با این خوراکی ها قلبتان را جوان نگه دارید

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، بر اساس مطالعات دانشمندان می توان با تغییرات کوچک در رژیم غذایی از 50 درصد کل مرگ و میر های ناشی از حمله قلبی، پیشگیری کرد.

با این خوراکی ها قلبتان را جوان نگه دارید

به گزارش ، سلامت قلب خود را در دستانتان قرار دهید و با اضافه کردن گزینه های غذایی موثر به رژیم روزانه خود، سن قلب تان را پایین بیاورید و به جوان ماندن آن یاری کنید.

بادام زمینی

بادام زمینی علاوه بر محتوای چربی مونو اشباع نشده، حاوی سایر مواد مغذی نظیر ویتامین E، فولات، پروتئین و منگنز است که همگی موجب بهبود سلامت قلب می شوند.

سیب زمینی شیرین

این نوع سیب زمینی با فیبر و مواد مغذی دیگری بارگذاری شده که همگی به شما یاری می نمایند، چربی بسوزانید. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین به نام کاروتنوئیدها؛ آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را پایین می آورند. این یعنی شما کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می گیرید و در نتیجه سلامت قلب تان را بیشتر تضمین می کنید.

بذر کتان

فقط یک قاشق غذا خوری از این دانه های فوق العاده قدرتمند تقریبا 3 گرم فیبر و 55 کالری دارند. دانه های کتان ثروتمندترین منابع حاوی امگا 3 هستند که به کاهش التهاب در بدن یاری می نمایند و منجر به جلوگیری از تغییرات خلقی می شوند. مصرف دانه های کتان عاملی موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت است. ضمن این که منجر به افزایش کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می گردد.

گردو

سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا 3 است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تنها مصرف یک اونس گردو برای بیشتر از 5 بار در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 40 درصد کاهش می دهد.

گوجه فرنگی

محققان می گویند آمریکایی ها گوجه فرنگی و محصولات آن را بیشتر از سایر سبزیجات غیر نشاسته ای مصرف می نمایند و این خبر خوبی است، زیرا گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با این خوراکی ها قلبتان را جوان نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این خوراکی ها قلبتان را جوان نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید