مرگ سالانه 18 هزار ایرانی در تصادفات رانندگی

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در بحث حوادث ترافیکی سالانه حدود 18 هزار نفر که بیشتر آنان بین 15 تا 40 سال هستند جان خود را در کشور از دست می دهند ضمن آنکه مقدار خسارات در این بخش سالانه حدود 14 میلیارد دلار برآورد شده است.

مرگ سالانه 18 هزار ایرانی در تصادفات رانندگی

به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر روز دوشنبه 23 خرداد در مراسم معارفه و تودیع رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز گفت: در بحث حوادث غیر مترقبه از مجموع 41 حادثه جهان حدود 31 حادثه آن در کشور ما رخ می دهد که طوفان، سیل، زلزله، رعد و برق و حوادث ترافیکی از مهمترین این رویداد ها هستند.

وی بیان نمود: از حدود پنج میلیون خدمات امدادی اورژانس کشور حدود 700 هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی افزود: در بحث حوادث ترافیکی سالانه حدود 18 هزار نفر که بیشتر آنان بین 15 تا 40 سال هستند جان خود را در کشور از دست می دهند ضمن آنکه مقدار خسارات در این بخش سالانه حدود 14 میلیارد دلار برآورد شده است.

میعادفر به شرایط سخت روحی و روانی امداد رسانی به حادثه دیدگان اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه اورژانس در خط مقدم سلامت و درمان واقع شده است باید دولت و مجلس در بحث امکانات و اعتبارات یاری بیشتری به این مجموعه کند.

میعاد فر در ادامه با اشاره به بخشی از مسائل اورژانس شرح داد: یکی از چالش هایی که در کشور داریم فرسودگی آمبولانس ها است که اگر در جهت ماموریت آمبولانس خراب گردد ممکن است به فوت بیمار بینجامد.

وی اظهار داشت: استان البرز با توجه به شرایط جغرافیایی و ارتباطی یکی از منطقه ها پرحادثه کشور محسوب می گردد و برهمین اساس در موضوع اورژانس هوایی، نیروی انسانی، آمبولانس و تجهیزات امدادی به صورت ویژه دیده شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه سال گذشته امدادگران اورژانس البرز بیش از 200 هزار ماموریت انجام دادند، گفت: این استان دارای 68 پایگاه اورژانس است.

لازم به ذکر است در این مراسم از خدمات هفت ساله مهرداد بابایی قدردانی و احمد مهدوی به عنوان رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز معرفی گردید.

منبع: فرارو

به "مرگ سالانه 18 هزار ایرانی در تصادفات رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سالانه 18 هزار ایرانی در تصادفات رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید