هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی جنوب کشور

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار زرد رنگ، از نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، افزایش دما و ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی نوار شمالی کشور و افزایش سرعت باد و وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر در نواحی مرکزی خلیج فارس اطلاع داد.

هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از نفوذ سامانه بارشی و رگبار باران توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ در منطقه ها مستعد از بعدازظهر چهارشنبه (10 فروردین ماه) تا اواخر وقت پنج شنبه (11 فروردین ماه) اطلاع داد.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در زنجان، کرمانشاه، کردستان و روز پنج شنبه در آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، البرز، اصفهان، شمال تهران، ارتفاعات و دامنه در گیلان و غرب مازندران حاکم است که می تواند اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده ها بویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال آسیب به چادرهای مسافرتی نوروزی، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آسیب سازه های موقت، شکستن درختان فرسوده را به همراه داشته باشد.

سازمان هواشناسی جهت کاهش آسیب ها احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل ها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در عبور از گردنه های برفگیر، تمهیدات لازم جهت مراقبت از چادرهای مسافرتی، احتیاط و محدودیت در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو، حفظ فاصله ایمن از درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره را توصیه می نماید.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی،هشداری دیگر مبنی بر افزایش دما و ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی نوار شمالی کشور در ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان، البرز و تهران از آدینه(12 فروردین ماه) تا دوشنبه(15 فروردین ماه) صادر کرد.

در این شرایط جوی با توجه به ذوب شدن برف احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست و به توصیه سازمان هواشناسی باید احتیاط در تردد در جاده های کوهستانی و فعالیتهای کوهنوردی در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی در ادامه با صدور هشدار زرد رنگی دیگر از افزایش سرعت باد و وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متردر نواحی مرکزی خلیج فارس، در استان بوشهر از بعدازظهر آدینه تا بعدازظهر شنبه اطلاع داد که در این شرایط جوی احتمال آسیب به قایق های سبک، تفریحی، احتمال خسارت به قفس ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب های احتمالی احتیاط در تردد قایق ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی بویژه در منطقه ها فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را توصیه می نماید.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید