تمیز کردن توالت فرنگی در سه سوت، با مواد ساده و برق آسا!

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، قبل از اینکه دستکش بپوشید و با کلی شوینده به جان توالت بیفتید، باید منبع ایجاد جرم را کشف کنید. این تصور را از ذهنتان پاک کنید که جرم توالت به خاطر اشتباه بودن روش نظافت منزل است. در بسیاری مواقع جرم آهکی توالت، به واسطه املاح کلسیم، آهک، منیزیم و آهن که به طور طبیعی در آب سخت وجود دارد، ظاهر می گردد. ممکن است فکر کنید با گذاشتن فیلتر آب از دست جرم ها خلاص می شوید؟ اما جواب منفی است. روش تمیز کردن توالت فرنگی و نحوه از بین بردن جرم کاسه توالت و قرص جرم گیر توالت فرنگی و بهترین شوینده دست ساز سرویس بهداشتی را در این مطلب بخوانید.

تمیز کردن توالت فرنگی در سه سوت، با مواد ساده و برق آسا!

خوب است بدانید بهترین روش رسوب زدایی و نظافت توالت فرنگی، استمرار در انجام آن است. ممکن است اصلا دل و دماغ این کار را نداشته باشید؛ اما جمع شدن جرم ها و کثیفی ها خستگی بسیار بیشتری همراه با ناخوشایندی روی دستتان می گذارد.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن توالت فرنگی

  • برس دستشویی
  • دستکش
  • اسفنج
  • تمیز کننده کاسه توالت (مثلا نوشابه)
  • اسپری ضد عفونی (می توانید از ترکیب سرکه و آب بهره ببرید) که برای تمیزکردن توالت فرنگی به همه آنها نیاز داریم.

1. تمیز کردن کاسه توالت فرنگی

می توانید بخش های مختلف توالت را به ترتیبی که دوست دارید، تمیز نمایید، اما، اگر عجله دارید، عاقلانه است تا ابتدا کاسه توالت را تمیز نمایید.

بدین ترتیب، اگر هنگام تمیز نمودن کاسه توالت، آب کثیف از کاسه به اطراف پخش گردد، از آنجاییکه بخش های دیگر را تمیز ننموده اید، هیچ بخشی دوباره کثیف نمی گردد.

برای تمیز نمودن هرگونه لکه یا ته نشین های معدنی قابل مشاهده می توانید از برس توالت استفاده نمایید.به منظور پاک کردن بعضی از لکه ها، باید برس را برروی آنها فشار دهید.

برای افزودن پودر تمیزکننده، مقداری را روی سطح بریزید و سپس با برس پخش کنید.

2. تمیز کردن درپوش توالت فرنگی

دومین قدمی که باید بردارید، تمیز کردن درپوش است. برای این بخش هم می توانید از تمیزکننده ها همراه با یک حوله نرم قدیمی بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم در این مرحله از یک مسواک هم برای تمیز کردن سطوح بین درپوش و بدنه بهره ببرید. با استفاده از مسواک دقت و ظرافت بیشتری را به کارتان می بخشید.

3. بدنه توالت را سریع بشویید

بالاخره، وقت برق انداختن بدنه چینی توالت است. با استفاده از اسپری، تمیزکننده قابل استفاده برای تمامی سطوح را برروی سطح بیرونی توالت، اسپری نمایید.از حوله کهنه یا کاغذی برای تمیزنمودن چینی استفاده نموده و دسته توالت را با دقت بیشتر تمیز کنید.

علاوه بر این، تحت عنوان جایگزین می توانید حوله کهنه یا کاغذی را آغشته به محلول تمیزکننده یا آب گرم نموده و در صورت کثیف شدن حوله دوباره آن را بشویید. ابتدا بالاترین نقطه توالت - بدین ترتیب، اگر آب کثیف یا مایع تمیزکننده به اطراف پخش گردد، تنها نقاطی که هنوز تمیز ننموده اید، کثیف می شوند- را تمیز نمایید.

تمیزنمودن مناطقی که به سادگی قابل مشاهده نمی باشند نظیر پایه توالت و پشت مخزن آب که به سمت دیوار است را فراموش ننمایید.به منظور تمیز نمودن این نواحی باید از پاک کننده های مخصوص لوله یا مسواک استفاده نمایید و در آخر از سیفون بهره ببرید.

تمیز کردن توالت فرنگی با مواد خانگی

در اینجا به چند راه برای تمیز کردن توالت فرنگی اشاره شده است که شما را در این کار هدایت می کند:

جرم گیری و شستشوی داخل توالت فرنگی با مایع سفید کننده: یک چهارم لیوان مایع سفید کننده را داخل توالت ریخته و با فرچه تمام سطوح داخلی را کاملا آغشته و تمیز نمایید. برای تمیز شدن بهتر 12 الی 24 ساعت بگذارید تا درون توالت بماند سپس آبکشی نمایید.

جرم گیر خانگی توالت فرنگی با سرکه: برای درست کردم این جرم گیر به سه چهارم لیوان کوچک بوراکس (سدیم تترا بورات) ، یک فنجان سرکه سفید، 10 قطره اسانس اسطوخودوس و 5 قطره اسانس لیمو نیاز دارید. تمامی این مواد را در بطری ای با هم مخلوط کنید.

پیش از آنکه کار نظافت توالت فرنگی را آغاز کنید، باید آن را خیس کنید. این کار را می توانید با استفاده از سیفون یا برسی خیس انجام دهید. محلولی که درست نموده اید را در توالت فرنگی تان خالی کنید. محلول باید به مدت حداقل چند ساعت تا یک روز در آنجا بماند. سپس کاسه را تمیز کنید و سیفون را هم بکشید. دقت داشته باشید که در هنگامی که ماده جرم گیر در داخل توالت فرنگی است، تحت هیچ شرایطی از آن استفاده نکنید.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن سیاهی کاسه توالت: جوش شیرین یک ماده ارزان، غیرسمی و طبیعی برای تمیز کردن و سفید کردن توالت است. این روش برای کسانی که بچه کوچک یا حیوان خانگی دارند گزینه خوبی است. جوش شیرین را داخل توالت ریخته، تمام سطح داخلی را بپوشانید و بعد از 5 دقیقه با فرچه آن را تمیز کنید، سپس آبکشی نمایید.

تمیز کردن توالت فرنگی با استفاده از نوشابه: نوشابه به دلیل داشتن اسید فسفریک و اسید کربنیک دارای خواص پاک کنندگی است. 2 لیوان نوشابه را در توالت ریخته و تمام سطوح داخلی را به آن آغشته نمایید و به مدت 12 ساعت بگذارید باقی بماند. هر چقدر بیشتر به نوشابه فرصت بدهید توالت شما را تمیزتر خواهد نمود.

نظافت توالت فرنگی با وایتکس: یک و نیم قاشق چای خوری مایع سفید کننده را با یک لیتر آب گرم ترکیب نموده و در داخل اسپری بریزید. ترکیب را خوب تکان دهید. سپس به سطوح پاشیده، یک دقیقه صبر کنید سپس با دستمال تمیز کنید. تمامی اجزای دستشویی را تمیز کنید. تمام جاهایی که ردی از ادرار دارند را کاملا تمیز کنید.

تمیز کردن توالت فرنگی و استفاده از اسپری تمیز کننده سطوح برای تمیزکاری: تمام سطوح خارجی را با اسپری خیس کنید. سپس با یک اسکاچ تمامی آن را تمیز کنید. هرگز از پاک کننده قوی سنگ توالت استفاده نکنید.

نظافت توالت فرنگی با قرص ضدعفونی کننده جوش شیرین: برای درست کردن قرص ضدعفونی کننده، نیاز به جوش شیرین، جوهر لیمو، صابون کاستیا و قالب یخ داریم. در ابتدا تمامی مواد اولیه را یک به یک داخل کاسه ای عظیم ریخته و با یاری همزن خوب مخلوط کنید. خمیری از ترکیب این مواد حاصل می گردد که باید آن را به یاری دست فرم داده و داخل قالب یخ ها قرار دهید. سپس اجازه دهید قرص ها به خوبی سفت شده و شکل بگیرند تا به راحتی از قالب جدا شوند. برای تمیز کردن دستشویی و توالت فرنگی یکی از این قرص ها را به داخل آن انداخته و صبر کنید تا قرص به خوبی تبخیر گردد. این عمل باعث می گردد که ترکیبات موجود در قرص به طور عالی و کامل توالت را ضدعفونی کند.

سخن آخر

تمیز کردن توالت فرنگی با محلول های شیمیایی ممکن است باعث مسائل تنفسی گردد چه بهتر که خودمان در خانه اقدام به ساخت تمیزکننده ها کنیم. تمیز نمودن توالت کاری است که اغلب اوقات به تعویق می افتد، اما تمیز نگه داشتن توالت ها، امری لازم است. توالتی کثیف، ظاهری بد، بوی ناخوشایند داشته و منجر به رشد میکروب ها می گردد با این حال، همانطور که بسیاری از کارهای روزمره زندگی لذت بخش نمی باشند، تمیز نمودن توالت از موارد ناخوشایند بعدی جلوگیری می کند.

با استفاده از دستورالعمل های فراهم آمده در این مطلب می توانید به صورتی سریع و کارآمد تمیز کردن توالت فرنگی را انجام دهید. همچنین روش های تمیز کردن کاشی حمام و تمیز کردن دستشویی با 9 روش تضمینی و معجزه آسا نیز در انگیزه موجود است که شما می توانید مطالعه کنید.

منبع: مجله انگیزه

به "تمیز کردن توالت فرنگی در سه سوت، با مواد ساده و برق آسا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن توالت فرنگی در سه سوت، با مواد ساده و برق آسا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید