دسته بندی هاردهای قابل استفاده بر روی سرور اچ پی بر اساس کارایی

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، اگر تا به حال به سرور اچ پی کار نموده باشید حتما متوجه انواع مختلف هارد های قابل استفاده بر روی سرور شده اید.

دسته بندی هاردهای قابل استفاده بر روی سرور اچ پی بر اساس کارایی

هارد های قابل استفاده بر روی سرور های اچ پی با توجه به ویژگی هایی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم میشوند . مهمترین دسته بندی در خصوص هارد های HP دسته بندی این هارد های بر اساس Performance (کارایی) و Workload (حجم کار) میباشد.

هارد های قابل استفاده بر روی سرورHP بر اساس کارایی و حجم کاری به سه دسته Enterprise ،Midline و Entry تقسیم میشوند. در ادامه به شرح در خصوص این دسته های مپردازیم.

هارد های Enterprise مناسب برای بالاترین میزان Read و Write:

این هارد ها برای بالا ترین میزان Workload طراحی شده اند . برای مثال در صورتی که قرار است میخواهیم بر روی سرور خود Application هایی مانند Email, enterprise resource planning (ERP), customer relationship management (CRM) اجرا کنیم میبایست از درایو های Enterprise استفاده کنیم . هارد های Enterprise از درگاه SAS با سرعت انتقال 12Gb بر ثانیه برای ارتباط با سرور بر خوردار میباشند . که این موضوع باعث بالاتر شدن بازدهی هارد خواهد شد.

هارد های Enterprise در دو Form Factor، دو و نیم اینچی (SFF) و 3.5 اینچی (LFF) ساخته شده اند . در صورت استفاده از درایو های SFF تا ظرفیت 2.4 ترابایت و درایو های LFF تا ظرفیت 600 گیگابایت خواهد بود.

سرعت چرخش سیلندر درون این درایو ها 10.000 و 15.000 دور در ثانیه است.

هارد های Midline مناسب برای ظرفیت های بالا و بیشترین availability:

در صورتی که بخواهیم بر روی سرورHPE خود Application های مثل Backup, archive, reference پیاده سازی کنیم . میبایست از درایو های Midline استفاده کنیم .

این درایو ها از درگاه ارتباطی SAS با سرعت 12Gb و یا SATA با سرعت 6Gb بر ثانیه بهرمند هستند . داریو های Midline در دو Factor ، 2.5 اینچی (SFF) و 3.5 اینچی (LFF) و تا حد بیشتر ظرفیت 16ترابایت ساخته شده اند .

سرعت چرخش سیلندر در این درایو ها 7200 در در ثانیه میباشد.

هارد های Entry مناسب برای سرعت Read و Write پایین:

در صورتی که بخواهیم از درایو های روی سرور فقط برای Boot شدن و یا Backup دریافت استفاده کنیم . میتوانیم از درایو های Entry Level استفاده کنیم.

این درایو ها از درگاه SATA و با سرعت 6Gb برخوردار میباشند. این درایو های عمدتا در From Factor 3.5 اینچی (LFF) ساخته شده اند. حدبیشتر ظرفیت موجود در این هارد های 4ترابایت است.

امید واریم با توجه اطلاعات بالا توانسته باشیم شما را در هنگام انتخاب هارد مناسب برای سرور خود یاری نموده باشیم . در صورت احتیاج به هرگونه اطلاع بیشتر و یا پارت نامبر های دقیق هارد های قابل استفاده بر روی سرور های اچ پی میتوانید به سایت شرکت یاقوت سرخ ، مرکز تخصصی ارائه سرور های HPE ، به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید و یا به کارشناسان فروش شرکت یاقوت سرخ به شماره 71189-021 تماس حاصل نمائید.

به روزرسانی 3 خردادماه مدیرعامل مخابرات در روز 29 اردیبهشت ماه طی گفت وگویی با وبلاگ افراگرافیک خاطرنشان کرد شرکت مخابرات ایران طبق تعهدی که دارد تا دو…

دلایل زیادی برای قطع دسترسی یک کاربر یا دستگاه به وای فای یا اینترنت خودمان وجود دارد. می خواهیم دستگاه فرزندمان به اینترنت وصل نگردد. یک دستگاه…

تانوما سرویس اینترنت فیبرنوری شرکت مخابرات ایران است که چند سالی می گردد در شهرهای عظیم و بعضی شهرهای کوچک به طور محدود ارائه می گردد. اینترنت…

اینترنت و بچه ها یک چالش ابدی در هر خانه ای است. چالشی که با همه گیری ویروس کرونا و در خانه ماندن بچه ها و محدودیت های بازی و…

همان طور که پیش بینی می شد و زمزمه هایی از اواخر سال پیش و آغاز سال جدید و مشاهده تحرکات بازار شنیده می شد؛ بازار ایران از مودم ADSL…

شرکت آنر (Honor) زیرمجموعه برندهای هواوی، امروز بعدازظهر در خلال معرفی جدیدترین محصولات خود به صورت آنلاین؛ از اولین روتر وای فای 6 خود رونمایی کرد….

درباره روترهای گیمینگ حرف های زیادی برای گفتن هست. همه روترهای گیمینگ مشابه هم نیستند و بعضی برای بازی های سبک و بعضی برای بازی های سنگین طراحی…

همواره با آشفتگی بازار، باید منتظر عرضه کالاها و محصولات نامرغوب و بی کیفیت یا جنس تقلبی بود. دقیقا، مانند بازار مودم و تجهیزات شبکه خانگی…

منبع: شبکه چی

به "دسته بندی هاردهای قابل استفاده بر روی سرور اچ پی بر اساس کارایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسته بندی هاردهای قابل استفاده بر روی سرور اچ پی بر اساس کارایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید