چرا قرعه کشی جام حذفی قبل از ملاقات تیم ملی با عراق انجام شد؟

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی فوتبال علت برگزاری قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات قبل از ملاقات تیم ملی کشورمان مقابل عراق را تشریح کرد.

چرا قرعه کشی جام حذفی قبل از ملاقات تیم ملی با عراق انجام شد؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ افراگرافیک، امیرحسین روشنک درباره زمان برگزاری رقابت های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال گفت: جام حذفی سال جاری با توجه به تیم هایی که در آن حضور دارند، یکی از پرهیجان ترین و مجذوب نماینده ترین مسابقات حذفی در طول سالیان اخیر خواهد بود. قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی روز گذشته به وسیله عوامل خود تیم ها برگزار گردید. دربی تهران، بازی خوب سپاهان و فولاد، ملاقات مجذوب نماینده گل گهر و آلومینیوم و مسابقه دو تیم خوب دسته اولی ملوان و خیبر که هر دو سوابق خوبی در جام حذفی دارند در این مرحله انجام می گردد.

وی اضافه نمود: احتیاج بود روز گذشته حتما قرعه کشی صورت بگیرد و حتی شاید باید زودتر این قرعه کشی انجام می شد، اما محدودیت هایی داشتیم. اعلام برنامه های لیگ برتر و دسته اول منوط به قرعه کشی مرحله یک چهارم جام حذفی و تعیین شدن بازی تیم ها بود. به همین علت باید قرعه کشی را روز گذشته انجام می دادیم.

مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی فوتبال توضیح داد: آنالیز های اولیه را انجام داده ایم، ان شاءالله برنامه را نهایت تا فردا اعلام خواهیم کرد اما به احتمال خیلی زیاد این مرحله پس از هفته بیست و هفتم لیگ برتر و در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

روشنک درباره اینکه آیا با این برنامه ریزی ملاقاتهای لیگ برتر فشرده نخواهد شد، شرح داد: پس از صعود تیم ملی فوتبال و بازگشت این تیم از بحرین هفته های پایانی لیگ برتر با توجه به محدودیت هایی که داریم خیلی فشرده برگزار می گردد. به همین علت آن فضا را برای جام حذفی در نظر گرفتیم، چاره دیگری هم نیست.

وی ادامه داد: مسابقات در فواصل 5-4 روزه برگزار می گردد و جای دیگری هم برای انجام این مرحله از جام حذفی نداشتیم. به این جهت که سازمان لیگ نمی تواند مراحل نیمه نهایی و فینال را در ایام محرم برگزار کند و تیم ها به استراحت میان فصل بروند. به همین علت این فشردگی اجباری است و راه دیگری هم نداریم اما سعی می کنیم برترین برنامه ریزی ممکن را انجام بدهیم.

مسئول برگزاری رقابت های جام حذفی فوتبال درباره زمان و محل برگزاری ملاقات فینال این مسابقات اعلام کرد: باید تا میانه های مرداد لیگ و جام حذفی را به اتمام برسانیم تا از آن طرف بتوانیم لیگ بعدی را به موقع آغاز کنیم. در باره محل برگزاری مسابقه هم هنوز صحبت هایی است. هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به اسم بالاترین مرجع تصمیم گیری شهر کرمان را برای برگزاری بازی در نظر گرفته اما باید شرایط لازم هم فراهم گردد.

روشنک توضیح داد: هم به لحاظ استادیوم و هم به این جهت که طبق آیین نامه باید میزبان فینال جام حذفی یک استادیوم بی طرف باشد باید منتظر بمانیم تا شرایط گل گهر تعیین گردد زیرا استادیوم کرمان برای گل گهر سیرجان بی طرف محسوب نخواهد شد، اگر این تیم به فینال بیاید نمی توانیم مسابقه را در این استادیوم برگزار کنیم، به همین علت باید مقداری منتظر بمانیم تا شرایط استادیوم کرمان و بعلاوه شرایط تیم هایی که در نیمه نهایی حضور دارند تعیین گردد و سپس تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

وی درباره نقدها مطرح شده مبنی بر برگزاری قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی قبل از ملاقات حساس تیم ملی با عراق گفت: دوستانی که چنین نقدهای مطرح می نمایند به این علت که اشراف کمتری روی بحث برگزاری و برنامه ریزی مسابقات دارند محدودیت های ما را کمتر در نظر می گیرند. برنامه های لیگ برتر و دسته اول منوط به این قرعه کشی بود. اکنون تا هفته بیست و پنجم برنامه لیگ برتر اعلام شده و تعیین است که تیم ها تا 10 تیر بازی دارند.

مسئول برگزاری جام حذفی اضافه نمود: با توجه به اینکه تیم ها باید در این فشردگی مسابقات هتل رزرو نموده و مقدمات سفرشان را فراهم نمایند، باید زودتر از برنامه مسابقاتشان خبردار شوند. بعلاوه برنامه مسابقات لیگ یک هم تا 6 تیر اعلام شده است. به همین علت باید قرعه کشی برگزار و سریع تر برنامه ریزی ها صورت می گرفت. این محدودیت ها را داشتیم.

روشنک ادامه داد: طبق برنامه هایمان قصد داشتیم هفته گذشته قرعه کشی را انجام بدهیم، اما از آن طرف می خواستیم قرعه کشی با حضور نمایندگان خود تیم ها انجام گردد. تعدادی از تیم ها در اردو بودند و نمایندگان آنها نمی توانستند به تهران بیایند، به همین علت چاره ای جز برگزاری قرعه کشی در روز گذشته نداشتیم. امیدوارم شور و حالی که ایجاد می گردد و انرژی که می آید یاری کند تیم ملی در بازی فردا مقابل عراق با موفقیت مسابقه را پشت سر گذاشته و به اسم تیم اول راهی مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی گردد.

وی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره احتمال با تماشاگر برگزار گردیدن ملاقاتهای به جای مانده این مسابقات اسم کرد: بعضی برنامه ریزی هایی اجرا شده و با ستاد کرونا در ارتباط هستیم. اجازه دهید هر زمان به نتیجه رسیدیم این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چرا قرعه کشی جام حذفی قبل از ملاقات تیم ملی با عراق انجام شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قرعه کشی جام حذفی قبل از ملاقات تیم ملی با عراق انجام شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید