سگی به نام پایپر مجذوب کننده ترین کارمند فرودگاه در دنیا

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، حیوانات وحشی یکی از معضلات مهم فرودگاه ها محسوب می شوند. فرودگاهی در آمریکا راه چاره بسیار شگفت انگیزی یافته است. آن ها از سگی به نام پایپر برای این معضل استفاده می نمایند. با خبرنگاران همراه شوید تا این سگ را بهتر بشناسید.

سگی به نام پایپر مجذوب کننده ترین کارمند فرودگاه در دنیا

پرندگان و حیوانات وحشی در ایجاد مشکل برای هواپیماها به بدنامی شهره هستند. آن ها اغلب در حال پرواز روی باند پرواز هستند و با هواپیماها برخود می نمایند، اما فرودگاهی در میشیگان راه حلی بسیار دوست داشتنی یافته است: پایپر، سگ گله اسکاتلندی، مأموری با چکمه و عینک اسکی.

در اواخر سال 2014، فرودگاه چری کپیتل (Cherry Capital) در شهر تراورس، پایپر را به عنوان عضو تازه گروه K-9 به فرودگاه آورد. او برای دنبال کردن و راندن پرندگان داخل فرودگاه آموزش دیده بود. قوانین فدرال تمامی فرودگاه ها را ملزم نموده تا برنامه ای برای دور کردن حیوانات وحشی از فرودگاه داشته باشند. بیشتر آن ها از روش هایی همانند استفاده از مواد آتش زا، تله گذاری و صدای آژیر استفاده می نمایند. طبق گفته برایان ادواردز، مالک و مربی پایپر و بعلاوه سرپرست عملیاتی فرودگاه، در گزارش سایت Mlive، سگ گله هفت ساله اسکاتلندی برای این کار پتانسیل عجیبی دارد. او در حال حاضر مسئول کنترل حیوانات وحشی گروه K-9 در فرودگاه میشیگان است. فرودگاهی که در بین تعدادی انگشت شمار در آمریکا مدعی است.

دان سال، مدیر عملیاتی فرودگاه چری کپیتل، به Mlive می گوید که پایپر بهتر از آتش بازی حیوانات وحشی را دور نگه می دارد. جغدهای سفیدی که او می راند، گویا او را در خاطر دارند و دیگر نزدیک فرودگاه نمی آیند. وب سایت فرودگاه در یادداشتی که شاید موثرترین راه حل باشد، بیان می نماید:

سگ ها یکی از مؤثرترین روش ها برای کاهش حیوانات وحشی فرودگاه هستند.

وظایف پایپر شامل این موارد است: واکنش به صدای حیوانات و راندن آن ها، بازرسی حصار فرودگاه و انجام امور عادی مأمورین گشت، یعنی دور نگه داشتن جوندگان و حیوانات کوچکی که پرندگان را مجذوب می نمایند. او هر هفته در چهار شیفت 10 ساعته کار می نماید و البته با استراحتی طولانی در بین شیفت های کاری.

پایپر صفحه شخصی در اینستاگرام و وب سایتی اختصاصی دارد که قلب ردیتورها (Reditors) و دوست داران سگ را با توانایی های شگفت انگیز خود و عینک محافظ جذابش به دست آورده است. طبق گفته های ادواردز در وب سایت تیم K-9 پایپر برای عادت به صدای بلند هواپیما آموزش دیده است و بعلاوه او از محافظ گوش مخصوص سگ ها استفاده می نماید.

با وجود اقدامات مناسبی که انجام می گردد، مراقبت از فرودگاه کار خطرناکی است. متأسفانه پایپر در اواخر سال گذشته هنگام تعقیب جغد سفیدی در راستا تاکسی فرودگاه، پایش آسیب دید و موقتا افسر جیف مورال مسئولیت کارهای او را برعهده گرفته است. اما خوش بختانه در صفحه شخصی پایپر در اینستاگرام اعلام شده است که پایش را از گچ باز نموده اند و رو به بهبودی است. او بزودی کار خود رو آغاز خواهد نمود. در اینستاگرام از پایپر حمایت کنید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "سگی به نام پایپر مجذوب کننده ترین کارمند فرودگاه در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگی به نام پایپر مجذوب کننده ترین کارمند فرودگاه در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید