آتاکاما (Atacama) را بتوان خشک ترین منطقه روی زمین دانست که در آن بارش سالانه باران کمتر از 15 میلی متر است اما معجزه همواره رخ می دهد. حتی این بیابان برهوت هم می تواند روزی به زمینی پر گل تبدیل گردد و نشانه های زندگی دوباره در آن دیده گردد. با بارش باران این رخ داد و گل هایی در بیابان آتاکاما روییدند که چشم انداز ای از بهشت را تجسم کردند. همراه خبرنگاران باشید تا با این پدیده خارق العاده بیشتر آشنا شوید:

وقتی که باران روی خشک ترین بیابان جهان می بارد&amphellip

بیابان آتاکاما یکی از خشک ترین مکان های روی زمین است که شورش خوشایندی از گل های رنگی را تجربه کرد. اتفاق جالبی که در آتاکاما افتاد این بود که وقتی که باران بارید، گل هایی که در زیر خاک بودند، سر به بیرون آورند و جوانه زنند و یکی از شگفت ترین و زیباترین منظره ها را به وجود آوردند.

در بیشتر مواقع سال، این بیابان در واقع جایی پر از صخره های سخت و منطقه ای با شیب های تند بیشتر نیست که در آن در هر سال فقط 2 بار باران می بارد اما به نظر می رسد بارانی که سال جاری باریده است، از هر سال دیگری پر شدت تر بوده است و خیلی ها به طعنه شدت آن را به طوفان پاتریشیا تشبیه نموده اند. نتیجه؟ بوجود آمدن فرش پهناوری از گل های صورتی، نارنجی، بنفش و زرد تا جایی که چشم کار می نماید.

به نظر می رسد این ثروت باد آورده، باعث بیدار شدن گونه های دیگری از جانداران این منطقه مانند جوندگان نادر، مارمولک ها، پرندگلن و گونه های کمیاب دیگری از جانوران شده است.

آقای رودریگو روییز، مدیر مستقیم توریسم این منطقه در این باره می گوید: این پدیده خیلی برای ما و همه شگفت انگیز بود چون در 18 سال اخیر تا به حال همچین اتفاقی نیفتاده بود. این واقعا یک معجزه است چون در این 2 دهه، این بار اولی است که شاهد جشن شکوفه ها و زیبایی بی نهایت طبیعت هستیم.

این اتفاق باعث شده تا گردشگر های زیادی به این منطقه جذب شوند و بارش باران جدای از شکوفایی گل های کم نظیر در این منطقه، باعث شکوفایی مالی این منطقه هم شده است!

منبع: livescience.com

منبع: الی گشت

به "وقتی که باران روی خشک ترین بیابان جهان می بارد&amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی که باران روی خشک ترین بیابان جهان می بارد&amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید