رییس کمیسیون عمران مجلس: 2 میلیون خانه خالی لوکس در کشور وجود دارد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، خبرگزاری خبرنگاران- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همه تسهیلات بانکی، یاری های دولتی و تسهیلات برگشتی خط اعتباری مسکن مهر به صندوق ملی مسکن واریز گردد.

رییس کمیسیون عمران مجلس: 2 میلیون خانه خالی لوکس در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ افراگرافیک، محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به اغاز نام نویسی متقاضیان و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: بنا بر این است که همه تسهیلات بانکی، یاری های دولتی و تسهیلات برگشتی خط اعتباری مسکن مهر به صندوق ملی مسکن واریز گردد.

وی اضافه کرد:مالیات خانه های خالی و لوکس و زمین های بایر نیز به این صندوق واریز خواهند شد.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه دو میلیون واحد در کشور وجود دارد ادامه داد: خانه های خالی و لوکسی هستند که متقاضیان نمی توانند از این خانه ها استفاده نمایند.

رضایی کوچی گفت: برای این خانه ها مالیات هایی پیش بینی شده که ارزش آن ها بین بازار و تقاضا تعادل ایجاد خواهد نمود.

رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید اینکه در طرح جهش فراوری مسکن بار اضافی بر بانک ها تحمیل نخواهد شد، گفت: تسهیلاتی که سالانه بانک ها پرداخت می نمایند بسمت صندوق توسعه مسکن، فراوری و اشتغال راهنمایی خواهد شد

و اضافه کرد: علاوه بر آن تسهیلاتی که قبلاً بصورت ناسالم به بعضی افراد پرداخت می شد و بعضاً در خارج کشور مصرف می گشت نیز در این طرح به کار گیری می شوند.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ افراگرافیک به نقل از صدا و سیما، رضایی در انتها گفت: پیش بینی شده است حدود 360 هزار میلیارد تومان هدفمند در چند مرحله در طرح مسکن راهنمایی و هزینه گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رییس کمیسیون عمران مجلس: 2 میلیون خانه خالی لوکس در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس کمیسیون عمران مجلس: 2 میلیون خانه خالی لوکس در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید