زمان برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییر کرد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: تاریخ برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به علت تداوم شرایط قرمز کرونا در کردستان به اوایل آبان ماه موکول شد.

زمان برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییر کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ افراگرافیک از سنندج،عبیدالله رستمی دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به آمادگی و فراهم کردن شرایط لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره گفت: در بیشتر نقاط کشور شاهد فروکش کردن پیک پنجم کرونا هستیم و بیشتر شهر ها به لحاظ نقشه رنگ بندی کرونایی متمایل به زرد و نارنجی هستند و حتی شرایط برخی شهر ها آبی است، اما هنوز شرایط منطقه غرب و به ویژه استان کردستان قرمز است.

رستمی یادآور شد: با هماهنگی مدیرکل هنر های نمایشی به منظور حفظ ایمنی و سلامت هنرمندان شرکت کننده و مخاطبان گرامی و مردم هنردوست مریوان، تصمیم بر آن شد تا برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان را به اول آبان ماه امسال موکول کنیم.

او افزود: امیدواریم تا این زمان پیک کرونایی استان هم فروکش نموده و به لحاظ رنگ بندی در شرایط مقبول تری قرار گیرد تا جشنواره را در شرایط ایمن تر و با فراغ بال بهتر و بیشتر برگزار کنیم.

پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از یکم تا 6 آبان 1400به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می گردد.

30 نمایش به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی راه یافت

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از راه یابی 30 نمایش به مرحله نهایی این دوره از جشنواره خبرداد و گفت: تاریخ برگزاری این رویداد فرهنگی هنری هم به علت تداوم شرایط قرمز شیوع کرونا در کردستان به آبان امسال موکول شد.

عبیدالله رستمی با اعلام اینکه 197 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد، اظهرا داشت: هیات انتخاب آثار متشکل از خانم فاطمه رادمنش وآقایان شهرام کرمی، سیروس همتی، حمید مرادویسی و سوران حسینی اقدام به به بازبینی و ارزیابی این آثار کردند.

او افزود: پس از آنالیز و ارزیابی صورت گرفته 16 اثر در بخش مسابقه، 6 اثر در بخش آیینی سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان و سه اثر هم در بخش دگرگونه اجرایی به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه یافت.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اضافه نمود: همه برای همه اثر آرش رضایی، تراژدی نان اثر مهدی صالحیار، اسطوره اثر مجتبی خلیلی، 25 متر آرزو اثر سیدپویا امامی، پینوکیو اثر سعید خیراللهی و برای یک لایک اثر بهاره سعیدی نیا از جمله آثار راه یافته در بخش مسابقه این دوره از جشنواره است.

رستمی افزود: خرس بازی به روایت کمین و جرین اثر محمد رضا صفاران، چهارشنبه خاتون اثر آرزو علیپور، حریره اثر عطا شکیبایی، هه نیسک و ئه وینی گولی اثر هوشیار قوامی، نهام اثر فرامز غلامیان و هلونه اثر محمد رضا جعفری لفوت از آثار راه یافته بخش آیینی و سنتی به این دوره جشنواره است.

او سبزک و مبارک اثر مهدی ملکی، چند خان اثر مهسا دهقان، تصمیم سمندر اثر مسعود کردی، یو کا یدی ماجرا جوی جنگل اثر آزاده شهریاری فر و سجاد آقا بابایی و دگر دیسی اثر زهرا مریدی را از آثار راه یافته بخش کودک و نوجوان خواند و گفت: دلدار دلوار اثر مهدی روز بهانی، ژان ئاو اثر فرزاد حسن میرزایی، و کروکی اثر علی زیستی آثار راه یافته به بخش دگرگونه های اجرایی است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زمان برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید