ایجاد 6هزار فرصت شغلی برای مددجویان در نیمه نخست سال جاری

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران، گفت: حدود 6 هزار فرصت شغلی در شش ماهه نخست امسال به وسیله طرح های راهنمایی شغلی، راهبری شغلی و کاریابی ایجاد شده است.

ایجاد 6هزار فرصت شغلی برای مددجویان در نیمه نخست سال جاری

مهدی سلامی با تأکید بر اینکه امسال طبق مصوبه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور ایجاد حدود 30 هزار شغل به وسیله کمیته امداد استان تهران پیش بینی شده است، گفت: تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پنج دهک پایین جامعه پرداخت می گردد و در همین جهت برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به ویژه جوانان مستعد اشتغال از اولویت های اصلی این نهاد است.

وی اضافه نمود: این نهاد برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد اشتغال از ظرفیت های مختلفی، چون خیّران و جهادگران کارآفرین، مراکز مشاوره شغلی، آکادمی های کسب وکار، مؤسسات کاریابی، کارفرمایان، شهرک های صنعتی، هیئت های شناسایی و نظارت بر راهبران، بانک ها و مؤسسات اقتصادی، دستگاه های اجرایی و نهاد های محلی، شرکت های فنی، مهندسی و دانش بنیان، پارک های علم و فن آوری استفاده می نماید.

سلامی با بیان اینکه در حال حاضر 17 هزار و 881 طرح اشتغال تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد استان تهران هستند، اظهار کرد: ارائه مشاوره و آسیب شناسی برای طرح های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل به وسیله ناظران فنی این نهاد انجام می گردد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال 8 هزار و 702 مورد طرح اشتغال به مبلغ 822 میلیارد تومان به منظور دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد تا به امروز به 2 هزار 573 مورد با مبلغ 226 میلیارد و 553 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: مبلغ پرداخت تسهیلات اشتغال نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته 84 درصد افزایش داشته است.

سلامی اظهار کرد: حدود 6 هزار فرصت شغلی در شش ماهه نخست امسال به وسیله طرح های راهنمایی شغلی، راهبری شغلی و کاریابی ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران، یادآور شد: 659 خانوار نیز از محل دریافت تسهیلات اشتغال در شش ماهه نخست امسال خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده اند.

وبلاگ افراگرافیک اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد 6هزار فرصت شغلی برای مددجویان در نیمه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 6هزار فرصت شغلی برای مددجویان در نیمه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید