پیکاپ جی ام سی سیرا برقی 2024 با برد 400 مایلی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، شرکت جنرال موتورز از نوترین محصول اضافه شده به سری پیکاپ های برقی غول پیکر خود یعنی جی ام سی سیرا برقی رونمایی کرد. با رونمایی از این پیکاپ نو، شرکت جی ­ام­ سی اکنون دو پیکاپ برقی در زیست بوم محصولات خود دارد. طبق آخرین خبرهای منتشر شده، این خودرو از اوایل سال 2024 در نمایندگی های این گروه خودروساز در کنار هامر برقی برای فروش در دسترس قرار خواهد گرفت.

پیکاپ جی ام سی سیرا برقی 2024 با برد 400 مایلی معرفی گردید

خودروی نو شرکت جی ­ام­ سی علاوه بر ظاهری بسیار شکیل و مجذوب نماینده، از پیشرانه بسیار قدرتمندی بهره می برد و قرار است با انواع پیکاپ های برقی فول سایز سال آینده در آمریکای شمالی به رقابت بپردازد. قیمت اولیه پیکاپ جی ام سی سیرا برقی حدود 109 دلار است، اما در آینده ظاهراً مدل های مقرون به صرفه قیمت تر این خودرو نیز روانه بازار خواهند شد. سیرا EV فعلاً در مدل دنالی ادیشن وان معرفی شده که با قیمت بالای صد هزار دلار در دسترس مشتریان علاقه مند قرار می گیرد.

این خودرو همچون سیلورادو EV، بر اساس ساختار مستقل از شاسی طراحی شده و از بسته باتری Ultium با ساختاری یکپارچه بهره می برد. جی ام سی سیرا EV تنها با یک بار شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی در حدود 650 کیلومتر بوده و قابلیت شارژ سریع با توان 350 کیلووات را به لطف ساختار الکتریکی فوق پیشرفته 800 ولتی DC به مشتریانش ارائه می دهد. بعلاوه باید اشاره کنیم که این خودرو با شارژ 10 دقیقه ای قادر است انرژی لازم برای پیمودن مسافت 164 کیلومتری را به دست آورد.

اگر برای مواقع ضروری احتیاج به برق داشته باشید، طبق ادعای جی سی ام باتری این خودرو می تواند انرژی لازم برای فعالیت وسایل الکترونیکی مهم منزل شما را تا 21 روز تأمین کند؛ البته به شرطی که تجهیزات لازم برای اتصال آن ها را داشته باشید. بدین منظور، اگر سیستم پاور استیشن را برای سیرا EV سفارش دهید، مولد برق 10.2 کیلووات با 10 خروجی برق به شما ارائه می گردد که می تواند انرژی یک کارگاه را فراهم آورد. بعلاوه با بهره گیری از این سیستم می توان یک خودروی الکتریکی دیگر را نیز شارژ کرد.

جی ­ام ­سی سیرا EV تنها به صورت دو کابین با محفظه بار به طول 1.8 متر فراوری می ­گردد و یا به عبارتی دیگر از استایل طراحی Crew Cab بهره می برد. این خودرو همچون سیلورادو EV به محفظه بازشو بین کابین و اتاق بار مجهز است که در صورت باز شدن طول فضای بار را به 275 سانتی متر افزایش می دهد. درب محفظه بار پیکاپ جی ام سی سیرا برقی نیز از نوع مولتی پرو بوده که به شکل های مختلفی باز می گردد و در صورت باز کردن و کشیدن آن طول فضای بار و مساحت آن افزایش بسیار قابل توجهی پیدا خواهد نمود.

از لحاظ مشخصات فنی نیز باید اشاره کنیم که پیکاپ جی ام سیرا EV برقی در مدل دنالی ادیشن وان به دو موتور الکتریکی مجهز شده که 754 اسب بخار قدرت و 1064 نیوتن متر گشتاور فراوری می نمایند. به لطف بهره گیری از دو پیشرانه برقی، سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک دائمی برای سیرا برقی در دسترس قرار گرفته است. در صورت فعال کردن حالت رانندگی Max Power این خودرو طبق ادعای جی سی ام، می ­تواند ظرف 4.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

مشتریان سیرا EV همچون هامر EV می توانند سیستم فرمان گیری چرخ های عقب با حالت خرچنگی یا کراب واک را هم سفارش دهند. پیکاپ جی ام سی سیرا برقی بعلاوه مجهز به سیستم تعلیق بدنه بوده و رانندگان قادرند ارتفاع این خودرو را به مقدار 5 سانتی متر کم و زیاد نمایند تا هنگام بارگیری با مسئله ای روبرو نشوند. این پیکاپ برقی بعلاوه می تواند تا 590 کیلوگرم بار را حمل و تا 4300 کیلوگرم را یدک بکشد.

اگرچه این خودرو از لحاظ مشخصات فنی و طراحی شباهت های بسیاری با سیلورادو برقی دارد، اما درون کابین آن ها این موضوع اصلاً صدق نمی نماید. درون کابین این خودرو یک نمایشگر بسیار بزرگ 16.8 اینچی روی داشبورد آن خودنمایی می نماید و یک صفحه پشت آمپر 11.8 اینچی دیجیتالی هم پشت غربیلک فرمان تعبیه شده است. علاوه بر این، یک هدآپ دیسپلی رنگی هم اطلاعات مهم را به وسیله نمایش روی شیشه جلو به راننده ارائه می دهد.

برای پوشش کابین دنالی سیرا برقی از متریال باکیفیت مثل چوب و آلومینیوم استفاده شده و از دیگر امکانات آن می توان به سیستم خودران سوپرکروز، سانروف پانورامیک، 14 دوربین دید محیط اطراف، سیستم صوتی Bose و قابلیت رانندگی بدون گرفتن فرمان اشاره نمود. بعلاوه با بهره گیری از سامانه استارت هندزفری، رانندگان تنها با همراه داشتن کلید خودرو، بدون فشردن دکمه استارت می توانند خودرو را حرکت دهند. مشتریان برای خرید تریم های AT4 و Elevation این خودرو باید حدود 50 هزار دلار هزینه بپردازند و این تریم ها در سال 2025 عرضه خواهند شد.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ

به "پیکاپ جی ام سی سیرا برقی 2024 با برد 400 مایلی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ جی ام سی سیرا برقی 2024 با برد 400 مایلی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید