با مردم استانبول با چه زبانی حرف بزنیم؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، یکی از دغدغه های مسافران در سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول، نحوه صحبت و نوع زبان مورد استفاده گردشگران است که در اینجا به شما شرح میدهیم. شاید درباره مسلط نبودن مردم ترکیه و مخصوصاٌ شهر گردشگری و گردش پذیر استانبول چیزهایی شنیده باشید و این موضوع کاملاً صحت دارد. در واقع مردم این کشور علاقه ای با یادگیری زبان برای جرب گردشگر ندارن بلکه بیشتر بر روی فرهنگ کشور خود و تعصبی که روی زبانشان دارند تاکید دارند. البته در همه هتل ها و مراکز مهم گردشگری، افراد با تجربه و کار بلدی هستند که به انگلیسی مسلط هستند، این را میتوان حتی در هتل های 5 ستاره استانبول به چندین زبان توسعه داد. اما موضوع اصلی جایی است که بیشتر اوقات خود را در آن میگذرانید، یعنی خیابان، مراکز خرید و رستوران ها. درباره این موضوع و راه چاره های آن در ادامه مطالب نکاتی را به شما ارائه میکنیم که مخصوصاً برای افرادی که تجربه اولین سفر خارج از کشورشان قرار است ترکیه و شهر استانبول باشد و قصد برنامه ریزی سفر با خرید بلیط هواپیما به این شهر را دارند نگران مکالمه نباشند.

با مردم استانبول با چه زبانی حرف بزنیم؟

نکات اولین سفر به استانبول

سفر به استانبول برای افرادی که برای اولین باز قصد دارند از آن بازدید نمایند شاید تا قبل از سفر کمی استرس زا و پر از سوالات مبهم باشد. این نوع سوالات به محض اینکه روز اول سفرتان میگذرد سرانجام میرسد و با نحوه برخورد و صحبت مردمان این کشور آشنا خواهید شد. قبل از آن نیز نکاتی را به شما خواهیم گفت تا در آنجا به مشکل برنخورید و با خیال راحت از آفر بلیط استانبول استفاده نمایید.

زبان انگلیسی در جاهای مهم مثل هتل و فرودگاه به کار شما خواهد آمد اما در شهر باید کمی استانبولی نیز بلد باشید و یا از راهنمایان گردشگری که هم به فارسی و هم به ترکی استانبولی مسلط هستند استفاده نمایید که در تور استانبول این امکان وجود دارد.

حتماً مکالمات اولیه این زبان را یاد بگیرید، مثل سلام و احوالپرسی و پرسیدن قیمت کالاها و یا مکالمه برای پرسیدن آدرس و تاکسی که بسیار کاربردی میباشد.

نتیجه گیری از این چند خط آسان است: با مردم استانبول با ترکی استانبولی سخن بگویید.

در تورهای گردشگری که وبلاگ افراگرافیک ارائه میکند راهنمای گردشگری محلی برای شما وجود خواهد شد و ضمن استانبول گردی از سفر خود بدون هیچ نگرانی لذت خواهید برد، ولی اگر قصد دارید خودتان از بلیط لحظه آخری استانبول بهره ببرید و همراه تور نیستید، کمی زبان این کشور را یاد بگیرید.

راهنمای سفر به استانبول

منبع: تریپ

به "با مردم استانبول با چه زبانی حرف بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مردم استانبول با چه زبانی حرف بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید