تپه گلرت و نمایی بی نظیر از شهر بوداپست، عکس

به گزارش وبلاگ افراگرافیک، نام این تپه از اسقفی به نام گلرت (Gellért) گرفته شد که طی جنگی علیه مسیحیت در سال 1046، توسط مشرکان از بالای آن به پایین پرت شد. تندیس وی که رو به پل الیزابت واقع شده است و یک صلیب را نگه داشته است، از بسیاری قسمت های پِست دیده می گردد. در بالای این تپه دژی واقع شده است که بعد از شکست جنگ استقلال طلبی مجارستان در سال 1849 ساخته شد. این قلعه محوطه استراتژیک مهمی برای حمایت از بودا و پست در رویدادهای آینده بود.

تپه گلرت و نمایی بی نظیر از شهر بوداپست، عکس

در قرن هجدهم، دامنه های تپه گلرت با تاکستان ها پوشیده شدند. این تپه در جنگ جهانی دوم و همچنین انقلاب مجارستان در سال 1956 موقعیت استراتژیکی برای ارتش به حساب می آمد. مجسمه آزادی بوداپست در بلندای گلرت قرار گرفته و از تمام نقاط شهر به چشم می خورد. این تندیس در دوران کمونیستی و برای گرامیداشت رهایی از حکمرانی نازی ها نصب شد. امروزه اینجا مکانی مسکونی، با خانه های شخصی و سفارت خانه های متعددی در خیابان های اطراف است. از سال 1987، تپه گلرت به عنوان بخشی از کرانه های دانوب، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. هتل معروف گلرت و آبگرم های آن نیز در میدان گلرت در پای تپه قرار دارند.

در گلرت چه چیزهایی را ببینیم؟

تپه گلرت مناظر شگفت انگیزی از شهر بوداپست را در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر گردشتان را از اینجا شروع کنید، علاوه بر اینکه تجربه ای منحصر به فرد را رقم می زنید، راه یابی و پیدا کردن مسیرتان را نیز آسان تر خواهید کرد. از این بالا می توانید بخش تپه ای بودا و سطح صاف پست با رود دانوب که از میانشان می گذرد را ببینید. علاوه بر منظره های بی نظیر، جاذبه های دیدنی مختلفی نیز در اینجا وجود دارند که توجه شما را به آن ها جلب می کنیم.

یادمان سنت گلرت: یک ردیف ستون با مجسمه سنت گلرت، برای گرامیداشت این اسقف که نام تپه نیز از او گرفته شده است.

دژ تاریخی: این قلعه که در سال 1849 توسط هاپسبورگ ها ساخته شد، نقطه مهم بازرسی برای ارتش، زندان و محل استقرار موشک های هوایی بوده ولی امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن استفاده می گردد.

کلیسای غار: در تپه گلرت شبکه ای از غارها وجود دارد. اولین ورودی مدرن برای این غارها در دهه 1920 ساخته شد. کلیسای غار به عنوان یک نمازخانه و در زمان جنگ جهانی دوم محلی برای بیمارستان مورد استفاده واقع می شد. امروزه این سازه هنوز هم به عنوان کلیسا کاربرد داشته اما محیط بی همتای آن نگاه تمام گردشگران را به خود جذب می نماید.

زمین بازی بچه ها: تپه گلرت زمین بازی مشهوری نیز برای بچه ها دارد که انواع سرسره با طول و سختی متفاوت در آن نصب شده و اگر کودکی به همراه دارید گردش در آنجا را به شما توصیه می کنیم. این زمین بازی از جاده اصلی دیده نمی گردد و باید به دنبال تابلوی راهنمای آن باشید.

منبع: گردشبان

به "تپه گلرت و نمایی بی نظیر از شهر بوداپست، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه گلرت و نمایی بی نظیر از شهر بوداپست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید