وزیر امور خارجه: ایران و آذربایجان باید مانع از بروز سوء تفاهم ها شوند

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، تهران (پانا)- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، تاکید نمود که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در جهت درست و رو به رشد ادامه دهند.

وزیر امور خارجه: ایران و آذربایجان باید مانع از بروز سوء تفاهم ها شوند

به گزارش وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف درتماس تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها اضافه کرد: تهران و باکو دارای روابط دیرینه ای با یکدیگر هستند.

وی توضیح داد: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی ما بین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در جهت درست و رو به رشد ادامه دهند.

امیرعبداللهیان بعلاوه در این گفت وگوی تلفنی خاطر نشان ساخت که توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون ها مرتفع گردد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور، اضافه کرد: تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی ها را باید به وسیله گفت وگو و همکاری حل و فصل نمایند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران را محبت آمیز خواند و گفت: روابط با کشورهای دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار گرفته است.

بایراموف بعلاوه بر حل وفصل مسائل به وسیله گفت وگو و در فضائی آرام وصمیمانه تاکید نمود.

وی پیشنهاد کرد مقام های گمرک دوکشور برای حل مسائل ترانزیت کالاهای ایرانی گفت وگو نمایند. وی بعلاوه بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت وگو بعلاوه از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر امور خارجه: ایران و آذربایجان باید مانع از بروز سوء تفاهم ها شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه: ایران و آذربایجان باید مانع از بروز سوء تفاهم ها شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید