دومین جایزه ادبی داستان حماسی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، دبیرخانه دومین جایزه ادبی داستان حماسی به همت حوزه هنری خراسان رضوی و با هدف بازخوانی حماسه های اساطیر و پیوند آن با حماسه های معاصر برای فراوری داستان های نو با موضوع حماسه های بومی و اقتباس از داستان های شاهنامه فردوسی با رویکرد فتح نامه فعالیت خواهد نمود و علاقه مندان می توانند در قالب داستان های نیمه بلند و رمان در این فراخوان شرکت نمایند.

دومین جایزه ادبی داستان حماسی برگزار می گردد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ افراگرافیک، دبیرخانه دومین جایزه ادبی داستان حماسی به همت حوزه هنری خراسان رضوی و با هدف بازخوانی حماسه های اساطیر و پیوند آن با حماسه های معاصر برای فراوری داستان های تازه با موضوع حماسه های بومی و اقتباس از داستان های شاهنامه فردوسی با رویکرد فتح نامه فعالیت خواهد نمود و علاقه مندان می توانند در قالب داستان های نیمه بلند و رمان در این فراخوان شرکت نمایند.

سیدحسین شهرستانی، مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و عضو شورای سیاست گذاری جایزه داستان حماسی در خصوص این رویداد می گو ید: حماسه و هنر حماسی نقطه پیوند راسخ فرهنگ ایرانی با ارزش ها و اندیشه های انقلاب اسلامی است. دومین جایزه ادبیات حماسی فرصتی است تا این پیوند خجسته به نیروی قصه و داستان بازیابی گردد. انقلاب اسلامی بستر ظهور حماسه های تازه ای است که از بستر حماسه های کهن سر برآورده اند. چنانچه حکیم ابوالقاسم فردوسی راوی حماسه های کهن ماست، هنرمندان و نویسندگان متعهد نیز راوی حماسه های تازه تاریخ ما هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دومین جایزه ادبی داستان حماسی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جایزه ادبی داستان حماسی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید