5 ادویه شادی آور

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 که در روغن ماهی وجود دارد، آجیل و برخی دانه ها برای افزایش روحیه افراد بسیار مؤثر هستند. با این حال، گیاهان و ادویه جات خاصی که خواص ضد افسردگی طبیعی دارند، باعث تقویت فکر و بدن می شوند. در ادامه به 5 ادویه شادی آور می پردازیم.

5 ادویه شادی آور

1- زعفران

تنها بوی زعفران کافی است که حواس شما را به سفری در دوردست ببرد. در طب سنتی شرقی زعفران به عنوان یک ادویه شادی آور در نظر گرفته می شود. طبق یک تحقیق ایرانی در سال 2015، زعفران اثری مشابه اثر داروهای ضد افسردگی دارد. متخصصین معتقدند زعفران مسائل مربوط به خلق و خوی و افسردگی و همچنین مسائل رفتاری مربوط به تغذیه را هدف قرار می دهد. توجه داشته باشید که این ادویه شادی آور برای زنان باردار یا بچه ها زیر 6 سال توصیه نمی شود.

2- دارچین

دارچین باعث تحریک سلول های عصبی می شود و با افزایش تمرکز، حافظه و توجه، بر عملکرد مغز تأثیر بسزایی دارد. همچنین دارچین یک راه عالی برای جلوگیری از اشتیاق به خوردن مواد قندی است. دو نوع دارچین وجود دارد؛ اولی دارچین سیلان که ریز و گران است و دومی دارچین چینی که درشت تر و ارزان است.

3- زردچوبه

این ادویه زرد رنگ که به خاطر خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اش معروف شده، باعث تحریک تولید سروتینین، یک هورمون شادی زا، می شود. این ادویه اغلب بر روی غذاهای هندی پاشیده می شود یا به عنوان ادویه ماهی تایلندی با شیر نارگیل مخلوط می شود. همچنین در غذاهای ایرانی نیز از زردچوبه زیاد استفاده می شود. بهتر است زردچوبه از منطقه کرالا در هند تهیه شود؛ زیرا دارای اندازه بیشتری کورکومین است.

4- رزماری

این ادویه علاوه بر عطر و طعم مدیترانه ای و خوشمزه اش دارای خواص درمانینیز هست. رزماری به هنگام خستگی جسمی یا روانی، فرسودگی و افسردگی می تواند به بدن انرژی دهد. رزماری با آرام کردن اعصاب، برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند، بسیار مفید است.

5- آویشن

این گیاه نیز مانند رزماری با تحریک فکر و آرامش اعصاب یک ادویه مناسب برای رفع خستگی روانی، استرس و بی خوابی است. آویشن حاوی لیتیوم، یک ماده معدنی است که دارای خواص ضد افسردگی است. همچنین آویشن با داشتن تریپتوفان اسیدهای آمینه باعث تولید سروتینین می شود که یک هورمون ضروری برای خواب است.

منبع: فوت و فن

به "5 ادویه شادی آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ادویه شادی آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید