12 خودروی تازه وارد بازار می گردد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، وزیر صمت از ورود 12 خودروی تازه به کشور اطلاع داد و گفت این حجم از فراوری و واردات در خودرو بی سابقه بوده است.

12 خودروی تازه وارد بازار می گردد

به گزارش اقتصادنیوز؛ وزیر صمت گفت: امسال 3 خودرو را از رده خارج کردیم و 12 خودروی تازه وارد بازار خواهیم کرد و هیچ زمانی این اندازه از فراوری و واردات خودرو وجود نداشته است.

فاطمی امین وزیر صمت اظهار کرد: در 8 ماهه اول امسال نسبت به 8 ماهه سال گذشته 32 درصد عرضه خودروی سواری افزایش پیدا کرد و بعلاوه در آبان ماه 122 هزار دستگاه انواع خودرو های سبک و سنگین فراوری شده که فراوری آبان ماه امسال رکورد 5 ساله را شکست.

وزیر صمت گفت: سال گذشته خودروسازانی غیر از ایران خودرو و سایپا حدود 70 هزار خودرو فراوری کردند و در امسال به 200 هزار دستگاه رسیده است.

شرایط واردات خودرو از زبان وزیر صمت

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا به امروز دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش بینی می گردد تا انتها هفته سه محموله دیگر نیز وارد گردد.

پس از ورود و تخلیه بار نخستین کشتی حامل خودرو های وارداتی در بندر لنگه هفته گذشته (سوم دی ماه)، یک محموله دیگر نیز در هفته ای که گذشت وارد کشور شد.

پیش بینی می گردد تا انتها هفته جاری نیز شاهد ورود سه محموله دیگر خودرویی به کشور باشیم و جریان واردات با سرعت بیشتری تا انتها سال ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است تا به امروز تعداد زیادی از ثبت سفارش های اجرا شده از سوی شرکت های صلاحیت دار، مربوط به خودرو های زیر 10 هزار دلاری بوده است.

وی در مورد واردات خودرو های برقی و هیبریدی به کشور نیز گفت: مقرر شده در منطقه ها آزاد کشور فقط خودرو های برقی وارد گردد، اما در آیین نامه واردات خودرو هیچ ممنوعیتی برای خودرو های هیبریدی لحاظ نشده است.

بدیهی است چنانچه قیمت خودرو های هیبریدی در محدوده قیمتی مد نظر وزارت صمت (کمتر از 20 هزار دلار) باشد، مانعی برای ورود آن ها وجود نخواهد داشت.

منبع: فرارو

به "12 خودروی تازه وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 خودروی تازه وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید