خبرنگاران زیرساخت های ورزشی غرب کرمانشاه با 15 میلیارد تومان تقویت می گردد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، قصرشیرین- خبرنگاران- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های ورزشی شهرستان های غربی کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با 15 میلیارد تومان اعتبار تقویت می گردد.

خبرنگاران زیرساخت های ورزشی غرب کرمانشاه با 15 میلیارد تومان تقویت می گردد

به گزارش وبلاگ افراگرافیک؛ شهریار حیدری روز دوشنبه در جلسه آنالیز شرایط ورزش شهرستان قصرشیرین در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: زیرساخت های ورزشی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در جریان زلزله های سال های 96 و 97 تخریب شد و همین باعث شده تا استعدادهای ورزشی منطقه به دلیل کمبود امکانات مغفول بمانند.

وی گفت: اقدام های اجرا شده و ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در 2سال اخیر بخشی از خلاءهای به وجود آمده را جبران نموده اما هنوز هم کمبودهای زیادی وجود دارد که برطرف آنها نیازمند کوشش جهادی و مدیریت انقلابی است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیگیری و کوشش های بسیاری برای تامین اعتبارات لازم در سطح ملی انجام گرفت که تجمیع این فعالیت ها در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب اجرایی خواهد شد تا موجب پیشرفت منطقه و شکوفا شدن استعدادهای ورزشی و افتخارآفرینی برای منطقه گردد.

حیدری گفت: همچنین به منظور ارتقای زیرساخت های آموزشی، در سطح ملی هم اعتبارات مناسبی برای مدارس سه شهرستان جذب شده و همچنین برای تجهیز خانه های روستایی بیش از 30 روستا در سه شهرستان به وسیله مرکز تحت پوشش قرار می گیرد.

وی سلامتی را مهمترین محور توسعه دانست و گفت: از این رو تاکید ما بر توسعه ورزش همگانی در هر سه شهرستان حوزه انتخابیه است.

او توضیح داد: قصرشیرین ظرفیت های بسیار خوبی برای میزبانی بازی های ملی و بین المللی را دارد و جوانان قصرشیرین در سال های گذشته در عرصه ورزشی به مقام های مهمی دست پیدا نموده اند و نقش درخشانی در عرصه ورزش کشور داشتند.

حیدری گفت: قصرشیرین پیشینه تاریخی دارد و همیشه مایه افتخار بوده و تا الان کارهای خوبی در عرصه ورزش صورت گرفته و در آینده نیز اعتباراتی به بخش ورزش شهرستان اختصاص داده می گردد.

او افزود: در آینده نزدیک یک صنف از محل درآمدهای مرز پرویزخان تشکیل می گردد که بخشی از درآمدهای آن علاوه بر یاری به افراد نیازمند و تحت حمایت نهادهای حمایتی برای توسعه و یاری به ورزش هم لحاظ خواهد شد.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه استانی در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تصمیم خوبی در این زمینه باشیم.

سرانه فضای ورزشی قصرشیرین چهار مترمربع است

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: سرانه ورزشی این شهرستان چهار مترمربع است که در مقایسه با میانگین یک مترمربعی کشور، شرایط ایده آلی دارد.

مرادعلی تاتار افزود: 12 خانه ورزشی روستایی و هفت زمین روباز در قصرشیرین وجود دارد که تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان نیز 2 هزار تن هستند.

وی گفت: یکی از اصلی ترین و مهم ترین مقوله هایی که باعث پر کردن اوقات فراغت میگردد و نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، ورزش است.

قصرشیرین بالاترین سرانه فضای ورزشی در کشور را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: بالاترین سرانه فضاهای ورزشی کشوری در قصرشیرین وجود دارد و سال گذشته 12 خانه ورزش روستایی در این شهرستان تجهیز شده است.

صابر رحیمی افزود: مشارکت جوانان در برنامه های ورزشی و اجتماعی قصرشیرین بالا است و در مجموع 30 خانه ورزش روستایی جدید با بیش از 600 میلیون تومان اعتبار در روستاهای غرب استان تجهیز خواهد شد.

وی گفت: آمادگی ایجاد زیرساخت های تنیس خاکی در کشور با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در قصرشیرین و معرفی این شهر به عنوان شهر تنیس ایران را داریم.

ترمیم زیرساخت ها نیازمند اعتبار است

فرماندار سرپل ذهاب نیز در جلسه مشابه در محل فرمانداری این شهرستان گفت: زیرساخت های ورزشی این شهرستان در زلزله سال 1396 آسیب های بسیاری دید و بسیاری از آن ها تخریب شد.

محبت جمالی نیا افزود : ایجاد و ترمیم زیرساخت های ورزشی و توسعه و افزایش کمی و کیفی این زیرساخت ها نیازمند تامین اعتبارات ضروری است که با نگاه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

وی گفت: چهار هزار ورزشکار، 115 مربی تخصصی ورزشی رشته های مختلف، 34 هیات ورزشی، بیش از 12سالن ورزشی در شهر و 12سالن ورزشی روستایی و 20 باشگاه خصوصی در شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه به خصوص در بخش تجهیز امکانات هستند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: ایجاد یک زورخانه ورزشی، ایجاد دیواره صخره نوردی، افزایش هیات های ورزشی و توسعه مکان های ورزشی روستایی برای شهرستان از نیازهای مهم در حوزه ورزش و جوانان است که امیدواریم با نگاه ویژه مسوُولان تحقق یابد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186کیلومتر مرز و سرپل ذهاب با جمعیت 90 هزار تن، 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زیرساخت های ورزشی غرب کرمانشاه با 15 میلیارد تومان تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیرساخت های ورزشی غرب کرمانشاه با 15 میلیارد تومان تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید