پساب فاضلاب تصفیه خانه کازرون، برای استفاده صنعتی به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مدیر عامل شرکت آبفا فارس گفت: تفاهم نامه جهت فراهم ساختن زمینه واگذاری پساب فاضلاب شهر کازرون به بخش خصوصی به منظور اجرای سیاست های راهبردی یکپارچه منابع آب و مدیریت بهینه آبهای زیرزمینی منعقد شده است.

پساب فاضلاب تصفیه خانه کازرون، برای استفاده صنعتی به بخش خصوصی واگذار می گردد

علی جان صادق پور گفت: در تداوم اقدامات گسترده در سطح استان، همسو با تأکیدات استاندار و در راستای سیاست های وزارت نیرو مبنی بر واگذاری ایجاد تأسیسات فاضلاب و نیز بهره برداری از پساب فاضلاب و جایگزین کردن آن با آب شرب، به منظور توسعه صنعت و فضای سبز منجر به انعقاد تفاهمنامه در شهرهای مختلف استان شد.

مدیر عامل آبفا فارس گفت: خوشبختانه به این منظور تا به امروز مطالعه سه شهر اقلید، نی ریز و مرودشت شروع شده و برای مطالعه اجرای کل تأسیسات فاضلاب سعادت شهر نیز با بخش خصوصی توافق شده است.

صادق پور گفت: در همین زمینه مذاکرات برای واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون به شرکت نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون اجرا شده و انعقاد تفاهمنامه همکاری با این شرکت نیز نهایی شد.

او با اشاره به اینکه این روند رویکرد تازه شرکت آبفا فارس در راستای سیاست های راهبردی و یکپارچه منابع آب و مدیریت بهینه آبهای زیر زمینی است، گفت: به منظور تأمین اقتصادی طرح های فاضلاب و جذب سرمایه گذارهای بخش خصوصی و صنایع آب بر به روش های مختلف تأمین اقتصادی از قبیل بیع متقابل، جهت توسعه طرح های آب و فاضلاب در شهرهای دارای تصفیه خانه فعال فاضلاب یا شهرهایی که تصفیه خانه فاضلاب آنها در حال احداث است، با تعدادی از شرکت های بخش خصوصی در این منطقه ها وارد مذاکره شدیم و پیروز به انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت فولاد غدیر نی ریز، شرکت فولاد اقلید و پتروشیمی مرودشت و شرکت کانی گداخت شهرستان پاسارگاد شدیم.

این مقام مسئول گفت: به همین منظور جلساتی با مسئولین شهرستان کازرون و مدیران نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان به منظور واگذاری پساب فاضلاب شهر کازرون به این شرکت انجام شد که تفاهمنامه آن نهایی شد و به تأیید دکتر ایمانیه استاندار فارس رسید.

صادق پور، شرکت آبفا فارس را آماده همکاری با صنایع استان، به ویژه صنایع آب بر بیان کرد و با اشاره به این مهم که توسعه تأسیسات فاضلاب در استان فارس، یکی از مهمترین راهکارهای تأمین آب صنایع است، خواهان اهتمام جدی مسئولین استان جهت تسهیل در مراحل تحقق اینگونه همکاری های ثمر بخش شد.

وبلاگ افراگرافیک فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پساب فاضلاب تصفیه خانه کازرون، برای استفاده صنعتی به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پساب فاضلاب تصفیه خانه کازرون، برای استفاده صنعتی به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید