شهرداری بعد از وزارت بهداشت دومین دستگاه درگیر با کرونا ، اولین دستگاهی بودیم که پیشنهاد ماسک اجباری را دادیم

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، شهردار تهران گفت: از 2 اسفند درگیر کویید 19 شدیم و بعد از وزارت بهداشت به دلیل تنوع ماموریت ها درگیرترین دستگاه بودیم زیرا همه حوزه ها خدمات شهری به شکلی درگیر این بیماری شدند. شرایطمان سخت بود و با ورود بیماری کرونا سخت تر هم شد اما بهشت زهرا، آتش نشانی، مترو، اتوبوس رانی و تاکسیرانی و حتی فضای سبز ماموریت های خاص خودشان را انجام دادند.

شهرداری بعد از وزارت بهداشت دومین دستگاه درگیر با کرونا ، اولین دستگاهی بودیم که پیشنهاد ماسک اجباری را دادیم

وبلاگ افراگرافیک - محمد سرابی: پیروز حناچی در برنامه تلویزیونی فرمول یک اظهار کرد: بخش های اداری با یک سوم یا 50 درصد دورکاری مشغول کار هستند اما بخش های خدماتی در اوج انتشار بیماری همه حاضر بودند. اوج خدمات را هم در 13 فروردین داشتیم که با یک اتفاق خیلی نادر شهفرایندان همکاری خوبی نشان دادند و حاضر شدند برای جلوگیری از افزایش موارد بیماری از خانه خارج نشوند.

او در این برنامه که از شبکه یک صدا و سیما پخش می شد، گفت: ما مردم شریفی داریم که در سخت ترین شرایط نشان داده اند که اگر صداقت ببینند پاسخ درخور می دهند. وظیفه همه ما است که در این شرایط تحریم های ظالمانه و شرایط مالی نامناسب هر کاری که از دستمان برمی آید انجام دهیم.

در این برنامه بخشی از خدمات نیروهای آتش نشانی و پاکبان ها برای ضدعفونی شهر تهران به نمایش گذاشته شد.

سپس حناچی در رابطه با این اقدامات گفت: آمار زیاد ابتلا به کرونا در بخش اداری شهرداری به دلیل مواجهه با مردم زیاد بود که خوشبختانه زود کنترل شد. شهرداری اولین دستگاهی که پیشنهاد ماسک اجباری را در ستاد ملی کرونا داد و وزیر بهداشت و درمان هم از آن استقبال کردند، اوایل اجباری نبود آن هم در شرایطی که فراهم کردن ماسک در اوایل انتشار بیماری ساده نبود. اکنون این شرایط را هم فراهم کردیم که در ایستگاه های اتوبوس به قیمت قابل قبول ماسک عرضه می گردد. در کشورهای دیگر هم استفاده از ماسک را الزامی کردند.

او با تاکید بر تداوم دوچرخه سواری در سه شنبه های بدون خودرو گفت: تجربه جهان نشان داده که یکی از راه های رعایت فاصله اجتماعی دوچرخه است و میزان بهره از دوچرخه پس از انتشار کرونا در بعضی شهرها چند برابر شده است. در تهران آمار دقیق نگرفته ایم ولی در روزهای اول استفاده از دوچرخه افزایش محسوسی پیدا نموده بود.

حناچی در پاسخ به سوال مجری برنامه علی ضیا که پرسید ابتدا باید مسیردوچرخه سواری آماده گردد یا علاقه مردم به استفاده از این وسیله بیشتر گردد، اظهار کرد: معمولا باید تقاضایی وجود داشته باشد. قضیه دوچرخه صرفا یک موضوع حمل ونقلی نیست. اگر با نگاه سلامت محور به آن توجه کنیم می بینیم در زندگی شهری کم تحرکی منجر به افزایش وزن، فشار خون دیابت و ... می گردد. اگر این نگاه را داشته باشیم می بینیم که وسیله پرفایده ای است.

شهردار گفت: درست است که در تهران معابر شیب دارند اما می توان از دوچرخه برای مسافت های کوتاه مانند رسیدن از خانه تا اولین ایستگاه مترو و بعد هم وصل شدن به شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کرد. شاید دوچرخه سواری در کشور ما خلاف عرف عمومی باشد اما در جهان به عنوان یک مد حمل ونقل کاملا مرسوم است و تعداد دوچرخه ها در جایی مانند آمستردام از نفرات شهر هم بیشتر است و در بعضی شهرهای دیگر سهم زیادی در حمل و نقل عمومی دارد.

حناچی درباره تصویری که از بریدن کیک جشن تولد بهشت زهرا در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: این مراسم جشن تولد نبود. قبل از کرونا و به دلیل اینکه در سال 1349 بنیان بهشت زهرا گذاشته شده بود می خواستیم از زحمات کارکنان این مجموعه تقدیر کنیم. آن عکس شاید یک صدم اتفاقی بود که افتاد و بقیه مراسم قدردانی از کسانی بود که با رعایت فاصله اجتماعی حضور داشتند.

شهردار با اشاره به فضای مجازی تاکید نمود: فضای مجازی اینگونه است که در آن بیرحمانه نقد می نماید و همه چیز بر اساس استنباط اولین کسی است که پیغامی را می فرستد. این پیغام هم همواره هم پیغام درستی نیست. البته تایید می کنم که می توانستیم مراسم را به شکل بهتری برگزار کنیم تا باعث ایجاد این حاشیه ها نگردد. هدف ما تشکر از زحمات کارکنان بهشت زهرا بود که همین الان هم به شکل دو برابر شرایط عادی درمحیط قرنطینه کار می نمایند و اینکه یادی کنیم از کسانی که سنگ بنای این مجموعه را گذاشتند.

  • بغض حناچی به خاطر دوست دیرینه

کلیددار پایتخت در بخشی از برنامه بعد از به تصویر کشیده شدن تصویر بهنام اتابکی، معمار و از مدیران با سابقه اراضی عباس آباد که چندی پیش فوت کرد، همراه با بغض گفت: با مهندس اتابکی از سال های 63 و از زمان جنگ رفاقت داشتیم. او از اشخاص بسیار زحمت کش و کاردانی بود و مردم تهران وقتی به منطقه گردشگری عباس آباد می فرایند، یادگار زحمات ایشان و همکارانشان مثل بوستان آب و آتش و بوستان حضرت ابراهیم(ع) را می بینند.

مجری برنامه در بخش دیگری از آن درباره پیشنهاد شهرداری تهران برای یاری به برطرف آلودگی هوای شهر سارایوو سوال کرد و حناچی پاسخ داد: ما در مجمع شهرداران ایشان را دعوت نموده بودیم و در شرایطی صحبت کردیم که هنوز وارونگی هوا نداشتیم ولی خبر وقتی پخش شد که تهران دراوج آلودگی قرار داشت. وقتی شهردار سارایوو گفت که دچار مشکل آلودگی هوا هستند من تعجب کردم چون این شهر در دل جنگل قرار گرفته است اما او گفت که در زمستان چوب و مازوت را به عنوان سوخت مصرف می نمایند.

شهردار تهران گفت: ما پیشنهاد دادیم با استفاده از ظرفیت شرکت کنترل کیفیت هوا تجربیات خودمان را انتقال دهیم. با وجود تمام رنجی که مردم شریف تهران از آلودگی هوا می برند در باره کاهش بعضی منابع فراوری نماینده آلودگی دستاوردهای خوبی داشتیم و مثلا اگر قرار بود ذرات معلق با شتابی که قبلا داشت افزایش پیدا کند شرایط آلودگی خیلی بدتر می شد. می توانیم این تجربیات را به شهرهای دیگر منتقل کنیم.

حناچی با بیان زحمات بخش های مختلف خدماتی شهرداری اظهار کرد: برای انتخاب چهره مردمی ترجیح می دهم از فردی اسم نبرم ولی باید بگویم که علاوه بر کادر درمانی، یک قشر هم بودند که معمولا نامی از آن ها برده نمی گردد. پاکبان ها و کسانی که زباله های عفونی را جمع آوری می کردند و کسانی که در بخش دفن زباله های عفونی کار می نمایند این قشر زحمت کش هستند که برای حفظ سلامتی شهر کوشش می نمایند.

او در سرانجام صحبت های خود گفت: شرایط کرونایی باعث شد قدر دست دادن و در آغوش کشیدن عزیزانمان رابدانیم نفس کشیدن بدون ماسک قدر سلامتی و در کنار هم بودن را بیشتر بدانیم. امیدوارم با رعایت محدودیت ها و دستورالعمل ها بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهرداری بعد از وزارت بهداشت دومین دستگاه درگیر با کرونا ، اولین دستگاهی بودیم که پیشنهاد ماسک اجباری را دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری بعد از وزارت بهداشت دومین دستگاه درگیر با کرونا ، اولین دستگاهی بودیم که پیشنهاد ماسک اجباری را دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید