وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، بالاخره بعد از مدت ها انتظار، جدیدترین پرچم داران وان پلاس به همراه یک گوشی میان رده از راه رسیدند. از بین ویژگی های مهم وان پلاس 9 و 9 پرو می توانیم به نمایشگر 120 هرتزی، تراشه اسنپدراگون 888 و همکاری با شرکت هاسلبلاد برای توسعه دوربین ها اشاره کنیم. در ادامه به مشخصات این دو گوشی پرچم دار می پردازیم.

وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند

وان پلاس 9 پرو

همان طور که گفتیم، وان پلاس برای دوربین پرچم داران جدید خود به همکاری با هاسلبلاد روی آورده است. در گام اول این همکاری، شرکت سوئدی هاسلبلاد بر روی بهبود دقت ثبت رنگ این دوربین ها کار کرده است.

دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 48 مگاپیکسلی IMX789 است که از جدیدترین تکنولوژی های مربوط به این حوزه پشتیبانی می کند. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال بهره می برد و قادر به ثبت عکس های 12 بیتی با فرمت RAW است. حالت هاسلبلاد پرو هم به کاربران اجازه می دهد که عکس های مبتنی بر رنگ های طبیعی تری را ثبت کنند. همچنین نباید امکان فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم. در ماژول دوربین همچنین سنسور 2 مگاپیکسلی سیاه وسفید هم دیده می شود.

یکی از ویژگی های جذاب این گوشی، دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی است که اعوجاج تصویر را به فقط 1 درصد رسانده است. برای مقایسه باید بگوییم که اعوجاج تصویر در دوربین های اولترا واید دیگر گوشی ها معمولا 10 تا 20 درصد است. همچنین این دوربین از سیستم فوکوس اتوماتیک هم بهره می برد و می تواند از سوژه های قرار گرفته در فاصله 4 سانتی متری عکس های ماکرو ثبت کند. این دوربین فاقد دوربین پریسکوپی است و تنها از دوربین تله فوتوی استاندارد بهره می برد. این دوربین 8 مگاپیکسلی زوم 3.3 برابری اپتیکال را امکان پذیر می کند.

وان پلاس 9 پرو از نمایشگر 6.7 اینچی اولد مبتنی بر تکنولوژی LTPO بهره می برد که می تواند رفرش ریت آن را از 1 هرتز به 120 هرتز برساند. همین تکنولوژی عمر باتری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. به همین خاطر هنگام پخش فیلم رفرش ریت به 24 هرتز می رسد و مثلا هنگام اجرای بازی فورت نایت، کاربران می توانند از رفرش ریت 90 هرتز بهره ببرند.

این نمایشگر از رزولوشن 1440p+ بهره می برد و از رنگ های 10 بیتی پشتیبانی می کند. با توجه به حداکثر روشنایی 1300 نیت این نمایشگر، حتی زیر آفتاب هم کیفیت فوق العاده ای را به ارمغان می آورد. نرخ نمونه برداری لمسی این نمایشگر هم 240 هرتز است که این مشخصه برای گیمینگ اهمیت زیادی دارد.

قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 888 است که رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 آن را همراهی می کنند. سیستم خنک کننده این گوشی مبتنی مشابه وان پلاس 8T است ولی اندازه محفظه بخار بزرگتر شده است. مدل پایه این گوشی از 8 گیگابایت حافظه رم بهره می برد ولی می توانید مدل 12 گیگابایتی را هم خریداری کنید. همچنین کاربران برای خرید این گوشی می توانند از بین دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند.

انرژی این گوشی از جانب باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود. وان پلاس 9 پرو از شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ با سیم 65 واتی پشتیبانی می کند و در ضمنً نباید داشتن گواهی IP68 را از قلم بیندازیم که نشان دهنده ضدآب بودن این گوشی است. مدل 8/128 گیگابایتی این گوشی 969 دلار قیمت دارد و برای خرید مدل 12/256 گیگابایتی باید مبلغ 1069 دلار بپردازید.

وان پلاس 9

دوربین اصلی وان پلاس 9 با وجود اینکه مبتنی بر رزولوشن 48 مگاپیکسلی است و از امکانات جذاب مختلفی بهره می برد، اما نسبت به مدل پرو حرف کمتری برای گفتن دارد. به عنوان مثال می توانیم به حذف لرزشگیر اپتیکال و پشتیبانی نکردن از فیلم برداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کنیم. کاربران این گوشی باید به فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه بسنده کنند. البته این گوشی هم از حالت هاسلبلاد پرو بهره می برد.

البته خوشبختانه در این گوشی همان سنسور 50 مگاپیکسلی و لنز باکیفیت مدل پرو برای دوربین اولترا واید استفاده شده است. در ماژول دوربین همچنان شاهد سنسور 2 مگاپیکسلی سیاه وسفید هستیم ولی اثری از دوربین تله فوتو دیده نمی شود.

اگرچه نمایشگر این گوشی هم از رفرش 120 هرتزی بهره می برد، اما مانند مدل پرو رفرش ریت آن متغیر نیست. اندازه این نمایشگر امولد به 6.55 اینچ می رسد و رزولوشن آن هم 1080p+ است. این گوشی هم مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 888 است و ظرفیت رم و حافظه داخلی آن هم مشابه مدل پرو است.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این گوشی از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کند ولی شارژ بی سیم آن از سرعت 15 واتی بهره می برد. البته باید خاطرنشان کنیم تنها مدل مربوط به آمریکای شمالی و اروپا با قابلیت شارژ بی سیم سازگار است. در حفره نمایشگر هر دو گوشی سنسور 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی انجام وظیفه می کند. این گوشی هم مانند مدل پرو دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار است.

کاربران برای خرید مدل 8/128 گیگابایتی این گوشی باید مبلغ 729 دلار بپردازند و مدل 12/256 گیگابایتی هم 829 دلار قیمت دارد. پیش فروش این دو گوشی از تاریخ 26 مارس آغاز می شود و از تاریخ 2 آوریل راهی بازار خواهد شد.

  • تاریخچه گوشی های وان پلاس از اولین تا آخرین

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید