خبرنگاران بازگشت سومین گروه از زائران بحرینی به وطنشان

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، مشهد-خبرنگاران- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا و اعلام شرایط قرمز و شرایط اضطراری در استان خراسان رضوی زائران بحرینی به کشورشان بازگشتند که امروز سومین گروه از این زائران راهی بحرین شدند.

خبرنگاران بازگشت سومین گروه از زائران بحرینی به وطنشان

یوسف بیدخوری روز پنج شنبه با اعلام این خبر به وبلاگ افراگرافیک اضافه کرد: از اسفندماه سال گذشته که بحث شیوع کرونا در مشهد جدی شد موضوع تورهایی که به وسیله بحرین به ایران آمده بودند در دستور کار نهاده شد.

او ادامه داد: مقرر شد برای بازگشت حدود هزار و 200 زائر بحرینی به کشورشان اقدام گردد که البته زائران در هتل ها و واحدهای اقامتی مختلف به صورت پراکنده اسکان داشتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هماهنگی لازم برای اسکان این افراد به صورت متمرکز با نمایندگی وزارت امورخارجه در استان و استانداری خراسان رضوی انجام شد و در گام اول از 14 واحد اقامتی به 9 واحد اقامتی به صورت متمرکز مستقر شدند.

بیدخوری اضافه کرد: همچنین با هماهنگی صورت گرفته، نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پایش، معاینات پزشکی و غربالگری روزانه را برای این زائران انجام می دهند.

او ادامه داد: با توجه به تعطیلی هتل های مشهد با اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی هماهنگ شده تا این واحدهای اقامتی از زائران بحرینی پذیرایی نمایند البته این واحدها پذیرش جدید میهمان در ایام نوروز نداشته اند.

بیدخوری درباره برنامه برگشت زائران بحرینی اظهار کرد: در پرواز اول که به وسیله هواپیمایی سلام انجام شد 160 نفر در پرواز دوم که سه شنبه هفته قبل به وسیله هواپیمایی کیش ایر انجام شد تعداد 60 نفر و امروز نیز با هواپیمایی کیش ایر تعداد 99 زائر بحرینی به کشورشان بازگشتند.

او اضافه کرد: در مجموع تا به امروز 319 زائر بحرینی به کشورشان بازگشته اند و این فرایند تا بازگشت همه زائران به کشورشان ادامه خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط فعلی برنامه بازگشت این زائران به کشورشان حداقل دو ماه طول خواهد کشید که البته به نحو مطلوبی از زائران حضرت رضا(ع) میزبانی خواهد شد.

بیدخوری اضافه کرد: آستان قدس رضوی، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، وزارت امور خارجه و نمایندگی این وزارتخانه در استان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، انتظامی و همکاران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری بسیار خوبی را برای این که این زائران حضرت رضا (ع) شرایط خوبی داشته باشند از خود نشان داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازگشت سومین گروه از زائران بحرینی به وطنشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت سومین گروه از زائران بحرینی به وطنشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید