غذاهای خیابانی سائوپائولو

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، غذاهای خیابانی سائوپائولو

سائوپائولو در برزیل به داشتن برترین رستوران ها معروف است، رستوران هایی که در آن ها از برترین مواد غذایی مختلف جهان استفاده می گردد. مردم شهر سائوپائولو هم اهمیت زیادی به غذاهای خیابانی می دهند و بساط فروشندگان خیابانی همواره پر از مشتری ست. همین که هوا تاریک می گردد سروکله فروشنده های خیابانی هم پیدا می گردد و حال و هوای خاصی خیابان های شهر را فرا می گیرد. می خواهیم تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی سائوپائولو را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

غذاهای خیابانی سائوپائولو

شیرینی خمیر چند لایه | Pastel

با رفتن به بازارهای میوه و سبزی سائوپائولو دستفروش هایی را می بینید که در گوشه خیابان در حال سرخ کردن شیرینی های مخصوص برزیلی هستند. این شیرینی فروشی های مخصوص معمولا در انتهای بازار می ایستند برای همین مشتری ها یا قبل از آغاز خرید و یا بعد از خرید برای این شیرینی های خوشمزه صف می کشند. موادی که در این شیرینی ها به کار می رود پنیر، پپرونی، همبرگر و مواد روی پیتزا است اما چیزی که مجذوب نماینده تر است حجم زیاد هوایی است که در داخل این شیرینی هست.

آکارا | Acarajé

استان باهیا در شمال شرقی برزیل یک غذای سنتی و خوشمزه به نام آکارا دارد که به خاطر مهاجرت زیاد مردم این ناحیه به سائوپائولو، امروز این شیرینی در این شهر هم محبوب شده است. ماده اصلی این غذا لوبیای چشم بلبلی است! در واقع این لوبیاها بعد از پخت به شکل گلوله های خمیری در می آید و در روغن سرخ می گردد. در برزیل معمولا این غذای خوشمزه را با مرغ و یا غذاهای دریایی پر می نمایند تا مقوی تر گردد. معمولا پختن این غذا در خانه نتیجه نمی دهد! مگر اینکه برای درست کردن آن از مردم بومی باهیا یاری بخواهید!

Pão de Queijo | نان پنیری برزیلی

با اینکه این شرینی خوشمزه اولین بار در استان میناس گرایس اختراع شده اما امروز در همه شهرهای برزیل هواداران زیادی دارد. در سائوپائولو به هر شیرینی فروشی، کافه و سوپرمارکتی که بروید این شیرینی بینظیر را پیدا می کنید. این شیرینی هم مثل بسیاری دیگر از غذاهای برزیلی اولین بار به وسیله برده های آفریقایی به این کشور آمده است. برده ها معمولا ریشه های گیاه مانیوک را خیس می کردند و با آن نان می پختند در آن موقع در این نان های کوچک از هیچ پنیری استفاده نمی شد اما در اواخر قرن 19 این ساکنان آفریقایی- برزیلی به موادی مثل شیر و پنیر دسترسی پیدا کردند. با اضافه کردن شیر و پنیر به شیرنی های قبلی این نان پنیری های خوشمزه درست شد که امروز از محبوب ترین غذاهای خیابانی برزیل است.

هات داگ | Hot Dog

هات داگ های سائوپائولو از آن هات داگ هایی که ما می شناسیم نیستند! سس مایونز، پنیر و انواع ادویه ها که روی آن با پوره سیب زمینی پوشیده شده یک ساندویچ متفاوتی را پدید آورده که هر گردشگری که در پی هات داگ است را غافلگیر می نماید. معمولا آن هایی که از شرایط هات داگ های این شهر چیزی نمی دانند بعد از سفارش این غذا با تماشا هات داگی متفاوت متعجب می شوند!

ساندویچ مورتادلا | Mortadella Sandwich

این ساندویچ از آن غذاهایی است که نمی توان در شهری مثل سائوپائولو آن را امتحان نکرد! شیوه های سرو این ساندویچ متنوع است: با پنیر، با سس های مخصوص، سرد و گرم که در همه حالت ها خوشمزه است. این ساندویچ آنقدر خاص و خوشمزه است که کمتر کسی را پیدا می کنید که هر چند روز یکبار آن را امتحان نکند.

آسای | Açai

این دسر خوشمزه با میوه آسای درست می گردد، آسای یک میوه بنفش رنگ و بدون هسته هست که در جنگل های بارانی آمازون پیدا می گردد. این میوه برای نواحی شمالی برزیل است و در گذشته ورزشکاران آن را با موز و شیره های مخصوص ترکیب می کردند تا یک معجون عالی پر از پروتئین و ویتامین درست نمایند. در سائوپائولو و نواحی جنوب شرقی این خوراکی به یک دسر تبدیل شده که گاهی به شکل بستنی سرو می گردد.

تاپیئوکا | Tapioca

تاپیئوکا یک غذای خیابانی محبوب در سائوپائولو است که به شکل های مختلفی درست می گردد اما ماده اصلی اش آرد گیاه مانیوک است که با موادی مثل تخم مرغ، همبرگر، پنیر و یا خوراکی های شیرین پر می گردد تا یک دسر خوشمزه درست گردد. بر روی این دسر پودر نارگیل، موز، شکلات یا شیر غلیظ ریخته می گردد.

غذای Coxinha

خیلی از ساکنان شهر سائوپائولو عاشق این غذای محبوب هستند چون هم خوشمزه است و هم شکل ظاهری مجذوب نمایندهی دارد. برای درست کردن این غذا داخل خمیر ها با پنیر و گوشت مرغ پر می گردد و در آخر به شکل دانه های اشک در می آید. پیشنهاد می کنیم اگر گذرتان به این شهر افتاد حتما چند عدد از این اسنک های خوشمزه را امتحان کنید.

اسفیها | Esfiha

با وجود یک همچین غذای خوشمزه ای مردم سائوپائولو تا ابد مدیون افرادی هستند که از خاورمیانه به سائوپائولو رفتند. این غذا به غیر از اینکه خوشمزه است طرز تهیه آسانی دارد، از طرفی مقرون به صرفه است و با مواد متنوعی پر می گردد. مردم خاورمیانه این اسنک را فقط با گوشت پر می نمایند اما در برزیل این غذا با مواد متنوعی مثل پنیر، مرغ و سبزیجات درست می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "غذاهای خیابانی سائوپائولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خیابانی سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید