مردن در این شهر ممنوع است!

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، شهرهایی در جهان وجود دارند که قوانین عجیبی در آن ها رعایت می گردد و همین موضوع سبب شده در میان گردشگران به شهر های عجیب گردشگری تبدیل شوند.

مردن در این شهر ممنوع است!

شهر لانگیرباین نروژ در جزایر سوالبارد، یک شهر قطبی است که هیچ کس حق مردن در آن را ندارد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا به شهری برویم که مردن در آن ممنوع است.

شهر لانگیرباین نروژ

از سال 1950 قانون مردن ممنوع در لانگیرباین شروع شد و مردم این شهر حق مردن نداشتند، حتی اگر تمام زندگی شان را آن جا زندگی نموده بودند. مردم این شهر، زمانی که لحظه مرگشان می رسد، مجبور هستند تا این شهر را ترک نمایند و بقیه زندگی خود را بیرون از جزیره زندگی نمایند.

اگر هم بر حسب اتفاق در لانگیرباین کسی بمیرد، جسد آن فرد خارج از شهر دفن می گردد. البته این تصمیم خیلی غم انگیز است و برای کسانی که سال ها در این شهر زندگی نموده اند می تواند به نوعی بدترین قانون ممکن باشد، اما قطعا باید بدانید که برای هر تصمیمی منطق و علتی وجود دارد.

علت تصویب قانون مردن ممنوع در شهر لانگیرباین نروژ

در سال 1950 عده ای از محققان متوجه شدند که اجساد کسانی که در قبرستان های این شهر دفن شده بودند تجزیه نشده اند و این موضوع خود علت وحشت بسیاری از دانشمندان شده بود، چرا که بعضی از این اجساد ویروس های کشنده ای را در خود داشتند که با تجزیه نشدن آن ها در خاک سبب می شد تا این ویروس ها زنده باشند و مجدد سبب بروز مشکل در شهر شوند.

علت این اتفاق نیز دمای هوای به شدت پایین این شهر است که اجازه تجزیه اجساد را نمی دهد و جسم مردگان شهر لانگیرباین نروژ به طور کامل سالم نگه داشته می گردد. از همین رو بود که مردن و دفن جسد در این شهر نروژی برای همواره ممنوع اعلام شد. اما این به این تعبیر نیست که هیچ کس در این شهر نمی میرد، بلکه فقط کسی را در قبرستان شهر لانگیرباین دفن نمی نمایند.

مسئولین شهر لانگیرباین نروژ نمی خواستند اتفاقی برای کشور نروژ رخ دهد. بنابراین قانونی مبنی بر مردن ممنوع را در این شهر وضع کردند تا اجسادی که بیمار بوده اند با خاک شدن جسدشان بیماری های آن ها در محیط پخش نگردد و فاجعه انسانی رخ ندهد.

هنوز معلوم نیست ویروس ها و باکتری های بدن مردگان چه تاثیراتی می تواند روی بدن افراد زنده داشته باشد ولی با همه این حرف ها، این شهر در سال 1950 تصمیم گرفت که قید همه چیز را بزند و مرگ ومیر و دفن را غیرقانونی اعلام کند.

مردن هنوز در لانگیرباین نروژ ممنوع است، تا ساکنین این شهر دیگر در معرض خطر بیماری های مردگان قرار نگیرند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری 11 شهری که اصلا خورشید ندارند را بخوانید.

منبع: الی گشت

منبع: پیام دلتا

به "مردن در این شهر ممنوع است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردن در این شهر ممنوع است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید