سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشاء حیوانی دارد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (سه شنبه) گفت: تمام شواهد موجود نشان دهنده آن است که منشاء ویروس کرونایی که هم اکنون کشورها را گریبان گیر کرده است، خفاش هایی در چین بوده اند و عامل آن، ساختِ ویروس یا دستکاری آزمایشگاهی نبوده است.

سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشاء حیوانی دارد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، فدیلا چائب، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در جریان یک نشست خبری در ژنو گفت: همۀ شواهد موجود حاکی از آن است که این ویروس منشاء حیوانی دارد و در آزمایشگاه یا جای دیگری تولید نشده است.

او افزود: اگرچه هنوز روشن نیست که چگونه این ویروس توانسته است بر انسان تاثیر بگذارد اما مطمئنا در این میان یک حیوان به عنوان میزبان و واسطه ایفای نقش کرده است.

چائب گفت: مخزن زیست محیطی این ویروس به احتمال زیاد در خفاش است اما اینکه چگونه این ویروس از خفاش به انسان منتقل شده، هنوز باید بررسی و کشف شود.

ویروس کرونا که اولین بار در دسامبر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین پدیدار شد، تا کنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و منجر به کشته شدن بیش از 171 هزار نفر شده است.

بنابر گزارش یورونیوز، بیشترین شمار مبتلایان همچنین مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایالات متحده آمریکا (با بیش از 792 هزار مبتلا و بیش از 42 هزار کشته) گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشاء حیوانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: کرونا به احتمال زیاد منشاء حیوانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید