توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای سمنان به نام میراث فرهنگی اجرا شده است

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به پیگیری های نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، استاندار و شهردار سمنان، توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای شاه عباسی به نام میراث فرهنگی انجام شده است.

توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای سمنان به نام میراث فرهنگی اجرا شده است

به گزارش وبلاگ افراگرافیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، دکتر علی اصغر مونسان عصر دوشنبه 27 مردادماه 1399 در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی واقع در مرکز استان سمنان، بیان نمود: پس از انتها سفر به این استان، موضوع مساعدت در تسریع تملک و واگذاری کاروانسرا را، از ریاست قوه قضائیه پیگیری می کنم.

او تأکید کرد: با برداشتن فضاهای الحاقی کاروانسرا، این اثر تاریخی به مکان زیبای گردشگری سمنان مبدل می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه انتظار مردم از میراث فرهنگی بالاست، شرح داد: تلاش می کنیم تا جریان گردشگری در سمنان رونق پیدا کند زیرا زمینه ساز نشاط اجتماعی و اشتغال زایی با سرمایه پایین است.

او با تأکید بر اینکه سمنان ظرفیت گردشگری بالایی دارد، گفت: کویر و کویرنوردی از ظرفیت های این استان است و باید به موضوع ثبت جهانی در سمنان نیز توجه ویژه شود.

دکتر مونسان به موضوع پرونده کاروانسراها که برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می شود، اشاره کرد و اضافه نمود: کاروانسراهای سمنان در این پرونده نقش جدی دارند.

او با ترغیب سرمایه گذاران برای ورود هر چه بیشتر به حوزه گردشگری، ادامه داد: چنانچه سرمایه گذار 30 درصد آورده داشته باشد، 70 درصد مابقی منابع از محل صندوق توسعه ملی با نرخ 14 درصد تأمین می شود.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان در ادامه اضافه نمود: این استان ظرفیت های تاریخی بسیار خوبی دارد و یکی از این ظرفیت ها وجود مراکز تاریخی از جمله این کاروانسرا است که در قلب شهر واقع شده است.

او با بیان اینکه قرار گیری زندان در کاروانسرا و در فضای شهری کارکرد خوبی نبوده است، ابراز امیدواری کرد: با شروع بازسازی و بهسازی کاروانسرا، این مجموعه تبدیل به مکان بسیار زیبای گردشگری شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه معاون توسعه مدیریت و معاون میراث فرهنگی، استاندار سمنان و جمعی از مسئولان امروز از پروژه در حال ساخت بازارچه صنایع دستی استان و طرح ساماندهی محوطه امامزاده یحیی (ع) بازدید کردند.

دکتر مونسان ضمن ادای احترام به ساحت مقدس امامزاده یحیی (ع) و شهدای والامقام سمنان، در زادگاه خود به زیارت اهل قبور رفت.

او هم اکنون در شهرستان شاهرود حضور دارد و در حال بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی است.

منبع: میراث آریا

به "توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای سمنان به نام میراث فرهنگی اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقات اولیه برای انتقال سند کاروانسرای سمنان به نام میراث فرهنگی اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید