حفظ طبیعت در روز طبیعت

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، سال نو از راه رسیده و جشن باستانی نوروز به روزهای پایانی خود می رسد. سال جاری هم روز طبیعت تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا خواهد بود با این حال با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر مردم ایران آخرین روز نوروز را در دامان طبیعت سپری خواهند کرد و به امید داشتن سالی خوب سبزه ها را گره می زنند.

حفظ طبیعت در روز طبیعت

سال جاری علاوه بر اینکه باید برای کاهش زنجیره ابتلا به بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی کوشش کنیم مثل هر سال با چالش از بین رفتن طبیعت در روز طبیعت که نگرانی هایی را برای مردم و فعالان محیط زیست ایجاد می نماید نیز روبرو هستیم.

در فروردین ماه و آغاز فصل جدید به دلیل رشد و نمو گیاهان باید بیشتر در کوشش باشیم تا عرصه های طبیعی را حفظ کنیم چراکه هرگونه آسیب به عرصه های مرتعی و جنگلی به دلیل رویش مجدد، طبیعت سبز را از بین می برد.

سیزده بدر روزی است که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و بکر الهی کوشش کنیم تا بر پاکیزگی و نظافت آن لطمه نزنیم و به همه نشان دهیم که روز طبیعت تنها یک شعار نیست بلکه نشانه فرهنگ عمیق و دیرینه مردمان متمدنی است که علاقه دارند طی سالیان متمادی از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

متاسفانه یکی از مهم ترین چیزهایی که بیشتر ما از سیزده بدر به یاد می آوریم و در حافظه تصویری جمعی مان حک شده انبوه زباله هایی است که پس از انتها روز طبیعت در گوشه و کنار پارک ها، بوستان های شهری و تفرجگاه های مختلف رها شده است.

با توجه به موقعیت ویژه منطقه 5 و وجود تفرجگاه هایی مثل بوستان کوهسار و باغات کن این منطقه در روز طبیعت پذیرای شمار زیادی از همشهریان عزیز است و شهرداری نیز در کنار مردم برای رقم زدن یک روز خوب و با نشاط برای آنهاست به امید اینکه همگی در حفظ طبیعت که نقش زیادی در زندگی سالم و کاهش آلودگی ها دارد کوشش کنیم.

اگرچه سال جاری نیز بوستانهای اصلی و تفرجگاهی تعطیل هستند و امکان اتراق در آن نیست اما باید گفت که بازهم نگرانی ها از تخریب طبیعت در این روز به قوت خود باقی ست. ریختن زباله در فضای عمومی نوعی خیانت به سلامت عموم مردم و توهین به آنها محسوب می گردد و همه ما مسئول هستیم که محیط خود را پاکیزه نگاه داریم.

ما در مقابل فرزندان و بچه ها این سرزمین، برای حق داشتن محیط زیست پاکیزه مسئول هستیم و باید، این مسئولیت را با توجه و دلسوزی هر چه تمام تر به یکدیگر گوشزد کنیم. زباله های جمع آوری شده را در طبیعت رها نکنیم، سعی کنیم آن را از طبیعت خارج کنیم و در سطل های زباله بندازیم. این رفتار را به فرزندان مان محول کنیم تا ضمن آموزش، آنها هم این رفتار را بیاموزند و در نگهداری و مراقبت از طبیعت، کوشا باشند.

از همه همشهریان عزیز می خواهم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کلیه اصول مربوط به حفظ بهداشت محیطی همچون رها نکردن ماسک و دستکش در فضای باز، به سلامت شهر یاری نموده و از بروز مسائل و انتقال هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حفظ طبیعت در روز طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ طبیعت در روز طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید