نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس: برترین راه چاره برای ساماندهی بازار و صنعت خودروسازی واردات است

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، پایین بودن کیفیت خودرو های داخلی از معضلاتی است که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق مشتریان و متقاضیان خودرو بر روی آن اتفاق نظر دارند. اگرچه بر حسب قدرت خریداران و جامعه هدف فراوریات، شاهد تنوع گوناگونی از خودرو ها هستیم که به هر ترتیب هر فرد و گروهی بنابر توان خرید و اندازه نقدینگی که می تواند برای خرید خودرو پرداخت کند، به انتخاب اتومبیل موردنظر خویش مبادرت می ورزد، اما تقریباً در اکثریت قریب به اتفاق خودرو های فراوری داخلی کیفیت پایین وجه اشتراکی است که مالکان خودرو بر آن اتفاق نظر دارند.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس: برترین راه چاره برای ساماندهی بازار و صنعت خودروسازی واردات است

غلام رضا نوری قزلجه با بیان اینکه دولت باید برای حوزه خودرو سیاست گذاری صحیحی انجام دهد، گفت: در وهله نخست باید به این نکته توجه کرد که خودروسازی در ایران با این شرایط صنعت نیست، بلکه شرکت های موجود کارخانه های خودروسازی است؛ اگر کارخانه های کنونی صنعت بودند شرایط این گونه نمی شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه نمود: برترین راه حل در شرایط فعلی برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو آزا دشدن واردات و کاهش نرخ تعرفه واردات است.

وی اضافه نمود: مادامی که در بازار خودرو رقابت ایجاد نگردد و تکنولوژی روز جهان وارد کشور نگردد، خودروسازی پیشرفت نخواهد کرد و مسائل این حوزه همچنان پابرجا خواهد ماند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم شرح داد: با ممنوعیت واردات خودرو و تعرفه 85 درصدی واردات، هیچ خودروسازی برای افزایش کیفیت، بهره وری، رفاه و … انگیزه ای نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس با بیان اینکه باید اهرمی برای ترغیب خودروسازان به کاهش هزینه های فراوری و کیفی سازی در نظر گرفته گردد، توضیح داد: در بازار انحصاری خودروسازان خودروها را سلیقه ای فراوری نموده و به راحتی به مردم می فروشند که باید برای برطرف این موضوع تدبیری کرد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ افراگرافیک مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس: برترین راه چاره برای ساماندهی بازار و صنعت خودروسازی واردات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق فراوری مجلس: برترین راه چاره برای ساماندهی بازار و صنعت خودروسازی واردات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید