تلویزیون های OLED EX ال جی 30٪ روشنایی بیشتر فراوری می نمایند

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، ال جی از نسل بعدی پنل های تلویزیون خود با نام OLED EX رونمایی کرد. این پنل های نو می توانند تا 30 درصد روشنایی بیشتر فراوری نمایند و در عین حال حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار کمی دارند. بر اساس ابعاد یک تلویزیون 65 اینچی، ضخامت حاشیه دور آن از 6 میلی متر به 4 میلی متر کاهش یافته است. نام EX که برای این فناوری در نظر گرفته شده، مخفف 2 کلمه Evolution به معنای تحول و eXperience به معنای تجربه بوده و در راستای هدف این شرکت برای ارائه تجربیات نو به مشتریان به وسیله فناوری OLED، همواره در حال تکامل است. اما غیر از این مسائل، این نام چه معنایی در صنعت تلویزیون های هوشمند دارد؟

تلویزیون های OLED EX ال جی 30٪ روشنایی بیشتر فراوری می نمایند

اگر کمی تخصصی صحبت کنیم، این فناوری از دوتریوم، یکی از دو ایزوتوپ پایدار هیدروژن حاصل می گردد. در واقع شرکت LG Display نحوه استخراج دوتریوم (بعلاوه به عنوان هیدروژن سنگین) را از آب برای استفاده از آن در دستگاه های ساطع کننده نور آلی و نمایشگر ها کشف نموده است. دوتریوم به صفحه نمایش اجازه می دهد تا نور روشن تری نسبت به استفاده از هیدروژن با کارایی بالاتر در طول زمان منتشر کند.

فناوری دیگری که در تلویزیون تازه OLED EX از آن اسفاده شده، یک الگوریتم شخصی سازی شده است که به وسیله LG Display ایجاد شده تا مصرف انرژی پیکسل های جداگانه را پیش بینی کند و در نهایت بتواند بازده انرژی خروجی نمایشگر را بهبود ببخشد. ال جی میخواهد تا تمام محصولات OLED خود را از این پس با فناوری OLED EX فراوری کند و این کار را در کارخانه های فراوری OLED LG Display در Paju کره جنوبی و گوانجو چین از سه ماهه دوم سال 2022 شروع خواهد نمود.

دکتر اوه چانگ هو، معاون اجرایی و رئیس واحد تجاری LG Display گفت: علیرغم کاهش 12 درصدی بازار جهانی تلویزیون های هوشمند در امسال، ما همچنان شاهد رشد 70 درصدی در فروش تلویزیون های OLED بودیم. با فناوری تازه OLED EX، هدف ما ارائه تجارب نوآورانه تر برای مشتریان به وسیله تکامل فناوری، الگوریتم ها و طرح های مختلف تلویزیون های OLED است.

غول کره ای دنیای فناوری نسل بعدی نمایشگرها، صفحه نمایش های شفاف و تلویزیون های پیشرفته خود را در نمایشگاه CES 2022 در وگاس که هفته آینده شروع می گردد، به نمایش خواهد گذاشت. ال جی اعلام نموده که نمایشگرهای شفاف خود را در سه بخش به نمایش می گذارد که احتمالا کاربردهای مختلف این نوع صفحه نمایش را نشان می دهد.

این نمایشگر ها با نام OLED Shelf که از دو پنل 55 اینچی OLED ساخته شده، Shopping Managing که یک نمایشگر OLED شفاف که به یک پایه چوبی متصل شده و Show Window که شامل چهار نمایشگر 55 اینچی OLED خواهد بود، عرضه می شوند. نمایشگاه CES 2022 از 5 تا 8 ژانویه (15 تا 18 دی) برگزار خواهد شد و در روزهای 3 و 4 ژانویه (13 و 14 دی) هم محصولات شرکت های مختلف معرفی خواهند شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تلویزیون های OLED EX ال جی 30٪ روشنایی بیشتر فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون های OLED EX ال جی 30٪ روشنایی بیشتر فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید