تماشا این موجودات بانمک روزتان را می سازد!

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، 4 حیوان بومی جزایر گالاپاگوس

روانشناسان ثابت نموده اند که تماشا ویدیو هایی از حیوانات بامزه یا وقت گذرانی با آن ها، باعث می گردد در طول روز، روحیه و حس و حال بهتری داشته باشید.چه علاقمند به حیوانات باشید چه نباشید، این 4 حیوان بومی جزایر گالاپاگوس با چهره و کاراکتر دوست داشتنی شان، بدون شک قلب تان را تسخیر می نمایند.با خبرنگاران همراه باشید تا با این 4 حیوان بامزه آشنا شوید.

تماشا این موجودات بانمک روزتان را می سازد!

1- پنگوئن گالاپاگوس (Galapagos Penguin)

این پنگوئن تنها گونه ای است که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است و از حیوانات ایندمیک (بومی) جزایر گالاپاگوس است. این گونه از پنگوئن ها با قد میانه 54 سانتی متری شان، از کوتوله های جمعیت پنگوئن ها در جهان محسوب می شوند! این گونه بامزه از پنگوئن ها، عموما در جزایر فرناندینا (Fernandina) و ایزابلا (Isabela) دیده می شوند اما می توانید آن ها را در آب های مجموعه جزایر گالاپاگوس هم ببینید.

نکته جالب درباره پنگوئن ها این است که هیچ وقت نمی توانید آن ها را در یک مکان با خرس های قطبی ببینید، خرس های قطبی در قطب شمال و پنگوئن ها تنها در قطب جنوب دیده می شوند. متاسفانه کارتون های زمان کودکی مان هیچ وقت با ما رو راست نبوده اند!

2- فنچ داروینی (Darwins Finch)

این موجودات بانمک که قسمت مهمی از تئوری تکامل داروین بودند به داشتن نوک منحصر به فردشان معروف هستند. این گنجشگ های کوچک، ایندمیک مجمع الجزایر گالاپاگوس هستند و در بیشتر جزایر اصلی آن دیده می شوند. ویژگی شاخص این گونه از گنجشک ها، نوک بسیار کوچک و پرهای زیبای قهوه ای- طوسی شان است. اگر به این جزایر سفر کردید حتما دوربین خودتان را ببرید تا بتوانید این موجودات کوچک و بامزه را ببینید.

3- احمق پا آبی (Blue-Footed Booby)

نام این گونه، حتی از قیافه شان هم بانمک تر است! این پرنده های بی نظیر، بومی اقیانوس آرام هستند اما به طور کلی در جزایر گالاپوس هم دیده میشوند. ترکیب رنگ آبی پاها، قهوه ای بال ها و بدن سفید این پرندگان، ظاهری تماشایی را خلق نموده است. این موجودات برای جلب توجه جفت شان توانایی انجام حرکات عجیب و غریبی دارند که نام پا آبی احمق را کاملا برازنده شان می نماید! البته بانمکی این پرنده های خاص حد و مرز ندارد! اگر سفرتان را درست برنامه ریزی کنید می توانید اجتماع این پرنده و شکار غذایشان از آب اقیانوس را ببینید.

4- شیر دریایی گالاپاگوس (Galapagos Sea Lion)

این گونه از شیرهای دریایی تنها در جزایر گالاپاگوس وجود دارند و گونه هایی که در جزایر دیگر اقیانوس آرام زندگی می نمایند در این جزایر توزیع شده اند. این شیرهای دریایی، ذاتا موجودات کنجکاوی هستند و تماشا آن ها در حالی که روی نیمکت های پارک آبی پورته آیورا (Puerto Ayora) در اکوادور نشسته اند، چشم انداز رایجی است! تماشای این موجودات دوست داشتنی و زیبا در حالی که در آب های جزیره شنا می نمایند و غواصی در کنار آن ها، یکی از برترین تجربه هایی است که می توانید کسب کنید.

منبع: handluggageonly.co.uk

منبع: الی گشت

به "تماشا این موجودات بانمک روزتان را می سازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشا این موجودات بانمک روزتان را می سازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید