کم خوابی خطر نارسایی قلبی و فشار خون را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، بر اساس یافته های تازه دانشمندان آمریکایی، اختلال خواب و به ویژه کم خوابی می تواند خطر نارسایی قلبی و فشار خون را افزایش دهد.

کم خوابی خطر نارسایی قلبی و فشار خون را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ افراگرافیک به نقل از مدیکال اکسپرس، در یک مطالعه تازه منتشر شده در مجله آمریکایی فیزیولوژی قلب و فیزیولوژی گردش خون، بزرگسالان سالم با خواب محدود مزمن، الگو های ضربان قلب غیرطبیعی را نشان دادند. این مطالعه به عنوان مقاله انتخابی APS برای ماه اکتبر انتخاب شد.

جیسون رابرت کارتر (Jason Robert Carter) یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: ما واقعا باید به خواب به عنوان یک ستون اصلی سلامت کلی خود نگاه کنیم، همانطور که به فعالیت بدنی، ورزش و تغذیه نگاه می کنیم.

نداشتن خواب کافی به طور منظم با طیف گسترده ای از مسائل سلامتی، از جمله مسائل قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، از هر 3 بزرگسال در این کشور، 1 نفر به اندازه کافی نمی خوابد.

محققان دانشگاه ایالتی مونتانا در بوزمن 35 مرد و زن سالم را به دو گروه تقسیم کردند: آن هایی که حداقل هفت ساعت می خوابند (خواب عادی) و آن هایی که کمتر از هفت ساعت می خوابند (کم خوابی)؛ شرکت نمایندگان ابتدا با دو نظرسنجی معتبر کیفیت خواب و سپس به وسیله یک مانیتور در خانه برای آزمایش تنفس اختلال در خواب غربالگری شدند.

این تیم سپس شرکت نمایندگان را در یک مطالعه خواب کنترل شده در آزمایشگاه که استاندارد طلایی برای اندازه گیری حالات فیزیولوژیکی در طول خواب است، مورد آنالیز قرار دادند. آن ها بعلاوه به مدت حداقل هفت روز در خانه به وسیله یک حسگر مچ دست پیگیری شدند که به محققان اجازه داد تا خواب شرکت نمایندگان را در شرایط واقعی تری مشاهده نمایند.

در حالی که ما می خوابیم، مغز ما به طور دوره ای افزایشی در فعالیتی به نام برانگیختگی خود به خودی قشر مغز (CA) نشان می دهد. محققان چگونگی واکنش ضربان قلب شرکت نمایندگانی را که خواب معمولی و کم خوابی داشتند به این حوادث نشان دادند. در حالی که دو گروه دارای تعداد مشابهی از CA بودند، گروهی که می خوابیدند پس از این حوادث ضربان قلب بیشتری را نشان دادند و ضربان قلب آن ها نسبت به افراد عادی دیرتر به حالت عادی برگردد.

به گفته محققان این یافته ها شواهدی از اختلالات قلبی عروقی شبانه در افراد کم خواب معمولی، مستقل از هر گونه اختلال خواب تشخیص داده شده ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کم خوابی خطر نارسایی قلبی و فشار خون را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم خوابی خطر نارسایی قلبی و فشار خون را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید