خبرنگاران خرید تضمینی گندم و کلزا در خراسان رضوی به 100 هزار تن رسید

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مشهد- خبرنگاران- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای عملیات خرید تضمینی گندم و کلزا در این استان تا به امروز حجم خرید این دو محصول به حدود 100 هزار تن رسیده است.

خبرنگاران خرید تضمینی گندم و کلزا در خراسان رضوی به 100 هزار تن رسید

ایرج ناصری مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ افراگرافیک اضافه نمود: این میزان خرید شامل بیش از 90 هزار تن گندم مازاد کشاورزان و بیش از هفت هزار و 853 تن دانه روغنی کلزاست.

وی اضافه نمود: خرید گندم که از 10 خرداد ماه گذشته شروع شده تا به امروز در شهرستان هایی از جمله سرخس، رشتخوار، سبزوار، بردسکن، تایباد و تربت جام صورت گرفته است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری برای هر کیلوگرم 25 هزار ریال معین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

ناصری مقدم اضافه نمود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان خراسان رضوی بر اساس استعلام از سامانه پهنه بندی جهادکشاورزی انجام می گردد و 60 مرکز خرید در استان خرید گندم را انجام می دهند.

وی ادامه داد: خرید محصول کلزا هم از 31 اردیبهشت ماه شروع شده است و سال جاری نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با 35 درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم 46 هزار و 602 ریال است و کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از 6 هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سال جاری 16 مرکز خرید در شهرستان های استان خراسان رضوی خرید این دانه روغنی را بر عهده دارند.

سال زراعی جاری هشت هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که هزار و 500 هکتار از این سطح معادل 20 درصد از سطح زیرکشت کلزا مربوط به شهرستان مشهد است.

همچنین پیش بینی می گردد سال جاری افزون بر 600 هزار تن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان در خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی گردد.

سالانه برای فراوری هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین زیر کشت 83 نوع محصول می رود.

بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خرید تضمینی گندم و کلزا در خراسان رضوی به 100 هزار تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید تضمینی گندم و کلزا در خراسان رضوی به 100 هزار تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید